Eiffel Tower

מגדל אייפל איך מגיעים?

גלו את הדרכים הטובות ביותר להגיע למגדל אייפל האייקוני, מתחבורה ציבורית לסיורים מודרכים, ולהפיק את המרב מההרפתקה הפריזאית שלכם.

הקדמה: אטרקציה אייקונית מחכה

מגדל אייפל הוא אחד מציוני הדרך המוכרים ביותר בעולם, ואין זה מפתיע שהוא גם אחת האטרקציות המתויירות ביותר בפריז. בגובה של 324 מטר (1,063 רגל), המגדל נבנה בשנת 1889 ומאז הפך לסמל של התרבות וההיסטוריה העשירה של צרפת. בין אם אתם מתכננים את הטיול הראשון שלכם לפריז או חוזרים לביקור נוסף, מגדל אייפל הוא יעד חובה שאמור להיות ברשימת הדליים של כולם.

כשתגיעו אל המגדל, יקבלו את פניכם נופים מדהימים של עיר האורות. המגדל ממוקם בלב פריז, ליד נהר הסיין, ומציע נוף פנורמי של העיר ממרפסות התצפית שלו. מלמעלה תוכלו לראות ציוני דרך מפורסמים כמו שער הניצחון, השאנז אליזה וקתדרלת נוטרדאם.

ההגעה למגדל אייפל יכולה להיות מעט מסובכת, מכיוון שהאזור עמוס לעתים קרובות בתיירים ומקומיים כאחד. עם זאת, עם קצת תכנון, אתה יכול לעשות את הדרך שלך למגדל בקלות. יש מגוון אפשרויות תחבורה זמינות, לרבות תחבורה ציבורית, סיורים מודרכים והשכרת רכב פרטי.

נוף מדהים של מגדל אייפל מרחוק
נוף מדהים של מגדל אייפל מרחוק

תחבורה ציבורית: האם המטרו היא האפשרות הטובה ביותר?

לפריז יש רשת תחבורה ציבורית נרחבת שהופכת את ההתניידות בעיר לפשוטה. אחת האפשרויות הפופולריות ביותר להגיע למגדל אייפל היא המטרו. עם מספר קווים ותחנות ברחבי העיר, המטרו הוא אופציה נוחה ובמחיר סביר, נהדרת למטיילים עם תקציב.

  • נגישות:
    מגדל אייפל ממוקם על גדות נהר הסיין, וישנן מספר תחנות מטרו בקרבת מקום. התחנות הקרובות ביותר הן ביר-הקים (קו 6) וטרוקדרו (קווים 6 ו-9), שתיהן מציעות גישה נוחה למגדל. אם אתם מגיעים משדה התעופה או מחלקים אחרים של העיר, תוכלו לעבור בקלות למטרו ולעשות את דרככם לאחת מהתחנות הללו.
  • עלות:
    אחד היתרונות הגדולים ביותר של שימוש במטרו כדי להגיע למגדל אייפל הוא העלות. כרטיס בודד עולה 1.90 אירו בלבד, ותוכלו גם לרכוש ספר של 10 כרטיסים (קרנט) ב-16.90 אירו. זוהי אפשרות מצוינת למי שנוסע בתקציב נמוך ומעוניין לחסוך בעלויות הובלה.
  • קהלים:
    אמנם המטרו היא אופציה נוחה, אבל הוא גם יכול להיות צפוף לפעמים. בשעות השיא, הרכבות יכולות להיות עמוסות בנוסעים ובתיירים, מה שמקשה על הניווט עם מזוודות או עגלות. אם אתם מטיילים עם קבוצה גדולה או שיש לכם הרבה מזוודות, אולי כדאי לשקול אפשרויות תחבורה אחרות.

הבאטובוס האייקוני: שייט נופי בנהר

אם אתם מחפשים דרך ייחודית וציורית להגיע למגדל אייפל, ה-Batobus הוא אופציה מצוינת. השייט הזה על נהר הופ-און-הופ-off מציע נופים מדהימים של פריז מנהר הסיין ועוצר במספר אטרקציות פופולריות, כולל מגדל אייפל.

  • נגישות ולוח זמנים:
    ה-Batobus פועל מאפריל עד ספטמבר ופועל בין השעות 10:00-21:30, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת למי שרוצה ליהנות מטיול נופי למגדל ביום או בלילה. הסירה עוצרת בתשעה מיקומים שונים לאורך הסיין, כולל מגדל אייפל, מה שמקל על העלייה והירידה כאוות נפשכם.
  • עלות ומשך:
    עלות כרטיס ליום אחד לבאטובוס היא 17 אירו, וכרטיס ליומיים הוא 19 אירו. למרות שזה יקר יותר מהמטרו, ה-Batobus מציע חוויה ייחודית ונופית ששווה את העלות הנוספת עבור מבקרים רבים. נסיעה בכיוון אחד מתחנה אחת לאחרת אורכת כ-20-30 דקות, תלוי במרחק.
  • צפיות וניסיון:
    אחד הדברים הטובים ביותר ב-Batobus הוא הנופים המדהימים של פריז שתקבלו מהנהר. תוך כדי שייט לאורך הסיין, תראה כמה מנקודות הציון האייקוניות ביותר של העיר, כולל קתדרלת נוטרדאם, מוזיאון הלובר, וכמובן, מגדל אייפל. הסירה גם סגורה לחלוטין וממוזגת, מה שהופך אותה לאופציה נוחה בימי הקיץ החמים.

ה-Batobus משייט לאורך נהר הסיין עם מגדל אייפל בנוף
ה-Batobus משייט לאורך נהר הסיין עם מגדל אייפל בנוף

חקר רגלי: טיול בעיר האורות

פריז היא עיר המושלמת לחקר ברגל. הליכה אל מגדל אייפל היא בחירה פופולרית עבור מבקרים רבים, מכיוון שהיא מאפשרת לכם להתרשם מהיופי של העיר בקצב שלכם. ישנם מספר מסלולים שתוכלו לעבור כדי להגיע למגדל, כל אחד מהם מציע חוויה ייחודית.

מסלול פופולרי אחד הוא להתחיל בטרוקדרו, שמציע נופים מדהימים של המגדל. משם, תוכלו ללכת במורד שאנז דה מארס, פארק גדול המושלם לפיקניק ולהירגע. ככל שתתקרבו למגדל, תראו אמני רחוב ורוכלים שמוכרים מזכרות וחטיפים.

מסלול נוסף אל המגדל הוא דרך הרחובות המקסימים של הרובע השביעי. שכונה זו היא ביתם של כמה ציוני דרך מפורסמים, כולל האינווליד ומוזיאון ד'אורסיי. כשתטיילו ברחובות, תראו ארכיטקטורה יפה ובתי קפה וחנויות מוזרים.

לא משנה באיזה מסלול תבחרו, הליכה למגדל אייפל היא דרך מצוינת לטבול ביופי ובתרבות של פריז. לאורך הדרך, יהיו לכם שפע של הזדמנויות לצלם ולחקור את פניני החן הנסתרות של העיר.

דבר אחד שכדאי לזכור כאשר הולכים למגדל אייפל הוא המרחק. למרות שזה עשוי להיראות כמו הליכה קצרה על המפה, המרחק בפועל יכול להיות די ארוך. הקפד לנעול נעליים נוחות ולהביא הרבה מים, במיוחד אם אתה מבקר במהלך חודשי הקיץ.

רכיבה על אופניים למגדל: האם אופני Velib' הם בחירה טובה?

רכיבה על אופניים למגדל אייפל היא עוד אפשרות מצוינת למי שרוצה לחקור את העיר תוך כדי פעילות גופנית. מערכת שיתוף האופניים של Velib' הקלה מתמיד על השכרת אופניים ולדווש בדרכך בפריז.

אופני Velib זמינים בכל רחבי העיר, עם תחנות הממוקמות ליד רבים מנקודות הציון המפורסמות של העיר, כולל מגדל אייפל. השכרת אופניים היא קלה – פשוט הורד את אפליקציית Velib', בחר עמדת אופניים ופתח את נעילת האופניים עם קוד שסופק על ידי האפליקציה.

רכיבה על אופניים למגדל אייפל יכולה להיות דרך מהנה ויעילה להתנייד בעיר. תוכלו לכסות יותר קרקע ממה שהייתם מכסים ברגל, ועדיין תוכלו לספוג את המראות והקולות של פריז. בנוסף, עם שבילי אופניים ושבילים ייעודיים ברחבי העיר, רכיבה על אופניים היא דרך בטוחה ומהנה לחקור.

דבר אחד שכדאי לזכור כאשר רוכבים על אופניים בפריז הוא שרחובות העיר יכולים להיות עמוסים וצפופים, במיוחד בעונות שיא התיירות. הקפידו לציית לחוקי התנועה ולהישאר ערניים בזמן הרכיבה. מומלץ גם לחבוש קסדה ולהביא הרבה מים, במיוחד אם אתם רוכבים על אופניים בחודשי הקיץ.

קבוצת רוכבי אופניים רוכבת על אופני Velib' ליד מגדל אייפל
קבוצת רוכבי אופניים רוכבת על אופני Velib' ליד מגדל אייפל

הצטרפות לסיור מודרך: האם זה שווה את המחיר?

אם אתה מישהו שמעדיף מסלול מובנה ורוצה ללמוד עוד על ההיסטוריה והתרבות של מגדל אייפל, הצטרפות לסיור מודרך עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורך. סיורים מודרכים יכולים לספק תובנות חשובות על בניית המגדל, כמו גם על משמעותו בהיסטוריה ובתרבות הצרפתית.

אחד היתרונות בהצטרפות לסיור מודרך הוא שלא תצטרכו לדאוג לגבי תכנון המסלול שלכם או ניווט בין ההמונים. מדריך בעל ידע יוביל אתכם דרך המגדל ויספק פרשנות לאורך הדרך, שיאפשר לכם לשקוע במלואו בחוויה.

סיורים מודרכים יכולים להציע גם גישה לאזורים במגדל שאינם זמינים לקהל הרחב. לדוגמה, סיורים מסוימים עשויים לכלול ביקור בחדר המכונות של המגדל או נסיעה למפלס השלישי, שאינו נגיש באמצעות מדרגות.

כמובן, לסיורים מודרכים יש מחיר, וחלקם עשויים למצוא את המחירים כבירים. עם זאת, סיורים רבים מציעים גישה לדלג על התור והטבות אחרות שיכולות להפוך את החוויה למהנה ויעילה יותר.

שיקול נוסף בהצטרפות לסיור מודרך הוא גודל הקבוצה. לסיורים מסוימים עשויים לכלול עשרות משתתפים, בעוד שאחרים עשויים להיות אינטימיים יותר. אם אתם מעדיפים גודל קבוצה קטן יותר, הקפידו לחפש סיורים המגבילים את מספר המשתתפים.

תחבורה פרטית: מוניות, אובר או השכרת רכב פרטי?

אם אתם מחפשים דרך נוחה ואישית יותר להגיע למגדל אייפל, תחבורה פרטית עשויה להיות הדרך ללכת. ישנן מספר אפשרויות שונות לבחירה, כולל מוניות, אובר ושירותי השכרת רכב פרטי.

מוניות הן בחירה פופולרית עבור מטיילים רבים, מכיוון שהן זמינות בכל רחבי העיר וניתן בקלות להגיע אליהן מהרחוב. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שמוניות בפריז עשויות להיות יקרות למדי, במיוחד בשעות השיא או כשנוסעים למרחקים ארוכים יותר.

אובר היא אפשרות נוספת למי שמחפש תחבורה פרטית למגדל אייפל. אפליקציית Uber מאפשרת לך לבקש נסיעה בקלות ולעקוב אחר התקדמות הנהג שלך, מה שהופך אותה לאופציה נוחה לנוסעים שנוח להם להשתמש בטכנולוגיה. תעריפי אובר בפריז בדרך כלל זולים יותר ממוניות מסורתיות, אם כי המחירים עדיין יכולים להשתנות בהתאם לשעה ביום ולביקוש.

שירותי השכרת רכב פרטי הם אפשרות נוספת לשקול אם אתם מחפשים חוויה יוקרתית ואישית יותר. שירותים אלו מאפשרים לכם להזמין רכב פרטי ונהג שיוכלו לקחת אתכם ישירות למגדל אייפל או לכל יעד אחר בעיר. בעוד ששירותי השכרת רכב פרטי יכולים להיות יקרים יותר ממוניות או אובר, הם מציעים רמת נוחות ונוחות שמטיילים רבים מוצאים ששווים את העלות הנוספת.

מונית חולפת על פני מגדל אייפל עם נוסעים בפנים
מונית חולפת על פני מגדל אייפל עם נוסעים בפנים

"La Rive Gauche": מה אתה יכול לגלות בקרבת מקום?

אם אתם מתכננים ביקור במגדל אייפל, בהחלט תרצו לחקור את השכונה שמסביב "La Rive Gauche", או את הגדה השמאלית. אזור היסטורי זה ידוע באווירה הבוהמית שלו, בבתי הקפה המקסימים וברחובות הציוריים שלו, ויש הרבה מה לגלות בקרבת מקום.

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באזור היא מוזיאון ד'אורסיי, שנמצא במרחק הליכה קצר ממגדל אייפל. מוזיאון בעל שם עולמי זה שוכן בתחנת רכבת מדהימה לשעבר וכולל אוסף מרשים של אמנות אימפרסיוניסטית ופוסט-אימפרסיוניסטית, כולל יצירות של מונה, ואן גוך ודגה.

אטרקציה נוספת שחובה לראות בשכונה היא גני לוקסמבורג, הממוקמים רק כמה רחובות ממגדל אייפל. הפארק היפה הזה כולל גנים מטופחים, בריכות שקטות ושפע של מקומות מוצלים להירגע וליהנות מהנוף. זהו מקום מושלם לפיקניק או לטיול נינוח.

אם יש לכם מצב רוח לקצת קניות, פנו לרחוב סן דומיניק הסמוך, שלאורכו בוטיקים אופנתיים, חנויות אוכל גורמה ובתי קפה מקסימים. תמצאו הכל מאופנה יוקרתית ועד גבינות ושוקולדים מלאכותיים, וברחוב יש אווירה תוססת ושוקקת חיים.

לחובבי היסטוריה, ביקור באינוולידס הסמוך הוא חובה. מתחם מדהים זה כולל מוזיאון המוקדש להיסטוריה צבאית ואת קברו של נפוליאון בונפרטה, כמו גם חצר וגנים יפהפיים.

לבסוף, שום ביקור ב"La Rive Gauche" לא יהיה שלם ללא ביקור באחד מבתי הקפה האיקוניים הרבים שלו, כגון Les Deux Magots או Café de Flore. המפעלים ההיסטוריים הללו היו פעם פוקדים סופרים ואמנים מפורסמים כמו המינגווי ופיקאסו, והם מציעים הצצה לתרבות הבוהמית של השכונה.

אוכלים ושותים מסביב למגדל אייפל

אחד הדברים הטובים ביותר בביקור במגדל אייפל הוא שפע אפשרויות האוכל והשתייה הטעימות באזור שמסביב. בין אם אתה במצב רוח לארוחת ערב רומנטית עם נוף למגדל, לארוחת צהריים נינוחה בביסטרו מקומי, או לנשנוש מהיר בדרכים, יש הרבה אפשרויות לבחירה.

לחוויית אוכל בלתי נשכחת באמת, שקול להזמין שולחן באחת המסעדות הממוקמות על המגדל עצמו. מסעדת 58 Tour Eiffel, הממוקמת בקומה הראשונה, מציעה נופים מדהימים של העיר, כמו גם תפריט טעים הכולל מטבח צרפתי קלאסי עם טוויסט מודרני. לחוויה יוקרתית יותר, מסעדת ז'ול ורן, הממוקמת בקומה השנייה, מציעה נופים פנורמיים של העיר ותפריט שנוצר על ידי השף פרדריק אנטון בעל כוכבי המישלן.

אם אתם מחפשים חווית אוכל נינוחה יותר, פנו לאחד מהביסטרו ובתי הקפה הרבים הממוקמים באזור שמסביב. Rue Saint-Dominique הוא מקום נהדר להתחיל בו, עם בתי הקפה המקסימים שלו באוויר הפתוח וחנויות אוכל גורמה. תוכלו למצוא הכל ממנות צרפתיות קלאסיות כמו קרואסונים וקישים ועד למטבח בינלאומי כמו סושי וטאפאס.

לנשנוש מהיר בדרכים, פנו לאחד מרוכלי הרחוב הרבים שמוכרים קרפים, וופלים ופינוקים מתוקים אחרים. תמצאו גם שפע של חנויות קטנות שמוכרות לחם טרי, גבינה ושאר התמחויות מקומיות שמאפשרות ארוחת צהריים נהדרת לפיקניק באחד הפארקים או הגנים הסמוכים.

שום ביקור במגדל אייפל לא יהיה מושלם בלי כוס שמפניה, ויש הרבה אפשרויות ליהנות מהמשקה הצרפתי האייקוני הזה באזור שמסביב. רבים מבתי הקפה והמסעדות מציעים שמפניה בכוס או בבקבוק, ויש גם שפע של חנויות יין וברים שבהם תוכלו לטעום זנים שונים.

בית קפה נעים ליד מגדל אייפל עם פטרונים שנהנים מהארוחות שלהם
בית קפה נעים ליד מגדל אייפל עם פטרונים שנהנים מהארוחות שלהם

מסקנה: תכנן את החוויה המושלמת שלך במגדל אייפל

מגדל אייפל הוא ללא ספק אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בעולם, ויעד חובה לכל מי שנוסע לפריז. עם כל כך הרבה דרכים שונות להגיע לשם וכל כך הרבה מה לראות ולעשות ברגע שאתה מגיע, חשוב לתכנן את הביקור שלך מראש כדי להבטיח שתפיק את המרב מהחוויה שלך.

  • בחר את הזמן הנכון לבקר:

    אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת תכנון חווית מגדל אייפל שלך הוא התקופה בשנה בה אתה מתכנן לבקר. שיא עונת התיירות היא מיוני עד אוגוסט, כאשר ההמונים יכולים להיות עצומים וזמני ההמתנה יכולים להיות ארוכים של שעות. אם אתם מחפשים להימנע מההמונים, שקול לבקר בעונת הכתפיים (אפריל-מאי או ספטמבר-אוקטובר) או אפילו בחודשי החורף כאשר המגדל מואר להפליא לקראת החגים.

  • שקול את אופן התחבורה שלך:

    ישנן דרכים רבות ושונות להגיע למגדל אייפל, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. אם אתה רוצה להימנע מתנועה ולקבל תצפית נופית יותר על העיר, שקול לקחת באטובוס או לחקור ברגל. עם זאת, אם אתה קצר בזמן או מעדיף את הנוחות של תחבורה פרטית, מונית או אובר עשויים להיות ההימור הטוב ביותר שלך.

  • תכנן את הפעילויות שלך מראש:

    ברגע שאתה מגיע למגדל אייפל, יש שפע של פעילויות להעסיק אותך במשך שעות. בין אם אתם מעוניינים בסיור מודרך, ביקור במרפסת התצפית של המגדל או ארוחת ערב רומנטית עם נוף, חשוב לתכנן את הפעילויות מראש כדי למנוע זמני המתנה ארוכים ולהבטיח שתפיקו את המקסימום מהביקור שלכם. .

איך מגיעים למגדל אייפל?:

הובלה עלות זמן נחוץ תיאור
תחבורה ציבורית 5.5 ₪ 30 דקות הדרך הקלה והזולה להגיע למגדל אייפל
מונית 42 ₪ 15 דקות דרך מהירה להגיע למגדל אייפל
סיור סגווי 150 ₪ 1 שעה סיור מודרך למגדל אייפל
טיול אופניים 100 ₪ 2 שעות סיור מודרך סביב מגדל אייפל

ללא קשר לשיטה שתבחרו, הביקור במגדל אייפל הוא חוויה של פעם בחיים שתוקיר לנצח.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן