Eiffel Tower

מסעדה במגדל אייפל

חווית אוכל ייחודית ממתינה למבקרים במסעדת מגדל אייפל, שם מטבח מעולה פוגש נופים מדהימים של עיר האורות.

הקדמה: אוכל בניו הייטס

מסעדת מגדל אייפל, הממוקמת בגובה 125 מטרים מעל פני הקרקע, היא ביקור חובה לכל מי שמחפש לרומם את חווית האוכל שלו. המסעדה, הידועה בשם Le Jules Verne, ממוקמת בקומה השנייה של ציון הדרך הפריזאי האייקוני, והיא באמת אחד מיעדי האוכל המרהיבים בעולם. כשאתם עולים למגדל במעלית הזכוכית, תרגישו את ההתרגשות שלכם עולה עם כל שנייה שחולפת. ברגע שתגיעו, תתכבדו בהרפתקה קולינרית בלתי נשכחת כמו הנוף. לה ז'ול ורן הוא מקום שבו גסטרונומיה וארכיטקטורה מתאחדים בחגיגה של חושים, וזה ביקור חובה לכל מי שנוסע לפריז.

מגדל אייפל הוא אחד המבנים האיקוניים ביותר בעולם, והסעודה בלה ז'ול ורן היא חוויה של פעם בחיים. מרגע הגעתכם, תופתעו מהנופים עוצרי הנשימה של עיר האהבה. תהיה לך הזדמנות לקחת את הארכיטקטורה המדהימה של פריז מנקודת מבט ייחודית, כזו שרק קומץ אנשים חוו אי פעם. זוהי הרפתקה שתשאיר אותך עם זיכרונות שנמשכים לכל החיים.

לה ז'ול ורן היא יותר מסתם מסעדה; זהו נקודת ציון קולינרית שמושכת את הסועדים כבר שנים. המטבח הוא שילוב של טכניקות בישול צרפתיות מסורתיות וטעמים עכשוויים, עם דגש על מרכיבים טריים ומקומיים. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה, אבל אפשר לצפות למצוא מנות יפות וטעימות כאחד. וכמובן, רשימת היינות מרשימה כמו הנוף.

עם זאת, סעודה בלה ז'ול ורן עוסקת לא רק באוכל. מדובר על כל החוויה, מהרגע שנכנסים למעלית הזכוכית ועד ליציאה מהמסעדה. השירות ללא דופי, וההקפדה על הפרטים הקטנים היא שאין שני לה. אתה תרגיש כאילו הובלת לעולם אחר, כזה שבו האוכל, הנוף והאווירה כולם מתאחדים כדי ליצור משהו קסום באמת.

צילום חיצוני של מגדל אייפל, המציג את המבנה האייקוני שלו
צילום חיצוני של מגדל אייפל, המציג את המבנה האייקוני שלו

מה בתפריט?

Le Jules Verne מציע תפריט שהוא חגיגה של המטבח הצרפתי. המנות מעוצבות במומחיות ומוצגות להפליא, עם דגש על חומרי גלם טריים ומקומיים. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה, כך שניתן לצפות למצוא מנות בעונה ובשיא טריותן.

המסעדה מציעה מגוון תפריטים, לרבות תפריט טעימות, אפשרויות א-לה-קארט ותפריט צהריים. תפריט הטעימות הוא חוויה מרובת מנות המציגה את מיטב המטבח של המסעדה. צפו למנות כמו כבד אווז עם קומפוט תאנים, לובסטר עם ארטישוק וכמהין, וקינוח שישאיר אתכם מעולפים.

אם אתם מעדיפים לבחור את המנות שלכם, תפריט הא-לה-קארט נותן לכם את החופש ליצור מסע קולינרי משלכם. המנות כוללות קלאסיקות כמו טרטר בקר, יונה צלויה ובס ים עם כרישה ושום שחור. המסעדה מציעה גם אפשרויות צמחוניות, כמו ירקות צלויים עם גבינת עיזים וריזוטו פטריות וכמהין.

תפריט הצהריים הוא עניין סתמי יותר, אבל עדיין מציע את אותו מטבח איכותי שבו ידוע לה ז'ול ורן. התפריט משתנה באופן קבוע, אבל אפשר לצפות למצוא מנות כמו ולוטה דלעת עם קרם ערמונים, דניס צלוי עם שומר וטארט לימון עם סורבה פטל.

"הנוף הוא המנה העיקרית": נוף פנורמי מהמגדל

אחד האטרקציות העיקריות של האוכל בלה ז'ול ורן הוא ללא ספק הנוף. עם מיקומה על מגדל אייפל, המסעדה מציעה נופים פנורמיים של פריז שהם פשוט עוצרי נשימה.

כשאתם עושים את דרככם במעלה המגדל במעלית הפרטית, תוכלו לתפוס הצצה לעיר למטה. אבל כשנכנסים למסעדה עצמה מבינים באמת את גודל הנוף.

חלונות גדולים מציעים נופים ללא הפרעה של פריז, עם ציוני דרך כמו שער הניצחון ונהר הסיין נראים למרחוק. ובזמן שאתה סועד, הנוף משתנה עם חלוף השמש, ויוצר אווירה קסומה שקשה לשחזר בכל מקום אחר.

עיצוב המסעדה ממקסם את הנוף, עם שולחנות ערוכים כדי להבטיח שלכל אורח יהיה קו ראייה ברור. והעיצוב מאופק, מה שמאפשר לנוף לתפוס את מרכז הבמה. זה עדות לעובדה ש"הנוף הוא המנה העיקרית", כפי שמצהיר באתר המסעדה.

אבל לא רק נופי היום מרשימים. עם רדת הלילה, העיר מתעוררת לחיים באורות מנצנצים, היוצרים אווירה רומנטית ובלתי נשכחת. אין זה פלא שלה ז'ול ורן הוא יעד כה פופולרי לאירועים מיוחדים כמו ימי נישואין והצעות.

נוף פנורמי של פריז שצולם מפינת האוכל של המסעדה
נוף פנורמי של פריז שצולם מפינת האוכל של המסעדה

מה הסיפור מאחורי המסעדה?

לה ז'ול ורן היה מרכיב מרכזי בסצינה הקולינרית הפריזאית כבר למעלה מ-30 שנה, ומיקומו על מגדל אייפל מוסיף לקסם שלו. המסעדה קרויה על שם ז'ול ורן, הסופר הצרפתי שכתב את "מסע למרכז כדור הארץ" ו"עשרים אלף ליגות מתחת לים".

המסעדה נפתחה במקור בשנת 1983 על ידי השף הצרפתי האגדי אלן דוקאס, שפיקח על המטבח עד 2007. מאז, מספר שפים מוכשרים תפסו את ההגה, כל אחד מביא את נקודת המבט הייחודית שלו לתפריט.

בשנת 2007 עברה המסעדה שיפוץ גדול, כאשר האדריכל פטריק ג'ואין פיקח על העיצוב המחודש. התוצאה היא חלל שמרגיש מודרני ואלגנטי, עם הנהנים להיסטוריה של מגדל אייפל שזורה לאורך כל הדרך.

בעוד שהמסעדה תמיד הייתה יעד פופולרי, היא זכתה לתשומת לב רבה עוד יותר בשנת 2014 כאשר היא זכתה בשני כוכבי מישלן. הכרה זו היא עדות למחויבותה של המסעדה למצוינות הן במטבח והן בשירות.

אבל הסיפור של לה ז'ול ורן חורג מהשבחים הקולינריים שלו. המסעדה הפכה לאייקון תרבותי, הקשור בקשר בל יינתק למגדל אייפל עצמו. זהו מקום שאליו מגיעים מבקרים מרחבי העולם כדי לחוות את הקסם של פריז, ואליו מגיעים המקומיים כדי לחגוג אירועים מיוחדים.

איך מציינים הזמנה?

אם אתם מקווים לסעוד ב-Le Jules Verne, תצטרכו לתכנן מראש. הזמנות מבוקשות מאוד, ולעתים קרובות הן מתמלאות חודשים מראש. עם זאת, יש כמה דרכים להגדיל את הסיכוי שלך לתפוס שולחן.

בראש ובראשונה, היו מוכנים להיות גמישים. המסעדה פתוחה לארוחות צהריים וערב, אך הזמינות עשויה להשתנות בהתאם לשעות היום ולזמן השנה. אם אתה יכול לבקר במהלך מחוץ לעונה, ייתכן שיהיה לך קל יותר להבטיח הזמנה.

אפשרות נוספת היא להזמין עסקת חבילה הכוללת ארוחה ב-Le Jules Verne. חלק מחברות הטיולים וסוכני הנסיעות מציעות חבילות הכוללות ארוחת ערב במסעדה, יחד עם חוויות פריזאיות נוספות. למרות שהחבילות הללו עשויות להיות יקרות, הן עשויות להיות שוות את זה לאירוע מיוחד או לטיול של פעם בחיים.

אם יש לכם מזל, תוכלו לנסות את כוחכם בהגרלה היומית של המסעדה. מדי יום נשמרים מספר מצומצם של שולחנות להגרלה המתקיימת בשעה 10 בבוקר שעון מקומי. כדי להיכנס, פשוט שלחו מייל למסעדה עם התאריך והשעה המועדפים עליכם. הזוכים יקבלו הודעה במייל ותינתן הזדמנות להזמין שולחן.

זוג מקבל בהתרגשות את אישור ההזמנה
זוג מקבל בהתרגשות את אישור ההזמנה

נקודת מבט של שף: איך זה לבשל במגדל אייפל?

בישול בלה ז'ול ורן הוא הגשמת חלום עבור שפים רבים. עם המוניטין של כוכבי מישלן והמיקום האייקוני שלה, המסעדה היא נקודת ציון קולינרית. אבל איך זה באמת לעבוד במטבח במגדל אייפל?

  • לחץ השלמות:
    עבור השף פסקל פרו, שעומד בראש לה ז'ול ורן מאז 2019, הלחץ תמיד קיים לספק מנות ללא רבב. עם כל צלחת שיוצאת מהמטבח, הוא יודע שהוא לא רק מאכיל סועדים רעבים – הוא יוצר חוויה שהם יזכרו לשארית חייהם.

  • חדשנות על מסורת:
    אחד האתגרים של הבישול בלה ז'ול ורן הוא לאזן בין מסורת לחדשנות. המסעדה ידועה במטבח הצרפתי הקלאסי שלה, אבל השף פרו תמיד מחפש דרכים לתת את הספין שלו למנות. הוא יוצר תפריטים חדשים בכל עונה, שואב השראה ממסעותיו ומהמורשת הקולינרית שלו.

  • שיתוף פעולה ותקשורת:
    במסעדה עם יוקרה כמו לה ז'ול ורן, עבודת צוות חיונית. כפי שמסביר השף פרו, "אנחנו עובדים יחד כמו משפחה". צוות המטבח מתקשר כל הזמן במהלך השירות, ומוודא שהמנות מצופים בצורה מושלמת ומועברות לשולחנות בזמן. זו סביבה בלחץ גבוה, אבל כולם יודעים שהם יכולים לסמוך על עמיתיהם שיבצעו את העבודה.

הלבשת החלק: מה ללבוש?

כשסועדים במסעדה יוקרתית כמו לה ז'ול ורן, חשוב להתלבש כראוי. אמנם אין קוד לבוש קפדני, אך האורחים צפויים להתלבש באלגנטיות. גברים בדרך כלל לובשים חליפות או מעילי ספורט, בעוד שנשים בוחרות בשמלות קוקטייל או לבוש רשמי.

עם זאת, להתחפש לא בהכרח לוותר על נוחות. האווירה במסעדה חמימה ומסבירת פנים, והאורחים מוזמנים להירגע וליהנות מהחוויה. עם זאת, עדיין חשוב להתלבש בכבוד ולהימנע מלבוש יומיומי מדי כמו כפכפים או מכנסיים קצרים.

דבר אחד שצריך לזכור הוא שהמסעדה ממוקמת בקומה השנייה של מגדל אייפל, מה שאומר שהאורחים יצטרכו לעלות במעלית כדי להגיע אליה. אמנם אין הגבלת גובה ספציפית, אך אורחים החוששים מגבהים צריכים לקחת זאת בחשבון בבחירת התלבושת שלהם.

בסופו של דבר, המטרה היא להרגיש נוח ובטוח תוך כבוד לאווירה האלגנטית של המסעדה. זו הזדמנות להתחפש וליהנות מאירוע מיוחד, בין אם זו ארוחת ערב רומנטית לשניים או חגיגה עם חברים ובני משפחה. כפי שאומר השף פרו, "אנחנו רוצים שהאורחים שלנו ירגישו שהם חלק ממשהו מיוחד, וההתלבשות היא חלק מהחוויה הזו".

זוג לבוש היטב נהנה מארוחה במסעדה
זוג לבוש היטב נהנה מארוחה במסעדה

מה מייחד את המסעדה הזו?

  • מיקום ונוף
    אחד הדברים הכי ברורים שמייחדים את לה ז'ול ורן ממסעדות אחרות הוא המיקום שלו. היותו ממוקם בקומה השנייה של מגדל אייפל פירושו שהסועדים מתכבדים בנופים עוצרי נשימה של העיר. החלונות מהרצפה עד התקרה של המסעדה מציעים נוף פנורמי של פריז, כולל ציוני דרך מפורסמים כמו נהר הסיין, שער הניצחון וקתדרלת נוטרדאם. זוהי חווית אוכל ייחודית באמת שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם.

  • 2. מטבח משובח
    דבר נוסף שמייחד את לה ז'ול ורן הוא המטבח שלו. המסעדה ידועה במטבח העילי הצרפתי שלה, אותו מכין השף הנודע פרדריק אנטון. אנטון הוא שף בעל שלושה כוכבי מישלן, והמנות שלו יפות כמו שהן טעימות. התפריט עונתי וכולל מרכיבים צרפתיים קלאסיים כמו כבד אווז, כמהין ולובסטר. האורחים יכולים לבחור מבין אפשרויות א-לה-קארט או להתפנק בתפריט הטעימות של המסעדה, הכולל מגוון מנות ייחודיות של אנטון.

  • 3. שירות ואווירה
    לבסוף, לה ז'ול ורן ידוע בשירות ללא דופי ובאווירה האלגנטית שלו. צוות המסעדה קשוב ובעל ידע, והם יוצאים מגדרם כדי שהסועדים ירגישו רצויים. מהרגע שהאורחים מגיעים, מתייחסים אליהם כאל VIP, ומקפידים על כל פרט ופרט. פנים המסעדה מדהים לא פחות, עם עיצוב מודרני ומינימליסטי המאפשר לנופים לתפוס את מרכז הבמה. זהו חלל שליו ומתוחכם המושלם לארוחת ערב רומנטית או לאירוע מיוחד.

האם הם מארחים אירועים פרטיים?

אם אתם מחפשים מקום לאירוח אירוע פרטי בפריז, Le Jules Verne עשוי להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. המסעדה זמינה לאירועים פרטיים, לרבות חתונות, אירועי חברה ואירועים מיוחדים אחרים.

  • 1. קיבולת ופריסה
    Le Jules Verne יכול להכיל עד 120 אורחים לארוחת ערב בישיבה או עד 200 אורחים לקבלת פנים בעמידה. הפריסה של המסעדה גמישה, והצוות יכול לעבוד איתך כדי ליצור תוכנית קומה מותאמת אישית העונה על הצרכים שלך. בין אם אתם מתכננים ארוחת ערב אינטימית למשפחה וחברים קרובים או אירוע רחב היקף למאות אורחים, ל-Le Jules Verne יש את המרחב לגרום לזה לקרות.

  • 2. תפריטים וקייטרינג
    בנוסף לתפריט הרגיל של המסעדה, Le Jules Verne מציע מגוון אפשרויות קייטרינג לאירועים פרטיים. צוות השפים של המסעדה יכול ליצור תפריט מותאם המכיל את המנות האהובות עליכם, והם שמחים לתת מענה להגבלות תזונתיות ולבקשות מיוחדות. למסעדה יש גם רשימת יינות נרחבת, הכוללת כמה מהיינות והשמפניות הצרפתיות הטובות ביותר.

  • 3. תכנון ותיאום
    תכנון אירוע פרטי ב-Le Jules Verne הוא תהליך חלק, הודות לצוות תכנון האירועים המנוסה של המסעדה. הם יעבדו איתך בכל שלב של הדרך, מבחירת התפריט המושלם ועד לתיאום העיצוב והבידור. הם יכולים גם לספק המלצות לשירותים אחרים שאתה עשוי להזדקק להם, כגון תחבורה או לינה.

אירוע פרטי שמתקיים במסעדה, עם עריכת שולחן משוכללת
אירוע פרטי שמתקיים במסעדה, עם עריכת שולחן משוכללת

מסקנה: ציון דרך קולינרי פריזאי

לה ז'ול ורן היא לא רק מסעדה, היא נקודת ציון קולינרית פריזאית. ממיקומה המדהים על מגדל אייפל ועד למטבח יוצא הדופן והשירות ללא דופי, המסעדה היא יעד חובה עבור אוכלים ומטיילים כאחד. הנה רק כמה סיבות מדוע לה ז'ול ורן הוא ציון דרך קולינרי פריזאי:

  • 1. היסטוריה עשירה
    לה ז'ול ורן היה מרכיב מרכזי בסצינה הקולינרית הפריזאית מאז פתחה את שעריה לראשונה בשנת 1983. המסעדה קרויה על שמו של הסופר הצרפתי המפורסם ז'ול ורן, והעיצוב והתפריט שלה נועדו לעורר את רוח ההרפתקאות והחקירה שאפיינה העבודה של ורן.

  • 2. תפריט עם כוכבי מישלן
    התפריט של לה ז'ול ורן הוא חגיגה של המטבח הצרפתי, הכולל מנות קלאסיות ותפיסות חדשניות של מתכונים מסורתיים. המסעדה זכתה בכוכב מישלן על המטבח יוצא הדופן שלה, וצוות השפים שלה מתמסר לשימוש רק בחומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר במנות שלהם.

  • 3. תצוגות שאין שני להן
    כמובן, אחת הסיבות העיקריות לבקר בלה ז'ול ורן היא הנופים שאין שני להם של פריז שהוא מציע. ממיקומה של המסעדה על מגדל אייפל, הסועדים יכולים לחזות בנופים פנורמיים של עיר האור, כולל ציוני דרך מפורסמים כמו שער הניצחון והשאנז אליזה.

מסעדת מגדל אייפל:

ארוחהמחיר (ILS)מטבחנוף
ריזוטו כמהין100איטלקיתעיר של אורות
קרפים סוזט60צרפתיתמגדל אייפל
אסקרגוט70צרפתיתנהר הסיין
כבד אווז80צרפתיתשער הניצחון

המסעדה המדהימה הזו במגדל אייפל מציעה לא רק הרפתקה גסטרונומית אלא גם חוויה בלתי נשכחת, מה שהופך אותה ליעד חובה לביקור עבור תיירים ומקומיים כאחד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן