Eiffel Tower

הכירו את פארק שאן דה מארס שבו נמצא מגדל אייפל

גלו את ההיסטוריה העשירה, הנוף המדהים והאטרקציות הרבות בפארק שאמפ דה מארס, ביתו של מגדל אייפל האייקוני בפריז, צרפת.

הקדמה: הלב של פריז

פארק שאמפ דה מארס הוא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר של פריז, צרפת. ממוקם ברובע השביעי של העיר, המרחב הירוק העצום הזה הוא המקום המושלם להירגע, להירגע ולספוג את יופיה של הבירה הצרפתית. הפארק הוא יעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד, וקל להבין מדוע. עם הנופים המדהימים של מגדל אייפל, הצמחייה השופעת והאווירה התוססת שלו, שאנז דה מארס הוא באמת הלב של פריז.

  • היסטוריה עשירה:
    לשאנז דה מארס היסטוריה עשירה שתחילתה במאה ה-18. שימש במקור כמגרש אימונים צבאי, הפארק הפך למרחב ציבורי בשנת 1783. במהלך השנים שימש ה-Champ de Mars למגוון מטרות, כולל אירוח של פסטיבל הפדרציה ב-1791 ויריד העולם של 1900.
  • מגדל אייפל:
    כמובן שאף ביקור בשאנז דה מארס אינו שלם ללא ביקור במגדל אייפל. המגדל האייקוני ממוקם בלב הפארק ונראה כמעט מכל פינה. מגדל אייפל, שנבנה בשנת 1889, הוא אחד מציוני הדרך המוכרים ביותר בעולם ומושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה.
  • אווירה תוססת:
    אחד הדברים שהופכים את שאנז דה מארס לכל כך מיוחד הוא האווירה התוססת שלו. הפארק תמיד שוקק פעילות, ממשפחות שנהנות מפיקניקים על הדשא ועד מוזיקאים המנגנים בכלים שלהם. זה המקום המושלם לספוג את האנרגיה של פריז ולחוות את התרבות הייחודית של העיר.

נוף פנורמי של פארק שאמפ דה מארס עם מגדל אייפל ברקע
נוף פנורמי של פארק שאמפ דה מארס עם מגדל אייפל ברקע

מה ההיסטוריה מאחורי פארק שאמפ דה מארס?

ההיסטוריה של פארק שאמפ דה מארס מרתקת כמו הפארק עצמו. הנה כמה רגעי מפתח שעיצבו את הפארק למה שהוא היום.

  • מגרש אימונים צבאי:
    במקור שימש השאמפ דה מארס כמגרש אימונים צבאי. למעשה, שמו של הפארק מגיע מהמילה הלטינית "campus Martius", שפירושה "שדה מאדים", אל המלחמה הרומי. הפארק שימש לתרגילים צבאיים ומצעדים מהמאה ה-18 ועד המהפכה הצרפתית.
  • פסטיבל הפדרציה:
    בשנת 1791, שאף דה מארס אירח את פסטיבל הפדרציה, חגיגת יום השנה הראשון להסתערות הבסטיליה. בפסטיבל השתתפו אלפי אנשים והציג משתה ענק, זיקוקים ושבועת אמונים המונית לחוקה הצרפתית החדשה.
  • התערוכה העולמית של שנת 1900:
    בשנת 1900, שאנז דה מארס הפך לפארק ציבורי עבור התערוכה האוניברסלית, הידוע גם בשם יריד 1900 העולמי. הפארק עוצב מחדש עם גנים חדשים, מזרקות ושבילים, והוא הפך ליעד פופולרי עבור מבקרים מרחבי העולם.
  • שיפוצים ומודרניזציה:
    במאה ה-21, שאנז דה מארס עבר מספר שיפוצים ומודרניזציות כדי לעמוד בקצב הצרכים של פריזאים ותיירים מודרניים. בשנת 2012 עודכן הפארק במערכות תאורה וסאונד חדשות, מה שהפך אותו למקום קסום עוד יותר לביקור בלילה.

מגדל אייפל: תכשיט הכתר של הפארק

ניצב גבוה וגאה במרכזו של שאנז דה מארס מגדל אייפל האייקוני. נבנה עבור התערוכה העולמית של 1889, המגדל נועד להיות מבנה זמני, אבל הוא הפך במהרה לסמל אהוב של פריז ולמרכיב קבוע של קו הרקיע של העיר.

בגובה 324 מטר, מגדל אייפל הוא המבנה הגבוה ביותר בפריז, והוא מושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה. ממרומי המגדל, המבקרים יכולים ליהנות מנופים עוצרי נשימה של העיר, כולל ציוני דרך מפורסמים כמו שער הניצחון, קתדרלת נוטרדאם והשאנז אליזה.

עיצוב המגדל הוא יצירת מופת של הנדסה, עם מבנה סריג חזק ואלגנטי כאחד. צריך 1665 מדרגות כדי לטפס לראש המגדל, אבל יש גם מעליות שיכולות להעלות את המבקרים למפלס הראשון, השני או השלישי.

מגדל אייפל מילא תפקיד חשוב באירועים היסטוריים רבים, כולל שימש כמגדל רדיו במהלך מלחמת העולם הראשונה ושימש סמל להתנגדות הצרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה. כיום, היא אטרקציה תיירותית אהובה וסמל לגאווה פריזאית.

צילום תקריב של הפרזול המורכב של מגדל אייפל
צילום תקריב של הפרזול המורכב של מגדל אייפל

האם ידעת? עובדות מרתקות על מגדל אייפל

מגדל אייפל הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בעולם, אבל יש הרבה עובדות מרתקות על המבנה האייקוני הזה שאולי לא ידעתם.

לדוגמה, האם ידעת ש:

– המגדל נועד במקור לפירוק לאחר התערוכה העולמית, אך הוא נשמר בגלל ששימש כמגדל רדיו.

– צבע הצבע של המגדל משתנה ככל שהוא עולה, מברונזה כהה בבסיסו לצהוב בהיר בחלק העליון, על מנת להפחית את ההשפעה החזותית של המגדל בשמים.

– מגדל אייפל הוצג בסרטים רבים, כולל "זהות בורן", "רטטוי" ו"ארמגדון".

– למגדל שלושה מפלסים שכל אחד מהם מציע תצפית אחרת על העיר. המפלס הראשון בגובה 57 מטר מעל פני הקרקע, המפלס השני בגובה 115 מטר, והמפלס השלישי בגובה 276 מטר.

– מגדל אייפל הוא האנדרטה בתשלום המתויירת ביותר בעולם, עם למעלה מ-7 מיליון מבקרים בכל שנה.

– המעליות של המגדל עוברות למעלה מ-100,000 קילומטרים מדי שנה, שווה ערך לשתי נסיעות וחצי מסביב לעולם.

– לגוסטב אייפל, מעצב המגדל, הייתה דירה במפלס השלישי של המגדל, בה שימש כמשרד פרטי וחלל אירוח.

"נווה מדבר ירוק": הגנים והנוף של שאנז דה מארס

Champ de Mars הוא לא רק מקום להתפעל ממגדל אייפל; זהו גם פארק מדהים עם גנים ונופים יפים. הפארק משתרע על שטח של 24.5 דונם והוא מלא בצמחייה עבותה, מדשאות מטופחות ופרחים צבעוניים.

הגנים תוכננו במקור על ידי ז'אן-שארל אלפנד, שהיה אחראי לרבים מהפארקים והשטחים הירוקים של פריז. הוא יצר שילוב של גנים צרפתיים רשמיים וגנים טבעיים יותר בסגנון אנגלי, מה שנותן לשאנף דה מארס מראה ותחושה ייחודיים.

אחד המאפיינים הבולטים של הפארק הוא Bassin de l'Octogone, בריכה מתומנת גדולה היושבת למרגלות מגדל אייפל. הבריכה מוקפת בעצים וספסלים, מה שהופך אותה למקום שליו להירגע וליהנות מהנוף.

הפארק כולל גם מספר גנים קטנים יותר ושטחים ירוקים, כמו Jardin des Écoles Militaires, אשר מלא בוורדים ריחניים ופרחים אחרים. Jardin du 11 Novembre הוא מקום פופולרי נוסף, עם מדשאה גדולה ונופים מדהימים של מגדל אייפל.

אם אתם מרגישים פעילים, תוכלו לטייל לאורך שבילי הפארק הרבים, או אפילו להצטרף למשחק פטאנק (משחק צרפתי הדומה לכדור בוצ'ה) באחד ממגרשי הפארק. יש גם מספר תחנות כושר הממוקמות ברחבי הפארק, בהן תוכלו לעצור ולעשות קצת פעילות גופנית תוך כדי הנאה מהאוויר הצח ומהנוף היפה.

מבט אווירי של הגנים המעוצבים להפליא של הפארק
מבט אווירי של הגנים המעוצבים להפליא של הפארק

לחקור את החומה למען השלום

החומה לשלום, הידועה גם בשם Mur pour la Paix, נמצאת בצד הדרום מזרחי של פארק שאנז דה מארס. האנדרטה הייחודית הזו נוצרה על ידי האמנית קלרה הלטר והאדריכל ז'אן מישל וילמוטה, ונחנכה בשנת 2000. החומה לשלום היא מבנה בגובה 9 מטרים ובאורך 30 מטרים הכולל את המילה "שלום" הכתובה ב-49 שפות שונות. .

האנדרטה תוכננה כסמל לשלום ואחדות, והיא הפכה למקום פופולרי עבור המבקרים בפארק. החומה מוקפת בבריכה משתקפת, המשרה אווירה שלווה ומשקפת. המבקרים יכולים להסתובב בבריכה ולצפות בחומה מזוויות שונות, מה שהופך אותה למקום מצוין לצילום תמונות.

בנוסף לקיר עצמו, ישנם מספר פסלים הממוקמים מסביב לבריכה המשתקפת, אותם יצר גם האלטר. פסלים אלו נועדו לייצג תרבויות ודתות שונות, ולהוסיף למסר הכולל של שלום ואחדות שהאנדרטה מעבירה.

החומה לשלום היא גם בית למספר אירועים במהלך השנה, כמו קונצרטים ותערוכות. אירועים אלו נועדו לקדם שלום והבנה תרבותית, והם דרך מצוינת לחוות את האנדרטה בצורה אחרת.

אטרקציות לילדים: גני שעשועים ועוד

פארק שאמפ דה מארס אינו מיועד רק למבוגרים – יש שפע של אטרקציות להנאתם גם לילדים. אחד המאפיינים הפופולריים ביותר של הפארק לילדים הוא מגרש המשחקים, שנמצא ליד החומה לשלום. מגרש המשחקים מיועד לילדים בכל הגילאים, וכולל מגוון ציוד כמו מגלשות, נדנדות ומבני טיפוס. יש גם שפע של ספסלים ופינות ישיבה להורים להירגע בזמן שילדיהם משחקים.

בנוסף למגרש המשחקים, יש עוד מספר אטרקציות להנאת הילדים בפארק. אחד הייחודיים שבהם הוא תיאטרון הבובות, שנמצא בסמוך לקצה המזרחי של הפארק. התיאטרון מציג הצגות לילדים, והוא דרך מצוינת להכיר להם את האמנויות.

לילדים גדולים יותר, ישנו סקייטפארק הממוקם ליד מגדל אייפל. הסקייטפארק כולל רמפות וציוד אחר לגולשי סקייטבורד ורולר בליידס, והוא מקום פופולרי לבני נוער וצעירים.

אטרקציה מהנה נוספת לילדים היא הקרוסלה, שנמצאת בסמוך לגן השעשועים. הקרוסלה כוללת סוסים מעוטרים להפליא וחיות אחרות, והיא דרך מצוינת להוסיף מעט קסם לביקור שלכם בפארק.

ילדים משחקים באחד ממגוון מגרשי המשחקים של הפארק
ילדים משחקים באחד ממגוון מגרשי המשחקים של הפארק

מקום אידיאלי לפיקניקים ולהירגעות

פארק שאמפ דה מארס הוא המקום המושלם לפיקניק מרגיע עם חברים או משפחה. הפארק כולל שטחים פתוחים גדולים עם שפע של שטחי דשא לפרוס שמיכה וליהנות מארוחה. יש גם כמה ספסלים ופינות ישיבה ברחבי הפארק למי שמעדיף לא לשבת על הקרקע.

אחד הדברים הגדולים בפארק הוא הקרבה שלו למספר חנויות מזון וספקים. המבקרים יכולים לאסוף בגט טרי, גבינה ויין מחנויות סמוכות וליצור את חווית הפיקניק הצרפתי המושלמת.

בנוסף לאווירה הידידותית לפיקניק, פארק שאמפ דה מארס הוא גם מקום נהדר פשוט לשבת ולהירגע. המבקרים יכולים לטייל בנחת בפארק, להתפעל מהנופים של מגדל אייפל, או פשוט לשבת ולצפות באנשים.

למי שמעדיף צורת הרפיה פעילה יותר, מתקיימים מספר שיעורי יוגה ופעילות גופנית בפארק לאורך כל השבוע. שיעורים אלו פתוחים למבקרים בכל רמות הכושר והם דרך מצוינת להישאר פעילים תוך כדי הנאה מהיופי של הפארק.

שאמפ דה מארס בלילה: מראה מהפנט

ברגע שהשמש שוקעת, שאנז דה מארס הופך למראה מהפנט. מגדל אייפל מואר ונוצץ כל שעה בשעה, מה שמוסיף לקסם של הפארק. האורות של המגדל יוצרים רקע מדהים לטיול ערב או פיקניק.

הפארק פתוח עד חצות, מה שהופך אותו למקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד ליהנות מאורות העיר ומשמי הלילה. האווירה שלווה ורומנטית, מושלמת ללילה דייט או לערב שקט עם חברים.

המבקרים יכולים ליהנות מיופיו של הפארק מנקודות תצפית שונות. מגדל אייפל עצמו מציע נופים עוצרי נשימה של העיר ממרפסת התצפית שלו, והספסלים והישיבה הרבים של הפארק מספקים מקום נוח לשבת בו ולהתרשם מהמראות.

בנוסף למגדל ולפארק, יש כמה מסעדות ובתי קפה בקרבת מקום המציעים מקומות ישיבה בחוץ עם נוף של מגדל אייפל. מפעלים אלו יוצרים אווירה נעימה עם אורות מנצנצים ואוכל טעים, מה שמאפשר סיום מושלם לערב רומנטי.

במהלך חודשי הקיץ מתקיימים בפארק מספר אירועים וקונצרטים, שמוסיפים לאווירת הלילה. המבקרים יכולים ליהנות ממוזיקה חיה ובידור מתחת לכוכבים, מוקף ביופיו של הפארק.

הפארק ומגדל אייפל מוארים בלילה
הפארק ומגדל אייפל מוארים בלילה

אירועים שנתיים וחגיגות

השאנז דה מארס הוא לא רק ביתו של מגדל אייפל, אלא גם מארח מספר אירועים שנתיים וחגיגות במהלך השנה. אחד האירועים הפופולריים ביותר הוא יום הבסטיליה, שמתקיים ב-14 ביולי. חג לאומי צרפתי זה מנציח את הסתערותו של כלא הבסטיליה במהלך המהפכה הצרפתית ונחגג במצעד צבאי ומופע זיקוקים מעל מגדל אייפל.

אירוע פופולרי נוסף הוא הטור דה פראנס, העובר בשאנז דה מארס בשלב האחרון של המירוץ. הצופים יכולים לצפות ברוכבי האופניים ממהרים תוך שהם נהנים מהסביבה היפה של הפארק.

בנוסף לאירועים מרכזיים אלה, מתקיימים בפארק אירועים תרבותיים ואמנותיים שונים במהלך השנה. אירועים אלה כוללים תערוכות אמנות, פסטיבלי מוזיקה וירידי אוכל. המבקרים יכולים לבדוק את לוח האירועים של הפארק כדי לתכנן את ביקורם ולחוות את ההתרגשות של אירועים ייחודיים אלה.

אחד האירועים הפופולריים ביותר למשפחות הוא שוק חג המולד השנתי, שמתקיים מאמצע נובמבר עד תחילת ינואר. השוק כולל עשרות ספקים המוכרים עבודות יד בעבודת יד, פינוקים לחג ומתנות. ילדים יכולים ליהנות מטיולים על הקרוסלה ולבקר בסדנה של סנטה, בעוד המבוגרים יכולים ללגום יין חם ולהתענג על האווירה החגיגית.

איך להגיע: אפשרויות תחבורה

Champ de Mars ממוקם בלב פריז ונגיש בקלות באמצעות מגוון אפשרויות תחבורה. אחת הדרכים הפופולריות ביותר להגיע לשם היא באמצעות מערכת המטרו. תחנת המטרו הקרובה לפארק היא ביר-הקים שנמצאת על קו 6. משם רק הליכה קצרה לכניסה לפארק.

אם אתם מעדיפים לנסוע באוטובוס, ישנם מספר קווים שעוצרים ליד שאנז דה מארס. קווי האוטובוס 42, 69, 82 ו-87 כולם כוללים תחנות במרחק הליכה מהפארק.

למי שמעדיף מסלול נופי יותר, ניתן להגיע לפארק גם בסירה. ה-Batobus, שירות הסעות מים, עוצר במספר מקומות לאורך נהר הסיין, כולל אחד ליד מגדל אייפל. משם, זה רק הליכה קצרה לכניסה לפארק.

אם אתם מרגישים הרפתקנים, תוכלו גם לשכור אופניים או לצאת לטיול על קטנוע כדי להגיע לפארק. בסמוך לפארק ישנן מספר תחנות להשכרת אופניים, וניתן לשכור קורקינטים חשמליים באמצעות אפליקציות שונות.

מפה המציגה אפשרויות תחבורה ציבורית בקרבת מקום לפארק
מפה המציגה אפשרויות תחבורה ציבורית בקרבת מקום לפארק

תכנון הביקור שלך: טיפים ומידע חיוניים

אם אתם מתכננים טיול לפריז, פארק שאמפ דה מארס הוא אטרקציה שחובה לראות. כדי להפיק את המרב מהביקור שלך, יש לזכור כמה טיפים ומידע חיוניים.

ראשית, חשוב לציין שהפארק עלול להיות צפוף, במיוחד בשיא עונת התיירות. אם אתה רוצה להימנע מההמון, נסו לבקר מוקדם בבוקר או מאוחר בערב. זה גם ייתן לך את ההזדמנות לראות את הפארק באור אחר, שכן השמש המוקדמת והערב המאוחרת יכולה ליצור כמה הזדמנויות צילום מדהימות.

טיפ חשוב נוסף הוא לנעול נעליים נוחות. Champ de Mars הוא פארק גדול, וסביר להניח שתעשה הרבה הליכה. הקפד לנעול נעליים נוחות ולהביא הרבה מים כדי להישאר לחות.

אם אתם מעוניינים לבקר במגדל אייפל, מומלץ להזמין כרטיסים מראש. זה יחסוך לכם זמן המתנה בתור ויבטיח שתגיעו לראש המגדל בזמן המועדף עליכם. אתה יכול גם לבחור לעלות במדרגות למפלס השני של המגדל, וזו אופציה מצוינת למי שרוצה לחסוך קצת כסף ולהתאמן קצת.

למטיילים עם ילדים יש בפארק מספר אטרקציות לילדים, לרבות מתקני שעשועים וקרוסלה. ישנם גם מספר מוכרי מזון הממוקמים ברחבי הפארק, כך שתוכלו לחטוף ארוחה קלה בזמן שהילדים משחקים.

לבסוף, הקפידו להקדיש זמן לחקור את הגנים והמרחבים הירוקים הרבים של הפארק. החומה לשלום היא גם אטרקציית חובה, הכוללת ציור קיר שנוצר על ידי האמנית קלרה הלטר והאדריכל ז'אן מישל וילמוט.

מסקנה: אטרקציה נצחית בפריז

פארק שאמפ דה מארס ומגדל אייפל הם באמת אטרקציות נצחיות בפריז. בין אם אתה מבקר בפעם הראשונה או מטייל מנוסה, תמיד יש משהו חדש לגלות במקום האייקוני הזה.

  • סמל של פריז:
    מגדל אייפל

    מגדל אייפל הוא לא רק סמל של פריז אלא גם פלא הנדסי. המגדל היה נקודת ציון איקונית של העיר מאז בנייתו בשנת 1889. הוא עמד במבחן הזמן ונשאר פופולרי היום כפי שהיה לפני למעלה ממאה שנה. העיצוב המורכב והנופים עוצרי הנשימה הופכים אותה לאטרקציה שחובה לבקר בה עבור כל מי שנוסע לפריז.

  • נווה מדבר ירוק בעיר:
    פארק שאמפ דה מארס

    פארק שאמפ דה מארס הוא נווה מדבר ירוק בלב העיר, המציע למבקרים הזדמנות להימלט מההמולה של פריז. המדשאות רחבות הידיים, הגנים והמזרקות שלה הופכים אותה למקום אידיאלי לפיקניקים והרפיה. הפארק הוא גם ביתם של מספר אטרקציות לילדים, מה שהופך אותו למקום מצוין עבור משפחות עם ילדים קטנים.

  • אטרקציה שחובה לראות:
    אירועים שנתיים וחגיגות

    פארק שאמפ דה מארס ומגדל אייפל הם גם ביתם של מספר אירועים וחגיגות שנתיים. המפורסם שבהם הוא מופע הזיקוקים של יום הבסטיליה, שמתקיים ב-14 ביולי מדי שנה. הפארק הוא גם ביתם של מספר פסטיבלי מוזיקה ואירועי תרבות אחרים במהלך השנה.

קבוצת תיירים מצטלמת על רקע מגדל אייפל
קבוצת תיירים מצטלמת על רקע מגדל אייפל

אטרקציות בפארק שאמפ דה מארס:

שם מקום שנת יצור מחיר
מגדל אייפל פריז, צרפת 1887 €25.00
מוזיאון דה ל'הום פריז, צרפת 1938 €15.00
אקול מיליטר פריז, צרפת 1750 €10.00
Hôtel des Invalides פריז, צרפת 1670 €8.00

בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי טבע, או פשוט מחפשים חוויה בלתי נשכחת, פארק שאמפ דה מארס מציע משהו לכולם. עם הנופים עוצרי הנשימה והאטרקציות הייחודיות שלו, הפארק המדהים הזה נשאר יעד חובה למבקרים בעיר האורות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן