Eiffel Tower

נקודות התצפית של מגדל אייפל

גלו את נקודות התצפית של מגדל אייפל המספקות נופים עוצרי נשימה של פריז ולמדו על המשמעות ההיסטורית והתרבותית שלהם.

הקדמה: מגדל אייפל – סמל של פריז

מגדל אייפל הוא ציון דרך שהפך לשם נרדף לפריז, צרפת. נבנה בשנת 1889, המגדל נבנה בתחילה כחלק מהתערוכה העולמית, אך הוא הפך במהירות לסמל של העיר עצמה. בגובה 324 מטר, המגדל הוא אחד המבנים הגבוהים בעולם, והוא מציע למבקרים נופים עוצרי נשימה של העיר וסביבתה. המגדל הפך לאטרקציית חובה לתיירים המבקרים בעיר, והוא הפך לאייקון של תרבות והיסטוריה צרפתית.

המגדל נקרא על שמו של מעצבו, גוסטב אייפל, שהיה אחראי גם על בניית המסגרת הפנימית של פסל החירות. בניית המגדל הסתיימה תוך קצת יותר משנתיים, ובתחילה הוא נועד להיות מבנה זמני. עם זאת, הפופולריות שלו בקרב מבקרים והשימושיות שלו כמגדל רדיו הבטיחו שהוא יישאר מרכיב קבוע בקו הרקיע של פריז.

עיצוב המגדל הוא שילוב של אמנות והנדסה, עם מבנה הסריג המורכב והקימורים האלגנטיים שלו. בנייתו הייתה הישג הנדסי, שדרש אלפי עובדים ומיליוני מסמרות. עיצוב המגדל היווה השראה לאינספור חיקויים ברחבי העולם, אך אף אחד מהם לא הצליח להשתוות לאלגנטיות ולחן שלו.

מגדל אייפל האייקוני מול קו הרקיע של פריז
מגדל אייפל האייקוני מול קו הרקיע של פריז

רמה ראשונה: היכן נפגשים היסטוריה ומודרנה

המפלס הראשון של מגדל אייפל הוא חוויה בפני עצמה. כשהמבקרים עושים את דרכם במעלה המגדל, הם יגיעו למפלס הראשון, שנמצא בגובה 57 מטרים מעל פני הקרקע. כאן, המבקרים ימצאו את עצמם מוקפים בשילוב ייחודי של היסטוריה ומודרניות.

המפלס הראשון של המגדל הוא ביתם של מגוון תערוכות ותצוגות המציגות את ההיסטוריה והבנייה של המגדל. המבקרים יכולים ללמוד על עיצובו ובנייתו של המגדל, כמו גם על שימושיו הרבים לאורך השנים. התערוכות הן אינפורמטיביות ואינטראקטיביות, ומאפשרות למבקרים לקבל חוויה מעשית של ההיסטוריה של המגדל.

בנוסף לתערוכות ההיסטוריות, המפלס הראשון של מגדל אייפל הוא גם ביתם של מגוון שירותים מודרניים. המבקרים ימצאו מגוון של מסעדות ובתי קפה, כמו גם חנות מתנות שבה הם יכולים לרכוש מזכרות ופריטים אחרים. ישנה גם רצפת זכוכית המאפשרת למבקרים להביט למטה אל הקרקע מתחת – חוויה מרגשת למי שאמיץ מספיק לנסות אותה.

המפלס הראשון מציע למבקרים גם נופים מדהימים של פריז וסביבתה. מכאן, המבקרים יכולים לראות ציוני דרך מפורסמים כמו שער הניצחון, הלובר וקתדרלת נוטרדאם. הנופים באמת עוצרי נשימה ומציעים פרספקטיבה ייחודית על העיר.

מה אתה יכול לראות מהרמה הראשונה?

מהמפלס הראשון של מגדל אייפל, המבקרים יכולים לחזות בנופים מדהימים של פריז וסביבתה. במבט מהמגדל, המבקרים יוכלו לראות את ציוני הדרך המפורסמים של העיר, כמו גם את הפארקים והגנים היפים שלה.

אחד מציוני הדרך הבולטים הנראים מהמפלס הראשון הוא שער הניצחון. ממוקם בקצה השאנז אליזה, שער הניצחון הוא אחד המונומנטים המפורסמים ביותר של פריז. מהמפלס הראשון של מגדל אייפל, המבקרים יכולים לראות את שער הניצחון במלוא הדרו, מוקף ברחובותיה ההומים של פריז.

ציון דרך מפורסם נוסף הנראה מהמפלס הראשון הוא הלובר. ביתם של כמה מיצירות האמנות המפורסמות ביותר בעולם, הלובר הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר של פריז. מהמפלס הראשון של מגדל אייפל, המבקרים יכולים לראות את פירמידת הזכוכית האיקונית של הלובר, כמו גם את הגנים היפים המקיפים את המוזיאון.

בנוסף לציוני הדרך המפורסמים הללו, המבקרים במפלס הראשון של מגדל אייפל יכולים גם לחזות בנהר הסיין. הסיין הוא נשמת אפה של פריז, והמבקרים יכולים לראות סירות ודוברות עושות את דרכן במעלה ובמורד הנהר.

נוף פנורמי של פריז מהמפלס הראשון
נוף פנורמי של פריז מהמפלס הראשון

"הנוף הטוב ביותר של פריז": הרמה השנייה

המפלס השני של מגדל אייפל נחשב לעתים קרובות למקום הטוב ביותר לתצפית על הנופים הפנורמיים של פריז. מגובה זה, המבקרים יכולים לראות את העיר כולה, כולל ציוני הדרך המפורסמים שלה, הרחובות ההומים והפארקים היפים.

אחד הנופים המרשימים ביותר מהמפלס השני הוא זה של שאנז דה מארס. שטח ירוק גדול זה ממוקם בבסיס המגדל ומהווה מקום פופולרי לפיקניק ולהירגע. מהמפלס השני, המבקרים יכולים לראות את הפארק כולו, כמו גם את האנשים הרבים שנהנים מהשמש ומהאוויר הצח.

נוף איקוני נוסף מהמפלס השני הוא של בזיליקת הסאקרה-קור. ממוקמת על גבעה בשכונת מונמארטר, הכנסייה היפה הזו היא אחד מציוני הדרך המוכרים ביותר של פריז. מהמפלס השני של מגדל אייפל יכולים המבקרים לראות את הכיפות הלבנות של הבזיליקה, כמו גם את המבנים והרחובות הרבים שמקיפים אותה.

אבל אולי הנוף המרשים ביותר מהמפלס השני הוא זה של העיר עצמה. מגובה זה, המבקרים יכולים לראות את העיר כולה פרושה לפניהם, עם מבנים רבים, רחובות וציוני דרך נראים כולם בבת אחת. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה של פריז או פשוט רוצים לספוג את הנופים המדהימים, הקומה השנייה של מגדל אייפל היא אטרקציה שחובה לבקר בה.

המבקרים במפלס השני יכולים גם לנצל את השירותים הרבים הזמינים, כולל מסעדות וחנויות מתנות. ולמי שרוצה לחוות את הריגוש שבעמידה ממש בראש המגדל, ישנה מפלס נוסף אליו ניתן להגיע באמצעות מדרגות או מעלית.

האם ידעת? הדירה הסודית של מגדל אייפל

מבקרים רבים במגדל אייפל עשויים שלא להיות מודעים לכך שיש דירה סודית הממוקמת במפלס השלישי של המגדל. דירה זו למעשה תוכננה ונבנתה על ידי גוסטב אייפל בעצמו, שהשתמש בה כמקום מפלט פרטי בו יוכל לארח אורחים וליהנות מנופי פריז בשלווה.

הדירה הייתה מרוהטת בכל הנוחות המודרנית של אותה תקופה, כולל מטבח, חדר רחצה ואפילו פסנתר כנף. אייפל עיטר את החלל בשטיחים, וילונות ורהיטים יוקרתיים, הכל בהתאם לסגנון האלגנטי של המגדל עצמו.

בעוד שהדירה נועדה במקור לשימושו האישי של אייפל, היא גם נפתחה לאורחים מדי פעם. למעשה, תומס אדיסון עצמו ביקר בדירה בשנת 1889, שנים ספורות לאחר השלמת המגדל.

כיום, הדירה משמשת כמוזיאון, המעניק למבקרים הזדמנות לראות כיצד נראו החיים של אייפל ואורחיו בסוף המאה ה-19. החלל נשמר בקפידה, כאשר רבים מהריהוט והקישוטים המקוריים עדיין במקומם.

המבקרים יכולים לערוך סיור מודרך בדירה, ללמוד על ההיסטוריה שלה ועל חייו של גוסטב אייפל עצמו. ולמי שרוצה לחוות את הנופים ממרומי המגדל באווירה פרטית יותר, ניתן להשכיר את הדירה לאירועים ואירועים מיוחדים.

דירתו הסודית של גוסטב אייפל, הפתוחה כעת לציבור
דירתו הסודית של גוסטב אייפל, הפתוחה כעת לציבור

הפסגה: להגיע לגבהים חדשים

ההגעה לפסגת מגדל אייפל היא חוויה בלתי נשכחת, המציעה נופים עוצרי נשימה של פריז ומעבר לה. הנה כמה דברים שכדאי לזכור אם אתה מתכנן לעשות את העלייה לראש המגדל:

  • הטיפוס לפסגה:
    ההגעה לפסגת מגדל אייפל דורשת מעט מאמץ. המבקרים יכולים לעלות במדרגות או במעלית למפלס השני, אך משם עליהם לעבור למעלית נפרדת שלוקחת אותם את המשך הדרך. הנסיעה במעלית מהירה וחלקה, אבל היא יכולה להיות מעט צפופה, אז היו מוכנים להתפנק עם הנוסעים האחרים שלכם.
  • הנופים הפנוראמיים:
    ברגע שתגיעו לפסגה, יתוגמלו עם כמה מהנופים המדהימים ביותר בכל פריז. מהפסגה, אתה יכול לראות קילומטרים לכל כיוון, לתפוס את ציוני הדרך האייקוניים של העיר ולקבל מבט ממעוף הציפור של הרחובות למטה. זהו מראה מעורר כבוד שבטוח ישאיר רושם מתמשך.
  • משב הרוח:
    דבר אחד שכדאי לזכור בעת ביקור בפסגת מגדל אייפל הוא שיכול להיות די סוער שם למעלה. גובה המגדל מעל 300 מטר, והוא חשוף לפגעי מזג האוויר, אז היו מוכנים לכמה משבים שיכולים להיות חזקים מספיק כדי להפיל את הכובע. בימים סוערים במיוחד, המגדל עשוי אפילו להיסגר מטעמי בטיחות, אז בדקו את תחזית מזג האוויר לפני שאתם מתכננים את הביקור.

מה מחכה בפסגה?

ההגעה לראש מגדל אייפל היא חוויה שאין כמותה. כשתצאו מהמעלית ואל מרפסת התצפית, יקבלו את פניכם נופים פנורמיים של פריז המשתרעים לכל עבר. מכאן תוכלו לראות את נקודות הציון האייקוניות של העיר, כולל שער הניצחון, הלובר וקתדרלת נוטרדאם.

אחד המראות המרשימים ביותר ממרומי מגדל אייפל הוא הנוף של נהר הסיין כשהוא מתפתל בלב פריז. תוכלו לראות את הגשרים הרבים המשתרעים על הנהר, כולל פונט אלכסנדר השלישי המפורסם, הנחשב באופן נרחב לאחד הגשרים היפים בעיר.

אם יתמזל מזלכם לבקר בראש מגדל אייפל ביום בהיר, תוכלו לראות עד 60 קילומטרים לכל כיוון. המשמעות היא שתוכלו לראות מעבר לגבולות העיר ולצאת אל האזור הכפרי שמסביב, שם תוכלו להציץ בכפרים ציוריים וגבעות מתגלגלות.

בראש מגדל אייפל, תהיה לך גם הזדמנות לראות מקרוב את מבנה הסריג המורכב של המגדל. זהו פלא הנדסי שתוכנן על ידי גוסטב אייפל בעצמו ומהווה עדות לכושר ההמצאה והיצירתיות של המוח האנושי.

לבסוף, אם אתה מחפש מזכרת ייחודית לקחת איתך הביתה, הקפד לבדוק את חנות המתנות בראש מגדל אייפל. כאן תמצאו מגוון רחב של סחורה בנושא מגדל אייפל, כולל גלויות, מחזיקי מפתחות והעתקים מיניאטוריים של המגדל עצמו.

הנוף המדהים של פריז מהנקודה הגבוהה ביותר של מגדל אייפל
הנוף המדהים של פריז מהנקודה הגבוהה ביותר של מגדל אייפל

נופי לילה: פריז, עיר האורות

פריז ידועה כ"עיר האורות" לא בכדי. בלילה, העיר מתעוררת לחיים עם תצוגה מסנוורת של מבנים מוארים, גשרים ורחובות. ואין דרך טובה יותר לחוות את האווירה הקסומה הזו מאשר ממרומי מגדל אייפל.

  • המגדל בלילה:

    כשהשמש שוקעת מעל פריז, מגדל אייפל שטוף בזוהר זהוב המדגיש את מבנה הסריג המורכב שלו. ככל שהלילה נמשך, המגדל מואר באלפי אורות מנצנצים שיוצרים מחזה קסום באמת. אורות המגדל נדלקים מדי ערב בשקיעה ונשארים דולקים עד 01:00, מה שהופך אותו למקום המושלם לערב רומנטי או לבילוי לילי עם חברים.

  • עיר של אורות:

    ממרומי מגדל אייפל, תוכלו לראות את העיר פריז באור אחר לגמרי. הבניינים המוארים, הגשרים והרחובות יוצרים ניגוד מדהים לשמי הלילה האפלים, ותוכלו לראות את ציוני הדרך האייקוניים ביותר של העיר בצורה חדשה וייחודית. הקפד להביא את המצלמה שלך, שכן נופי הלילה ממגדל אייפל הם באמת בלתי נשכחים.

  • הסיין בלילה:

    אחד המראות היפים ביותר ממרומי מגדל אייפל הוא הנוף של נהר הסיין בלילה. הגשרים המשתרעים על הנהר מוארים באלפי אורות, ויוצרים השתקפות נוצצת על המים שמתחת. תוכלו לראות סירות גולשות לאורך הנהר, האורות שלהן מנצנצים בחושך, ואת בתי הקפה והמסעדות הרבים על גדת הנהר.

נגישות וטיפים לביקור במגדל אייפל

מגדל אייפל הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בפריז, וככזה, הוא יכול להיות די צפוף. חשוב לתכנן את הביקור מראש כדי למנוע תורים ארוכים ולהבטיח לכם את החוויה הטובה ביותר שאפשר. הנה כמה נגישות וטיפים לביקור במגדל אייפל:

  • נגישות:

    מגדל אייפל נגיש למבקרים עם מוגבלויות. יש מעליות ייעודיות למשתמשים בכיסאות גלגלים, והמפלס הראשון והשני של המגדל נגישות. עם זאת, הפסגה אינה נגישה למשתמשים בכיסאות גלגלים בשל גרם המדרגות הצר.

  • כרטיסים:

    כדי למנוע תורים ארוכים, מומלץ לקנות כרטיסים מראש. ניתן לרכוש כרטיסים באינטרנט או במשרד הכרטיסים של המגדל. הקפידו לבחור את הכרטיס המתאים לצרכים שלכם, שכן ישנן אפשרויות שונות המבוססות על איזו רמה אתם רוצים לבקר והאם אתם רוצים לעלות במעלית או במדרגות.

  • תזמון:

    מגדל אייפל פתוח בכל ימות השנה, אך השעות משתנות בהתאם לעונה. בשיא עונת התיירות, זה יכול להיות צפוף מאוד, אז עדיף לבקר מוקדם בבוקר או מאוחר יותר בערב כשיש פחות אנשים. אם אתם רוצים לראות את המגדל בלילה, הקפידו לבדוק את שעות הפעילות של תאורת הלילה.

  • בטחון:

    אמצעי אבטחה קיימים במגדל אייפל, אז היו מוכנים לעבור נקודת בידוק ביטחונית לפני שאתם נכנסים. תרמילים ותיקים גדולים אינם מורשים להיכנס פנימה, אז הקפידו להשאיר אותם במלון שלכם או בארונית במגדל.

  • שמלה:

    מגדל אייפל הוא אטרקציה חיצונית, אז הקפידו להתלבש בהתאם למזג האוויר. בקיץ יכול להיות חם מאוד, אז הביאו קרם הגנה וכובע. בחורף, זה יכול להיות מאוד קר וסוער, אז הביאו בגדים חמים וכובע וכפפות.

משתמש בכיסא גלגלים נהנה מנקודות התצפית הנגישות
משתמש בכיסא גלגלים נהנה מנקודות התצפית הנגישות

מסקנה: נקודות התצפית – אטרקציה שחובה לראות

לסיכום, נקודות התצפית של מגדל אייפל הן אטרקציה חובה לכל מי שמבקר בפריז. מהמפלס הראשון ועד לפסגה, המגדל מציע נופים עוצרי נשימה של העיר וציוני הדרך שלה. בין אם אתה מבקר בפעם הראשונה או מטייל מנוסה, נקודות התצפית של מגדל אייפל לעולם אינן מצליחות להרשים.

הארכיטקטורה וההיסטוריה הייחודית של המגדל הופכות אותו לסמל איקוני של פריז, ונקודות התצפית מהוות עדות אמיתית ליופי ולפאר שלו. מהמפלס הראשון, בו נפגשים היסטוריה ומודרניות, למפלס השני, המציע את הנוף הטוב ביותר של העיר ועד לפסגה, בה ניתן להגיע לגבהים חדשים, כל מפלס המגדל מציע משהו מיוחד וייחודי.

הביקור בנקודות התצפית של מגדל אייפל הוא חוויה שלא תשכחו לעולם. הנופים המדהימים של העיר, בשילוב עם ההיסטוריה והארכיטקטורה של המגדל, יוצרים חוויה בלתי נשכחת באמת שתוקיר לאורך שנים. בין אם אתם מטיילים לבד או עם משפחה וחברים, נקודות התצפית של מגדל אייפל הן אטרקציית חובה שצריכה להיות במסלול של כולם בעת ביקור בפריז.

נקודות תצפית של מגדל אייפל:

נקודת תצפית מקום מחיר (ILS) צפיות
קומה 1 גובה 57 מ' 85.20 שאנז דה מארס, אקול מיליטר, מונפרנאס
קומה 2 גובה 115 מ' 136.80 הסיין, הגראנד פאלה, האינווליד, הפנתיאון
קומה 3 גובה 276 מ' 204.80 פסגת מגדל אייפל, טרוקדרו, שאנז אליזה, שער הניצחון
פסגה גובה 324 מ' 227.20 הסיין, הגראנד פאלה, האינווליד, הפנתיאון, פסגת מגדל אייפל, טרוקדרו, שאנז אליזה, שער הניצחון

נקודות התצפית של מגדל אייפל מציעות חוויה ייחודית ובלתי נשכחת לכל המבקרים, מה שהופך אותו לאטרקציה שחובה לבקר בפריז.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן