Eiffel Tower

הכירו את גני טרוקדרו בפריז והחיבור שלהם למגדל אייפל

גלה את ההיסטוריה, היופי והקשר בין גני טרוקדרו למגדל אייפל במאמר אינפורמטיבי זה.

הקדמה: אוצר פריזאי

גני טרוקדרו, השוכנים בלב פריז, מציעים למבקרים נוף עוצר נשימה של מגדל אייפל האייקוני. הגנים, שנוצרו עבור התערוכה העולמית של 1937, הפכו לאטרקציה אהובה על מקומיים ותיירים כאחד. עם המזרקות המדהימות, הפסלים והצמחייה השופעת, גני טרוקדרו הם אוצר פריזאי אמיתי.

כשאתם מטיילים בגנים, תועברו לזמן ומקום אחרים. הארכיטקטורה האלגנטית של Palais de Chaillot, הפאר של המזרקות והפרטים המורכבים של הפסלים כולם תורמים לקסם הייחודי של הגנים. בין אם אתם מתפעלים מהנוף של מגדל אייפל מהמרפסת או מטיילים בנחת בגנים, יש משהו לכולם בגני טרוקדרו.

עם זאת, גני טרוקדרו הם יותר מסתם רקע יפה לתמונות. יש להם גם היסטוריה עשירה שתחילתה בשנות ה-1800. במהלך השנים היוו הגנים מקום לאירועים וחגיגות רבות וחשובות, מהתערוכה העולמית ועד לשחרור פריז בשנת 1944. כיום ממשיכים הגנים להוות מקום מפגש לפריזאים ולמבקרים מרחבי העולם.

נוף פנורמי של גני טרוקדרו ומגדל אייפל ברקע
נוף פנורמי של גני טרוקדרו ומגדל אייפל ברקע

איך קיבלו את שמם לגני טרוקדרו?

השם "טרוקאדרו" שורשים למעשה בהיסטוריה הספרדית. זה מתייחס לקרב טרוקדרו, אירוסין צבאי שהתרחש ב-1823 בספרד. הקרב היה ניצחון לצרפתים, שתמכו במלוכה הספרדית נגד מרד. השם "טרוקאדרו" נקשר לניצחון ולניצחון, ומאוחר יותר שימש לשמות מקומות ונקודות ציון שונות, כולל גני טרוקדרו בפריז.

גני טרוקדרו נוצרו לרגל היריד העולמי ב-1937, שנערך בפריז. היריד היה חגיגה של אמנות, תרבות ותעשייה, והיה אירוע מרכזי לעיר. הגנים תוכננו ככניסה מפוארת ליריד, ונועדו להציג את מיטב האמנות והעיצוב הצרפתי.

האדריכלים ז'אק קרלו, לואי-היפוליט בוילאו וליאון אזמה היו אחראים לתכנון פאלה דה שאיו, היושב במרכז גני טרוקדרו. הארמון החליף את ארמון טרוקדרו המקורי, שנבנה עבור התערוכה העולמית ב-1878. הארמון החדש עוצב בסגנון מודרניסטי שהיה פופולרי באותה תקופה, וכלל מאפיינים חדשניים רבים, כמו חניה תת קרקעית ומיזוג אוויר.

הגנים עצמם עוצבו על ידי רוג'ר-אנרי מומחה וז'אן קלוד ניקולס פורסטייר. המעצבים קיבלו השראה מגנים צרפתיים קלאסיים, ורצו ליצור חלל שיהיה גם יפה וגם פונקציונלי. הם כללו כמה מזרקות ותווי מים, כמו גם מגוון של עצים ושיחים.

מה הקשר בין גני טרוקדרו למגדל אייפל?

גני טרוקדרו ידועים אולי בעיקר בזכות קרבתם למגדל אייפל. למעשה, הגנים מציעים כמה מהנופים הטובים ביותר של המגדל בכל פריז. אבל הקשר בין שני ציוני הדרך חורג ממיקום משותף בלבד.

גני טרוקדרו תוכננו למעשה מתוך מחשבה על מגדל אייפל. האדריכלים שתכננו את הגנים רצו ליצור חלל שישמש כניסה מפוארת ליריד העולמי של 1937, שנערך בפריז. הם ידעו שמגדל אייפל יהווה אטרקציה מרכזית ביריד, ורצו ליצור חלל שישלים ויעצים את יופיו של המגדל.

כתוצאה מכך, גני טרוקדרו תוכננו כדי לספק למבקרים נופים מדהימים של מגדל אייפל. הגנים ממוקמים על גבעה, המציעה נוף פנורמי של המגדל והעיר שמסביב. הגנים כוללים גם מספר טרסות, המספקות למבקרים נקודות תצפית שונות מהן ניתן לצפות במגדל.

בנוסף לספק נופים נהדרים, גני טרוקדרו משמשים גם כמקום פופולרי למבקרים לצלם תמונות של מגדל אייפל. המזרקות, הפסלים והצמחייה של הגנים מהווים רקע יפה לכל תמונה, והמגדל מספק נקודת מוקד מדהימה.

תמונה היסטורית של בניית מגדל אייפל, כפי שניתן לראות מגני טרוקדרו
תמונה היסטורית של בניית מגדל אייפל, כפי שניתן לראות מגני טרוקדרו

Palais de Chaillot: ציון דרך היסטורי

גני טרוקדרו הם ביתם של פאלה דה שאיו, ציון דרך היסטורי שמילא תפקיד חשוב בהיסטוריה הצרפתית. נבנה במקור עבור התערוכה העולמית של 1937, פאלה דה שאיו שימש מאז למגוון מטרות, כולל אירוח העצרת הכללית של האומות המאוחדות ב-1948 וב-1951.

Palais de Chaillot הוא בניין מרשים, עם חזית ניאו-קלאסית הכוללת פסלים ותבליטים המתארים רגעים חשובים בהיסטוריה הצרפתית. בפנים, המבקרים יכולים לחקור מספר מוזיאונים וגלריות, כולל Cité de l'Architecture et du Patrimoine, שמכיל תערוכות על אדריכלות ומורשת צרפתית.

Palais de Chaillot היה גם אתר של כמה אירועים ומופעים חשובים במהלך השנים. בשנת 1948, זה היה המקום לחתימה על ההצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם, מסמך ציון דרך המתאר את זכויות האדם וחירויות היסוד. הבניין גם אירח כמה אירועי תרבות חשובים, כולל הבכורה של הבולרו של מוריס ראוול ב-1928.

"גן לעם": עיצוב גני טרוקדרו

גני טרוקדרו תוכננו להיות "גן לאנשים", מרחב ציבורי שיספק מפלט יפה ושליו מההמולה של חיי העיר. הגנים נוצרו עבור התערוכה העולמית של 1878, ותוכננו על ידי האדריכלים ז'אן-שארל אלפנד וגבריאל דאביוד.

הגנים משתרעים על פני 93,930 מ"ר, וכוללים מגוון נופים ואלמנטים שונים, לרבות צמחייה עבותה, שבילים מפותלים ומזרקות דקורטיביות. עיצוב הגנים נועד לשקף את היופי הטבעי של הסביבה, ולהעניק תחושת שלווה ורוגע למבקרים.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של גני טרוקדרו הוא גרם המדרגות המפואר המוביל אל פאלה דה שאיו. גרם המדרגות מוקף בשתי מזרקות גדולות, ומספק נוף מדהים של מגדל אייפל והעיר שמעבר לו. העיצוב של גרם המדרגות נועד להיות פונקציונלי ויפה כאחד, ולספק למבקרים דרך נוחה לגשת לפאלה דה שאיו ובמקביל לשמש כמאפיין אדריכלי מרשים בפני עצמו.

ברחבי הגנים, המבקרים יכולים למצוא גם מגוון של פסלים ויצירות אמנות אחרות החוגגות את התרבות וההיסטוריה הצרפתית. יצירות אלו נבחרו בקפידה כדי להשלים את היופי הטבעי של הגנים וליצור תחושה של הרמוניה ואיזון בתוך החלל.

מבט ממעוף הציפור של העיצוב הסימטרי של גני טרוקדרו
מבט ממעוף הציפור של העיצוב הסימטרי של גני טרוקדרו

מזרקות טרוקדרו: מחזה מים

המזרקות של טרוקדרו הן אחד המאפיינים המרשימים של הגנים, והן מחזה מים אמיתי. ישנן שתי מזרקות גדולות הממוקמות משני צידי גרם המדרגות המפואר המוביל אל פאלה דה שאיו, ומזרקה קטנה יותר הממוקמת במרכז הגנים.

המזרקות תוכננו להיות יפות ופונקציונליות כאחד, לספק מקור מים לגנים ובמקביל משמשות כתצוגה ויזואלית מרשימה. המזרקות הגדולות יותר כוללות מגוון אלמנטים שונים של מים, כולל סילונים, תרסיסים ומפלים, כולם כוריאוגרפיים בקפידה כדי ליצור מופע מים מדהים.

בלילה המזרקות מוארות באורות צבעוניים ומוסיפים שכבה נוספת של עניין ויזואלי לתצוגה המרשימה ממילא. השילוב של מים, אור וסאונד יוצר חוויה בלתי נשכחת באמת למבקרים בגנים.

אחד ההיבטים המרשימים ביותר של המזרקות הוא גודלן. המזרקות הגדולות יותר הן ברוחב של למעלה מ-20 מטר וגובהן של 13 מטר, והן מסוגלות לייצר סילוני מים בגובה של עד 50 מטר. זה הופך אותן לכמה מהמזרקות הגדולות ביותר בכל פריז, ולפלא הנדסי אמיתי.

המזרקות תוכננו על ידי האדריכל רוג'ר-אנרי אקספרט, ונוצרו עבור התערוכה העולמית של 1937. הם נוצרו בהשראת המזרקות בארמון ורסאי, ונועדו להיות חגיגה של התרבות וההיסטוריה הצרפתית.

פסלים ויצירות אמנות: חוגגים את התרבות הצרפתית

גני טרוקדרו הם ביתם של מספר פסלים ויצירות אמנות מרשימות, שכולם חוגגים את התרבות וההיסטוריה הצרפתית. הנה רק כמה מהדגשים:

  • 1. הסוסים המכונפים של מארלי:
    פסלי הברונזה המרשימים הללו נוצרו על ידי גיום קוסטו במאה ה-18, והם מוקמו במקור בשאטו דה מארלי לפני שהועברו ללובר. בשנות ה-30 נוצרו העתקים של הפסלים והוצבו בגני טרוקדרו, שם הם נשארו מאז.
  • 2. המזרקה של ורשה:
    הפסל והמזרקה המרשימים הללו נוצרו בשנת 1937 לרגל היריד העולמי, וחוגגים את הידידות בין צרפת לפולין. החלק המרכזי של המזרקה הוא פסל של אישה המחזיקה ילד, מוקף בסדרה של סילוני מים ומפלים.
  • 3. Palais de Chaillot:
    אמנם לא פסל או יצירת אמנות במובן המסורתי, אבל Palais de Chaillot הוא דוגמה מדהימה לארכיטקטורה ועיצוב צרפתיים. נבנה בשנות ה-30 לרגל התערוכה העולמית, הבניין כולל מספר פסלים ותבליטים מרשימים, כולל קבוצת דמויות המייצגות את האמנויות והמדעים.

קולאז' של פסלים ויצירות אמנות שנמצאו ברחבי גני טרוקדרו
קולאז' של פסלים ויצירות אמנות שנמצאו ברחבי גני טרוקדרו

גני טרוקדרו בסרטים ובתמונות

גני טרוקדרו שימשו כמקום צילום פופולרי למספר רב של סרטים ותוכניות טלוויזיה במהלך השנים. אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר היא סרט ג'יימס בונד מ-1979, "Moonraker", הכולל סצנה שבה בונד (בגילומו של רוג'ר מור) נלחם בקבוצת נבלים ברכבל שעובר בין מגדל אייפל לטרוקדרו.

בנוסף להופעותיו על המסך הגדול, גני טרוקדרו היו גם נושא פופולרי בקרב צלמים ואמנים. הנופים המדהימים של מגדל אייפל ונהר הסיין הופכים אותו למיקום מעולה לצילום יופייה של פריז במצלמה. הגנים הוצגו באינספור גלויות, מדריכי טיולים והדפסי אמנות לאורך השנים, וממשיכים לעורר השראה באמנים וצלמים עד היום.

כיצד התפתחו גני טרוקדרו עם הזמן?

מאז הקמתם במאה ה-19, גני טרוקדרו עברו מספר שינויים ושיפוצים. תוכננו במקור ליריד העולמי של 1878, הגנים נועדו להציג את ההישגים התרבותיים והאמנותיים של צרפת לעולם. במהלך השנים אירחו הגנים אירועים וחגיגות רבים, כל אחד השאיר את חותמו על הנוף.

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בגני טרוקדרו התרחש בשנות השלושים של המאה ה-20, כאשר ארמון טרוקדרו נבנה באתר של ארמון טרוקדרו המקורי. הבניין החדש, הכולל שני אגפים המחוברים בטיילת מרכזית, תוכנן להיות חלל מודרני ופונקציונלי שיוכל לארח אירועים וכנסים גדולים.

בשנים שלאחר מכן, גני טרוקדרו המשיכו להיות מרכז פעילות ותרבות בפריז. הגנים עברו עוד כמה שיפוצים, כולל הוספת פסלים חדשים, מזרקות ומאפייני גינון. בשנות ה-90, שוב שופצו הגנים, הפעם כדי לשפר את הנגישות ולשפר את המשיכה האסתטית הכוללת שלהם.

השוואה זו לצד זו של האבולוציה של גני טרוקדרו לאורך השנים
השוואה זו לצד זו של האבולוציה של גני טרוקדרו לאורך השנים

חווה את גני טרוקדרו היום

המבקרים בגני טרוקדרו ימצאו היום פארק מעוצב להפליא שמציע נופים מדהימים של מגדל אייפל. הגנים כוללים מגוון של אזורים שונים לחקור, כולל מדשאות רחבות ידיים, גנים רשמיים ואזורים מיוערים. יש גם כמה שבילי הליכה וספסלים שבהם המבקרים יכולים להירגע ולהתבונן בנוף.

אחד המאפיינים הפופולריים ביותר של גני טרוקדרו הוא המזרקות, הממוקמות ברחבה המרכזית מול פאלה דה שאיו. המזרקות הן מקום פופולרי לצילומים, במיוחד בלילה כשהן מוארות באורות צבעוניים.

בנוסף למזרקות, הגנים הם ביתם של כמה פסלים ויצירות אמנות, כולל הניצחון המכונף המפורסם של סמוטרקה. המבקרים יכולים גם לחקור את המוזיאונים והגלריות הממוקמים בתוך Palais de Chaillot, הכוללים תערוכות על כל דבר, החל מארכיטקטורה והיסטוריה ועד לאמנות ותרבות.

לאורך כל השנה, גני טרוקדרו מארחים מגוון אירועים וחגיגות, כולל פסטיבלי מוזיקה, הקרנות סרטים בחוץ וחגיגות חגים. אירועים אלו מציעים למבקרים הזדמנות לחוות את הגנים בצורה ייחודית ומרגשת, והם דרך מצוינת להתחבר לקהילה המקומית.

אירועים וחגיגות בגני טרוקדרו

גני טרוקדרו הם לא רק פארק יפהפה, אלא גם מקום פופולרי לאירועים וחגיגות לאורך כל השנה. מפסטיבלי מוזיקה ועד לחגיגות חגים, תמיד קורה משהו בגנים.

אחד האירועים הפופולריים ביותר בגני טרוקדרו הוא חגיגת יום הבסטיליה המתקיימת מדי 14 ביולי. הגנים הופכים לאווירה חגיגית, עם מוזיקה חיה וזיקוקים, כאשר מקומיים ותיירים כאחד מתאחדים כדי לחגוג את התרבות וההיסטוריה הצרפתית.

בנוסף ליום הבסטיליה, הגנים מארחים גם מגוון פסטיבלי מוזיקה לאורך כל השנה. מג'אז ומוזיקה קלאסית ועד אלקטרוני ופופ, יש פסטיבל לכל טעם. הפסטיבלים מתקיימים ברחבה המרכזית של הגנים, מהווים תפאורה יפה וייחודית להופעות מוזיקה חיה.

גני טרוקדרו הם גם מקום פופולרי להקרנת סרטים באוויר הפתוח במהלך חודשי הקיץ. המבקרים יכולים להביא שמיכה וסלסלת פיקניק וליהנות מסרט מתחת לכוכבים עם מגדל אייפל כתפאורה. ההקרנות הן דרך מצוינת להירגע וליהנות מהגנים בשעות הערב.

אירועים נוספים בגני טרוקדרו כוללים תערוכות אמנות, פסטיבלי אוכל וחגיגות תרבות. הגנים מהווים מוקד פעילות ודרך מצוינת להתחבר לקהילה המקומית ולחוות את התרבות הפריזאית.

מופע זיקוקים מעל גני טרוקדרו ומגדל אייפל במהלך חגיגה
מופע זיקוקים מעל גני טרוקדרו ומגדל אייפל במהלך חגיגה

"בד חי": העתיד של גני טרוקדרו

לגני טרוקדרו יש היסטוריה עשירה והם התפתחו עם הזמן כדי לענות על הצרכים של מבקרים מודרניים. ככל שהגנים ממשיכים לגדול ולהתפתח, יש תוכניות מרגשות לעתיד.

אחת המטרות העיקריות של גני טרוקדרו היא להמשיך ולהוות "קנבס חי" לאמנים ומעצבים. הגנים כבר כוללים מגוון של פסלים ויצירות אמנות, אבל יש תוכניות לשלב יותר מיצבי אמנות אינטראקטיביים ומודרניים כדי למשוך את המבקרים בדרכים חדשות.

מוקד נוסף לעתיד גני טרוקדרו הוא קיימות. הגנים כבר מהווים בית למגוון מיני צמחים ובעלי חיים, ונעשים מאמצים לשמר ולהגן על מערכות אקולוגיות אלו. כמו כן קיימות תוכניות להפחתת פסולת ופליטת פחמן בגנים באמצעות יוזמות כגון קומפוסט ומקורות אנרגיה מתחדשים.

מכיוון שגני טרוקדרו ממשיכים להיות יעד פופולרי לאירועים ולחגיגות, יש תוכניות לשפר את התשתית והמתקנים כדי להכיל מבקרים טוב יותר. זה כולל שירותים ופינות ישיבה משודרגות כמו גם נקודות גישה ואפשרויות תחבורה נוחות יותר.

הגנים מהווים גם מקום פופולרי למשפחות עם ילדים, ויש תוכניות להרחיב את אזורי המשחקים לילדים ותכנות חינוכיות. זה יאפשר לילדים ללמוד על עולם הטבע והתרבות הצרפתית בצורה מהנה ומרתקת.

לבסוף, גני טרוקדרו ימשיכו לחגוג את התרבות וההיסטוריה הצרפתית באמצעות אירועים ותערוכות. ישנן תוכניות לשלב יותר תערוכות ומתקנים אינטראקטיביים המאפשרים למבקרים להשתתף באופן פעיל ולעסוק בהיסטוריה ובתרבות של צרפת.

מסקנה: הפיתוי המתמשך של גני טרוקדרו ומגדל אייפל

גני טרוקדרו ומגדל אייפל הם שניים מציוני הדרך האיקוניים ביותר בפריז, ואין להכחיש את הקשר ביניהם. מהנופים המדהימים של המגדל ועד לגנים השופעים המקיפים אותו, גני טרוקדרו מציעים למבקרים בו חוויה ייחודית ובלתי נשכחת.

  • היסטוריה מתמשכת:
    מורשת של התרבות הצרפתית

    לגני טרוקדרו יש היסטוריה עשירה שתחילתה במאה ה-19 כשהם עוצבו לראשונה כחלק מהתערוכה העולמית של 1867. מאז, הגנים מהווים סמל לתרבות וליופי הצרפתי, ומושכים אליהם מבקרים מכל העולם. מגדל אייפל, שנבנה עבור התערוכה העולמית של 1889, הפך לסמל מתמשך של פריז וצרפת, וגני טרוקדרו מילאו תפקיד חשוב בהיסטוריה ובקסם שלו.

  • מארוול מודרני:
    יעד למבקרים של היום

    כיום, גני טרוקדרו ממשיכים להיות יעד פופולרי עבור מבקרים בכל הגילאים. בין אם אתם מחפשים לספוג את הנופים המדהימים של מגדל אייפל, ליהנות מפיקניק בגנים, או לחקור את הפסלים ויצירות האמנות, יש משהו לכולם. הגנים מציעים גם מגוון אירועים וחגיגות לאורך כל השנה, מפסטיבלי מוזיקה ועד מופעי זיקוקים.

  • פיתוי מתמשך:
    חוויה נצחית

צילום אחרון ועוצר נשימה של גני טרוקדרו ומגדל אייפל בשקיעה
צילום אחרון ועוצר נשימה של גני טרוקדרו ומגדל אייפל בשקיעה

גני טרוקדרו ומגדל אייפל:

מקום שנת יצור גודל מרחק ממגדל אייפל
פריז, צרפת 1878 1.6 דונם 500 מטר
מזרקות, פסלים ומונומנטים פיקניקים, קונצרטים בחוץ וצילום חינם 18 ₪
400 אלון אדום, ליבנה לבנה ומייפל יפני 5 מזרקת לוקסמבורג ו-Bosquet des Trois Fontaines
50 פסל מאדים ופסל מרקורי 6 אנדרטה לחללי מלחמת העולם הראשונה ואנדרטה לחללי מלחמת העולם השנייה

גני טרוקדרו ומגדל אייפל נשארים שלובים זה בזה, מה שמספק רקע מדהים למבקרים ועדות לתרבות הפריזאית.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן