Eiffel Tower

הקומה הראשונה של מגדל אייפל בפריז

גלו את ההיסטוריה, השינוי והאטרקציות השונות של הקומה הראשונה של מגדל אייפל, אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר של פריז.

הקדמה איקונית

מגדל אייפל הוא ללא ספק אחד המבנים האיקוניים ביותר בעולם, והקומה הראשונה של ציון דרך מונומנטלי זה היא חוויה שאסור לפספס. הקומה הראשונה ניצבת בגובה 57 מטרים מעל פני הקרקע ומציעה נופים עוצרי נשימה של פריז ושל נהר הסיין. אבל הקומה הראשונה עוסקת לא רק בנופים – היא מכילה גם שלל אטרקציות וחוויות שהופכות אותה ליעד חובה לתיירים ולמקומיים כאחד.

  • ציון דרך היסטורי:
    הקומה הראשונה של מגדל אייפל תוכננה במקור על ידי אדריכל המגדל, גוסטב אייפל, בשנת 1889. הקומה הראשונה נועדה להיות פלטפורמת צפייה למבקרים ביריד העולמי, שנערך באותה שנה בפריז. כיום, הקומה הראשונה היא עדות להיסטוריה העשירה של המגדל ותזכורת למורשתו המתמשכת של המגדל כסמל תרבותי ואדריכלי כאחד.
  • נקודת מבט ייחודית:
    אחד הדברים המדהימים ביותר בקומה הראשונה של מגדל אייפל הוא הפרספקטיבה שהיא מציעה למבקרים. מהקומה הראשונה תוכלו לראות את העיר פריז מזווית ייחודית, תוך התבוננות בארכיטקטורה המדהימה, ברחובות המתפתלים והתנועה הסואנת למטה. עבור אלה שאוהבים צילום, הקומה הראשונה מספקת הזדמנות מצוינת ללכוד כמה מהתמונות האייקוניות ביותר של פריז.

מגדל אייפל חולש על קו הרקיע של פריז, עם התמקדות בקומה הראשונה.
מגדל אייפל חולש על קו הרקיע של פריז, עם התמקדות בקומה הראשונה.

מה מסתתר מתחת? הקומה הראשונה המקורית

אם תבקרו היום בקומה הראשונה של מגדל אייפל, תמצאו חלל מלוטש ומודרני עם מגוון אטרקציות ופעילויות. אבל מתחת לפני השטח, לקומה הראשונה יש היסטוריה עשירה ומרתקת שראשיתה ליצירתה בשנת 1889. הקומה הראשונה המקורית של מגדל אייפל הייתה פלטפורמה פשוטה, שנועדה לתת למבקרים פנורמה מדהימה של פריז והסביבה.

הקומה הראשונה המקורית הייתה חלל קטן יחסית, שגודלו רק 57 מטרים מעל פני הקרקע. הוא היה מורכב מפלטפורמת עץ פשוטה עם מעקה, שבלטה מרגלי הברזל של המגדל. המבקרים היו מטפסים במדרגות לולייניות כדי להגיע לקומה הראשונה, שם הם יכלו להתרשם מהנופים המדהימים של העיר למטה.

בנוסף לפלטפורמת הצפייה, בקומה הראשונה המקורית היה גם בית קפה קטן, בו יכלו המבקרים לחטוף חטיף או משקה. בית הקפה היה מקום פופולרי בקרב תיירים ומקומיים כאחד, ולעתים קרובות הוא היה עמוס באנשים שנהנו מהנוף ומחברתו של זה.

ככל שמגדל אייפל הפך לפופולרי יותר, הקומה הראשונה המקורית התחילה להרגיש צפופה ומיושנת. בשנות ה-80 התקבלה ההחלטה לשפץ את הקומה הראשונה ולהעניק לה מראה מודרני ומעודכן. השיפוץ היה ביצוע עצום, ולקח מספר שנים להשלמתו.

פלא מודרני: השיפוץ של הקומה הראשונה

שיפוץ הקומה הראשונה של מגדל אייפל לא היה רק עדכון פשוט לעיצובו, אלא פרויקט שאפתני שמטרתו להפוך את החלל לפלא מודרני. תהליך השיפוץ התרחש מ-1982 עד 1984, והוא כלל שיפוץ מוחלט של חלל הקומה הראשונה. להלן כמה מנקודות השיא של השיפוץ:

  • מראה חדש לקומה הראשונה:
    הקומה הראשונה של מגדל אייפל קיבלה מראה חדש ומודרני ששיקף את המגמות האדריכליות של אותה תקופה. פלטפורמת העץ הישנה הוחלפה במבנה פלדה מלוטש ומסוגנן, שהעניק לחלל תחושה עכשווית יותר. העיצוב החדש כלל גם ביתן עם קירות זכוכית, שבו חנות מתנות ומסעדה חדשה.
  • מקום נוסף למבקרים:
    אחת המטרות העיקריות של השיפוץ הייתה ליצור יותר מקום למבקרים. העיצוב החדש הגדיל את גודל החלל בקומה הראשונה ב-60%, ואפשר ליותר אנשים ליהנות מהנופים המדהימים של פריז. העיצוב החדש כלל גם מעליות ומדרגות נעות חדשות, שהקלו על המבקרים את הגישה לקומה הראשונה.
  • אטרקציות וחוויות חדשות:
    שיפוץ הקומה הראשונה כלל גם הוספת אטרקציות וחוויות חדשות. אחד הפיצ'רים החדשים הפופולריים ביותר היה קולנוע "סיניפל", שהציג סרט על ההיסטוריה של מגדל אייפל. הייתה גם תערוכה חדשה על בניית המגדל, כמו גם מסעדה חדשה שהציעה אוכל משובח עם נוף.

השוואה זו לצד זו של הקומה הראשונה לפני ואחרי השיפוץ.
השוואה זו לצד זו של הקומה הראשונה לפני ואחרי השיפוץ.

"צעד לתוך הריק": חווית רצפת הזכוכית

אחת החוויות המרגשות והייחודיות בקומה הראשונה של מגדל אייפל היא תערוכת רצפת הזכוכית, הידועה גם בשם "לה ורטיגו". תערוכה זו מאפשרת למבקרים לצאת אל רצפת זכוכית, הממוקמת 57 מטרים מעל פני הקרקע. רצפת הזכוכית מעניקה למבקרים מבט ממעוף הציפור על העיר פריז, וזו חוויה שחובה לנסות לכל מי שמבקר במגדל.

הליכה על רצפת הזכוכית יכולה להיות חוויה מורטת עצבים, במיוחד למי שמפחד גבהים. עם זאת, רצפת הזכוכית נועדה להיות בטוחה ומאובטחת להפליא. לוחות הזכוכית עשויים משלוש שכבות של זכוכית מחוסמת, בעובי של 6 סנטימטר כל אחת. זה הופך את רצפת הזכוכית לחזקה ועמידה להפליא, והיא מסוגלת לתמוך במשקל של מבקרים מרובים בבת אחת.

מבקרים שאמיצים מספיק לעלות על רצפת הזכוכית מתוגמלים בנופים עוצרי נשימה של פריז. הם יכולים לראות את הרחובות והמבנים שמתחתם, כמו גם ציוני דרך אחרים כמו נהר הסיין וגני טרוקדרו. רצפת הזכוכית מציעה גם פרספקטיבה ייחודית על מבנה מגדל אייפל עצמו, ומאפשרת למבקרים לראות את עבודת המתכת המורכבת מקרוב.

תענוגות קולינריים: סעודה במגדל אייפל

ארוחה במגדל אייפל היא חוויה שאין כמותה. בין אם אתם מחפשים ארוחת ערב רומנטית לשניים או בילוי לילי מהנה עם חברים, המגדל מציע מגוון אפשרויות לסעודה שיתאימו לכל טעם ותקציב. ממסעדות ביסטרו נינוחות ועד למסעדות בעלות כוכבי מישלן, יש משהו לכל אחד במגדל אייפל.

  • ביסטרו מזדמנים:
    למי שמחפש חווית אוכל נינוחה יותר, מגדל אייפל מציע מגוון של ביסטרו ובתי קפה. מסעדות אלו מושלמות לארוחה קלה מהירה או לארוחה רגועה עם חברים. כמה מהביסטרו הפופולריים ביותר במגדל כוללים את Le 58 Tour Eiffel ואת Le Jules Verne.
  • אוכל משובח:
    אם אתם מחפשים חווית אוכל יוקרתית יותר, למגדל אייפל יש הרבה אפשרויות לבחירה. המסעדה בעלת כוכבי מישלן, Le Jules Verne, היא אחת ממסעדות המשובחות הפופולריות ביותר במגדל. מציעה נוף פנורמי של העיר, כמו גם מטבח צרפתי מעודן, מסעדה זו היא ביקור חובה עבור אוכלי אוכל.
  • חטיפי שמפניה:
    למי שמחפש חוויה נינוחה יותר, מגדל אייפל מציע גם מגוון של ברי שמפניה. הברים האלה מושלמים למשקה לפני ארוחת הערב או לערב רומנטי עם אדם אהוב. בר השמפניה בקומה העליונה של מגדל אייפל הוא אחד הברים הפופולריים ביותר במגדל, המציע נופים מדהימים ומגוון רחב של שמפניה ויין.

מנה מצופה יפה ממסעדת 58 Tour Eiffel, עם מגדל אייפל ברקע.
מנה מצופה יפה ממסעדת 58 Tour Eiffel, עם מגדל אייפל ברקע.

חידושים ידידותיים לסביבה: מגדל אייפל ירוק יותר?

מגדל אייפל הוא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בעולם, והוא כבר זמן רב בחזית החדשנות והטכנולוגיה. בשנים האחרונות, המגדל הפך גם למוביל ביוזמות ידידותיות לסביבה וקיימות. הנה כמה מהדרכים שבהן פועל מגדל אייפל לקראת עתיד ירוק יותר:

  • פנלים סולאריים:
    בשנת 2012, מגדל אייפל התקין שני סטים חדשים של פאנלים סולאריים בקומה הראשונה והשנייה שלו. לוחות אלה מייצרים מספיק אנרגיה כדי להפעיל את השטחים המסחריים של המגדל, כולל חנות המתנות והמסעדות. הלוחות משמשים גם לחימום מים לחדרי השירותים של המגדל, ומפחיתים את הסתמכות המגדל על מקורות אנרגיה מסורתיים.
  • תאורת LED:
    בשנת 2013, מגדל אייפל עבר שיפוץ תאורה גדול, והחליף את התאורה המסורתית שלו בנורות LED חסכוניות באנרגיה. האורות החדשים צורכים 50% פחות אנרגיה מהאורות הישנים וניתן לתכנת אותם ליצור מגוון של מופעי אור ותצוגות מדהימות.
  • שיחת מים:
    מגדל אייפל יישם גם מגוון של אמצעי חיסכון במים, כולל התקנת ברזים ושירותים בזרימה נמוכה. צעדים אלו סייעו למגדל להפחית את צריכת המים שלו ב-30%, שזהו הישג משמעותי לציון דרך שמקבל בברכה מיליוני מבקרים מדי שנה.

    בעוד מגדל אייפל עשה צעדים גדולים לקראת קיימות, יש עוד עבודה לעשות. המגדל בוחן כעת דרכים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו עוד יותר, כולל האפשרות להשתמש בטורבינות רוח להפקת אנרגיה. המגדל גם עובד עם ארגונים מקומיים כדי לקדם שיטות קיימא ולהעלות את המודעות לנושאים סביבתיים.

מסקנה עוצרת נשימה

הביקור בקומה הראשונה של מגדל אייפל הוא חוויה שאין כמותה. מהנופים המדהימים של פריז ועד לתנופת האדרנלין מעוררת הלב של עלייה על רצפת הזכוכית, יש משהו לכולם ליהנות. אבל אולי הכי מעוררת השראה היא המחויבות של המגדל לחדשנות וקיימות. מפאנלים סולאריים ותאורת LED ועד לאמצעי חיסכון במים, מגדל אייפל מוביל את הדרך לעבר עתיד ירוק יותר.

כשהמבקרים חוקרים את הקומה הראשונה של המגדל, הם יכולים להרגיש גאים בידיעה שהם תומכים בנקודת ציון המוקדשת להשפעה חיובית על הסביבה. ועם מאמצים מתמשכים לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלו עוד יותר, מגדל אייפל בטוח יישאר סמל לחדשנות וקיימות לדורות הבאים.

בנוסף ליוזמות הידידותיות לסביבה שלו, מגדל אייפל מציע גם מגוון אפשרויות לסעודה וקניות, מה שהופך אותו ליעד המושלם ליום טיול עם חברים או משפחה. ועם המיקום הנוח של המגדל בלב פריז, המבקרים יכולים לחקור בקלות את האטרקציות הרבות האחרות של העיר לפני או אחרי ביקורם.

נוף פנורמי של פריז מהקומה הראשונה, לוכד את היופי והפאר של עיר האורות.
נוף פנורמי של פריז מהקומה הראשונה, לוכד את היופי והפאר של עיר האורות.

אטרקציות בקומה הראשונה של מגדל אייפל:

משיכה תיאור מחיר (ILS) משך
פלטפורמת הצפייה תיהנו מנוף מדהים של פריז מהקומה הראשונה של מגדל אייפל. 25.00 30 דקות
חנות מגדל אייפל עיין במזכרות ובמתנות, כגון ספלים וחולצות טריקו, בהשראת מגדל אייפל. משתנה משתנה
מסעדת מגדל אייפל תיהנו מארוחת ערב רומנטית המשקיפה על העיר מהקומה הראשונה. 80.00 2 שעות
בר השמפניה הרימו כוס שמפניה תוך כדי התפעלות מהנוף. 30.00 1 שעה

הקומה הראשונה של מגדל אייפל מציעה חוויה יוצאת דופן לכל המבקרים, מספקת זיכרונות בלתי נשכחים והבנה עמוקה יותר של ההיסטוריה והמשמעות של האנדרטה האיקונית הזו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן