Eiffel Tower

רובע המארה בפריז (The Marais)

גלו את ההיסטוריה העשירה, התרבות התוססת והפנינים הארכיטקטוניות של רובע המארה בפריז. מדריך זה ייקח אתכם ברחובות המרתקים ובפינות הנסתרות של אזור שובה לב זה, יחשוף את סודותיו ויספק תובנות מומחים על האטרקציות הרבות שבו.

היסטוריה קצרה של המארה

רובע המארה הוא אחד האזורים ההיסטוריים והמרתקים ביותר של פריז, עם היסטוריה עשירה המשתרעת על פני 900 שנה. במקור ארץ ביצות, האזור יובש במאה ה-12 והפך לרובע מגורים פופולרי עבור האצולה. השם "מארה" פירושו המילולי בצרפתית "ביצה", ורק במאה ה-17 החל האזור לקבל את צורתו הנוכחית. בתקופת שלטונו של לואי ה-13, המארה הפכה לשכונה אופנתית ואלגנטית, עם אחוזות וארמונות מפוארים שנבנו עבור העשירים והמשפיעים.

במהלך המהפכה הצרפתית, המארה הושפעה מאוד מהשינויים שהביאו להפלת המלוכה. רבים מהאצולה שחיו בעבר באזור נמלטו מהארץ, והשאירו מאחור את ארמונותיהם ואחוזותיהם. מבנים אלה נועדו אז לשימושים שונים, לרבות כמשרדי ממשלה ובתי כלא.

במאה ה-19, המארה החלה לחוות תקופה של דעיכה כאשר אוכלוסיית העיר גדלה והעשירים עברו לאזורים אחרים. האזור הפך לשכונת פועלים, ורבות מהאחוזות המפוארות חולקו לדירות קטנות כדי להכיל את מספר התושבים ההולך וגדל.

רק בשנות ה-60 החל המארה לחוות התעוררות, עם אמנים ובוהמיינים שנכנסו לאזור והחזירו חלק מתהילה לשעבר. כיום, המארה הוא רובע תוסס ואקלקטי, עם שילוב עשיר של היסטוריה, תרבות וחיים מודרניים.

לב החיים היהודיים בפריז

המארה נחשבת ללב החיים היהודיים בפריז, עם היסטוריה עשירה של מאות שנים. ברובע יש קהילה יהודית חזקה, והמבקרים יכולים לחקור את בתי הכנסת, השווקים ומוסדות התרבות של האזור כדי ללמוד עוד על היבט חשוב זה של החיים הפריזאיים.

  • בתי כנסת:
    במארה נמצאים כמה בתי כנסת היסטוריים, ביניהם בית הכנסת דה לה ויקטואר, אחד מבתי הכנסת הגדולים והמרשימים בפריז. נבנה במאה ה-19, בניין מקושט זה כולל חלונות ויטראז' יפים וחללי פנים מפוארים הפתוח למבקרים.

  • שווקים:
    המארה הוא גם ביתם של כמה שווקים שוקקים המציעים הצצה לחיים היהודיים המסורתיים. Marché des Enfants Rouges הוא השוק המקורה העתיק ביותר בפריז, שראשיתו במאה ה-17. כאן, המבקרים יכולים למצוא מגוון רחב של תוצרת טרייה, בשרים וסחורות אחרות, כמו גם מנות יהודיות מסורתיות כמו פלאפל ושקשוקה.

  • מוסדות תרבות:
    המארה הוא ביתם של כמה מוסדות תרבות חשובים המציגים את ההיסטוריה והמסורות של הקהילה היהודית בפריז. מוזיאון האמנות וההיסטוריה של היהדות הוא ביקור חובה לכל מי שמתעניין באמנות והיסטוריה יהודית, עם אוסף מדהים שמכסה הכל, מחפצים עתיקים ועד יצירות עכשוויות.

    בנוסף לאתרים היסטוריים אלו, המארה ידועה גם בקהילה היהודית התוססת שלו שממשיכה לשגשג גם היום. המבקרים יכולים לחקור את המסעדות והמאפיות הכשרות הרבות של האזור, להשתתף באירועי תרבות ובחגיגות, וללמוד עוד על המנהגים והמסורות הייחודיות שעיצבו את זהותו של הרובע לאורך מאות שנים.

מדוע מכונה המארה 'פריז הישנה'?

המארה מכונה לעתים קרובות 'פריז הישנה', ולא בכדי. רובע היסטורי זה הוא ביתם של כמה מהמבנים העתיקים והשמורים ביותר בעיר, המתוארכים למאות ה-16 וה-17. הנה כמה מהסיבות מדוע המארה זכה לכינוי הזה.

  • מקורות ימי הביניים:
    המארה היה במקור אזור ביצות, אך במאה ה-12 הוא החל להתעצב כשוק הומה. רבים מהרחובות והסמטאות הצרים של הרובע מתוארכים לתקופה זו, מה שמעניק לו תחושה מובהקת של ימי הביניים.

  • אדריכלות הרנסנס:
    במאות ה-16 וה-17 הפכה המארה לשכונה אופנתית עבור עשירי העיר והחזקים. רבים מהאחוזות והבתים העירוניים המפוארים שעדיין עומדים כיום נבנו בתקופה זו, עם חזיתות מעוטרות, חצרות אלגנטיות וגנים רחבי ידיים.

  • מאמצי שימור:
    במאות ה-19 וה-20 עברה פריז סדרה של פרויקטי מודרניזציה שראו מבנים היסטוריים רבים שנהרסו או שונו ללא הכר. עם זאת, המארה ניצלה במידה רבה מגורל זה, בין היתר הודות למאמצים של אנשי שימור שהכירו בחשיבותו האדריכלית והתרבותית של הרובע.

    כיום, המארה הוא אחד הרובעים השמורים ביותר בפריז, עם שילוב ייחודי של ארכיטקטורה מימי הביניים, הרנסנס והמאה ה-19 המציע הצצה להיסטוריה העשירה של העיר. בשיטוט ברחובות המפותלים והחצרות הנסתרות של הרובע, קל להרגיש כאילו חזרת אחורה בזמן לעידן מוקדם יותר של החיים הפריזאיים.

המלון המדהים פרטיקוליירס: צוואה לעושר ולעוצמה

המארה הוא ביתם של כמה מהדוגמאות המפוארות ביותר של מלונות פרטיים, או אחוזות פרטיות, בפריז. הבניינים המדהימים הללו היו בעבר בית המגורים של האזרחים העשירים והחזקים ביותר בעיר, וכיום הם מציעים הצצה אל השפע והפאר של חיי האצולה הצרפתיים. הנה כמה מנקודות השיא של ה-hotel particuliers במארה.

  • פלאים אדריכליים:
    חלקיקי המלון של המארה הם פלאים ארכיטקטוניים, הכוללים חזיתות מעוטרות, גילופים מורכבים וחצרות אלגנטיות. רבים מהמבנים הללו עוצבו על ידי אדריכלים מפורסמים של אותה תקופה, כמו פרנסואה מנסארט ולואי לה-ואו, ונחשבים ליצירות מופת של סגנונות הרנסנס הצרפתי והבארוק.

  • ארמונות הכוח:
    בנוסף ליופיים, שימשו חלקיקי המלון של המארה גם כסמלים של עושר וכוח. רבים מהמבנים הללו היו בבעלות אצולת העיר, לרבות דוכסים, רוזנים ואנשי חצר בולטים, שהשתמשו בהם כדי לארח אורחים, לערוך מסיבות מפוארות ולהרשים את יריביהם. ארמונות הכוח הללו שימשו לעתים קרובות גם כמקומות מפגש פוליטיים ומרכזי תככים, מה שהפך אותם למוקדים חשובים של החיים הפוליטיים והתרבותיים בצרפת.

  • משמעות היסטורית:
    למלון הפרטיקולרי של המארה יש גם משמעות היסטורית עשירה, לאחר שמילאו תפקידים חשובים בכמה מהאירועים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה הצרפתית. לדוגמא, מלון דה סוביז, אחד מהמלונות המפורסמים ביותר במארה, היה המטה של ההתנגדות הצרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה. כיום שוכן בו הארכיון הלאומי של צרפת והוא פתוח לקהל הרחב לביקורים ותערוכות.

סיור בכיכר דה ווז' האיקונית

אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר במארה הוא פלאס דה ווז', כיכר מפוארת שראשיתה במאה ה-17. מוקף ב-hotel particuliers אלגנטי, פלאס דה ווז' הוא דוגמה יפה לארכיטקטורת הרנסנס הצרפתי ויעד פופולרי למבקרים באזור.

  • מורשת מלכותית:
    ידוע במקור ככיכר רויאל, פלאס דה ווז' הוזמן על ידי המלך הנרי הרביעי בשנת 1604 והושלם בשנת 1612. זו הייתה הכיכר הראשונה מסוגה בפריז, והיא הפכה במהרה לסמל של כוח ויוקרה מלכותית. כיום, ה-Place des Vosges הוא עדות לפאר והאלגנטיות של המלוכה הצרפתית, והוא נותר אחד המרחבים הציבוריים היפים והשמורים ביותר בעיר.

  • ציוני דרך היסטוריים:
    בנוסף לארכיטקטורה המדהימה שלו, פלאס דה ווז' הוא גם ביתם של כמה נקודות ציון היסטוריות חשובות. הבולט שבהם הוא בית דה ויקטור הוגו, ביתו לשעבר של הסופר הצרפתי המפורסם. היום הוסב הבית למוזיאון המציג את חייו ויצירתו של הוגו, והוא מציע למבקרים הצצה ייחודית לעולמה של אחת הדמויות הספרותיות האהובות ביותר בצרפת.

  • קניות ואוכל:
    פלאס דה ווז' הוא גם יעד פופולרי לקניות ולסעודה. האזור שמסביב הוא ביתם של מגוון רחב של בוטיקים, גלריות אמנות וחנויות עתיקות, כמו גם כמה מהמסעדות ובתי הקפה הטובים ביותר במארה. בין אם אתם מחפשים בגד חדש ומסוגנן או ארוחה טעימה, ב-Place des Vosges יש משהו לכולם.

אמנות רחוב ותרבות תוססת: המארה המודרנית

המארה אמנם משופע בהיסטוריה, אבל הוא גם מרכז משגשג של אמנות ותרבות עכשווית. מאמנות רחוב ועד גלריות חדשניות, האזור מציע שפע של חוויות יצירתיות שבוודאי ישמחו מבקרים מכל הגילאים ותחומי העניין.

  • חקור את סצנת אמנות הרחוב:
    אחד ההיבטים המרגשים ביותר של המארה המודרנית הוא סצנת אמנות הרחוב התוססת שלו. מציורי קיר צבעוניים ועד גרפיטי מורכב, האזור הוא ביתם של כמה מאמנות הרחוב המרגשת והחדשנית ביותר בפריז. המבקרים יכולים לחקור את השכונה ברגל כדי לגלות את אבני החן הנסתרות הרבות המוסתרות ברחובות צדדיים ובסמטאות, או שהם יכולים לקחת סיור מודרך כדי ללמוד עוד על האמנים ועבודתם.

  • גלריות חדשניות:
    בנוסף לאמנות הרחוב שלו, המארה הוא גם ביתם של מגוון גלריות חדשניות המציגות את עבודתם של אמנים מתפתחים ומבוססים מרחבי העולם. מציור ופיסול עכשוויים ועד מיצבים ניסיוניים ותערוכות מולטימדיה, תמיד יש משהו חדש ומרגש לגלות בגלריות ובחללי התצוגה הרבים של המארה.

  • פסטיבלי תרבות ואירועים:
    לאורך כל השנה מארח המארה מגוון פסטיבלים ואירועים תרבותיים החוגגים את המורשת האמנותית העשירה של האזור. מפסטיבלי מוזיקה וריקודים ועד ירידי אמנות והקרנות סרטים, תמיד קורה משהו במארה שבטוח ילכד את הדמיון שלך ויעורר את היצירתיות שלך.

תענוג קולינרי: לטעום את הטעמים של המארה

המארה הוא לא רק חגיגה לעיניים אלא גם תענוג קולינרי. עם סצנת אוכל עשירה ומגוונת, הרובע הוא ביתם של כמה מהמסעדות, בתי הקפה והמאפיות הטובות ביותר בפריז. המבקרים יכולים להתפנק עם המטבח הצרפתי המסורתי, טעמים בינלאומיים ויצירות קולינריות חדשניות, הכל בתוך אותה שכונה.

אחת החוויות הקולינריות האיקוניות ביותר במארה היא לנסות את הפלאפל המפורסם מ-L'As du Fallafel. ביקור חובה עבור אוכלי אוכל, מסעדה מפורסמת זו מגישה כריכי פלאפל טעימים כבר למעלה מ-40 שנה. כדורי הפלאפל הפריכים, הירקות הטריים והרוטב החריף יוצרים פיצוץ טעמים בלתי נשכח באמת.

לבעלי שן מתוק, יש הרבה אפשרויות לספק את התשוקה שלך. המארה הוא ביתם של כמה מהקונדיטוריות הטובות ביותר בפריז, המציעות פינוקים מעוררי תיאבון כמו מקרונים, אקלרים וקרואסונים. אחת הקונדיטוריות הפופולריות ביותר היא Carette, המפורסמת בזכות המקרונים הצבעוניים שלה ותה אחר הצהריים המענג שלה.

המארה הוא גם יעד נהדר לאוהבי יין. הרובע הוא ביתם של ברי יין וחנויות רבים, שבהם המבקרים יכולים לטעום כמה מהיינות המשובחים של צרפת ולרכוש בקבוקים לקחת הביתה. Le Baron Rouge הוא בר יין פופולרי עם אווירה תוססת, המציע מבחר רחב של יינות, גבינות ושארקוטרי.

לטעום מהמטבח הצרפתי המסורתי, המבקרים יכולים לפנות אל Chez Janou, ביסטרו מקסים שמתמחה במנות פרובנס. האווירה הנעימה של המסעדה, השירות הידידותי והאוכל הטעים הופכים אותה למועדפת בקרב המקומיים והמבקרים כאחד.

הארכיון הלאומי: אוצר היסטורי

המארה הוא ביתו של אחד מהאתרים ההיסטוריים המרתקים ביותר בפריז, הארכיון הלאומי. ממוקם ב-Hôtel de Soubise, אחוזה מפוארת מהמאה ה-18, הארכיון הלאומי מכיל אוסף נרחב של מסמכים ותיעודים המתחקים אחר ההיסטוריה של צרפת מימי הביניים ועד היום.

המבקרים בארכיון הלאומי יכולים לחקור את התערוכה הקבועה, המציגה כמה מהמסמכים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה הצרפתית, כולל כתב היד המקורי של הצהרת זכויות האדם והאזרח, שנחתמה בשנת 1789. התערוכה כוללת גם תצוגות אינטראקטיביות ומולטימדיה מצגות שמעוררות חיים בהיסטוריה של צרפת.

אחד משיאי הביקור בארכיון הלאומי הוא ההזדמנות לראות את הארכיטקטורה והפנים המדהימים של מלון דה סוביז. הבניין הוא יצירת מופת של עיצוב רוקוקו, עם עבודת טיח מקושטת, תקרות מוזהבות וריהוט מפואר.

בנוסף לתערוכת הקבע, בארכיון הלאומי מתקיימים במהלך השנה גם תערוכות מתחלפות, כנסים ואירועי תרבות. אירועים אלו מציעים למבקרים את ההזדמנות להעמיק את הבנתם בהיסטוריה ובתרבות הצרפתית וליצור קשר עם מומחים בתחום.

הארכיון הלאומי הוא גם מרכז מחקר חשוב, עם אוסף עצום של מסמכים ורישומים העומדים לרשות חוקרים וחוקרים. הארכיון מכיל למעלה מ-300 קילומטרים של מסמכים, כולל כתבי יד, מפות, תצלומים וחומרים אור-קוליים.

כנסיית סן-פול-סן-לואי המפוארת

כנסיית Saint-Paul-Saint-Louis היא אחת הכנסיות היפות וההיסטוריות בפריז, הממוקמת בלב רובע המארה. הכנסייה נבנתה במאה ה-17 והיא יצירת מופת של אדריכלות בארוק, עם החזית המשוכללת שלה, הכיפה הגדולה והעיטור הפנימי המורכב שלה.

הכנסייה נבנתה במקור ככנסייה קתולית, אך היא עברה שינויים רבים במהלך מאות השנים. במהלך המהפכה הצרפתית שימשה הכנסייה כמחסן וניזוקה קשות. מאוחר יותר היא שוחזרה והוחזרה לשימוש קתולי, אך במאה ה-19 היא הפכה לכנסייה פרוטסטנטית.

החלק הפנימי של כנסיית סן-פול-סן-לואי הוא יצירת אמנות אמיתית, עם ספינת הגג שלה, חלונות ויטראז' מדהימים ומזבחות ופסלים מקושטים. הכנסייה כוללת גם עוגב יוצא דופן, שנבנה במאה ה-18 ושוחזר לתפארתו המקורית.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של כנסיית סן-פול-סן-לואי הוא הכיפה שלה, המעוטרת בציורי קיר יפהפיים ועבודות טיח מורכבות. המבקרים יכולים לטפס לראש הכיפה לתצפית עוצר נשימה של רובע המארה והעיר שמעבר לו.

לכנסייה יש גם מסורת מוזיקלית עשירה, עם קונצרטים ורסיטלים קבועים המתקיימים לאורך כל השנה. האקוסטיקה של הכנסייה יוצאת דופן, מה שהופך אותה למקום פופולרי להופעות מוזיקה קלאסית.

סצנת ה-LGBTQ+ של המארה: היסטוריה עשירה וגאה

לרובע המארה יש היסטוריה ארוכה ומפורסמת כמרכז חיי LGBTQ+ בפריז. האזור מהווה בית לקהילה תוססת ומגוונת במשך עשרות שנים, והוא נותר יעד פופולרי עבור מטיילי LGBTQ+ כיום.

אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר של LGBTQ+ במארה הוא Rue des Archives, שלאורכו ברים, מועדונים וחנויות המספקות שירות לקהילה. האזור תוסס במיוחד בלילה, עם המונים שנשפכים לרחובות ואווירה חגיגית שקשה לנצח אותה.

המארה הוא גם ביתם של מספר מוסדות תרבות להט"ב+, כולל מוזיאון האמנות וההיסטוריה של היהדות, שיש לו אוסף המוקדש להיסטוריה היהודית של להט"ק+. הרובע הוא גם ביתו של מרכז ז'ורז' פומפידו, שאירח כמה תערוכות אמנות חשובות של LGBTQ+ במהלך השנים.

לקהילת LGBTQ+ במארה יש היסטוריה גאה ומתריסה, המסומנת באקטיביזם והתנגדות. המחוז היה מרכז המאבק למען זכויות להט"ק+ בשנות ה-80 וה-90, עם כמה ארגונים וצעדות חשובות שהתקיימו באזור.

אמנות ומוזיאונים: מרכז תרבותי

רובע המארה הוא מרכז תרבותי עם מורשת אמנותית עשירה, מה שהופך אותו ליעד חובה עבור חובבי אמנות. האזור מתהדר במגוון מוזיאונים וגלריות, המציגים הכל, מאמנות עכשווית ועד יצירות מופת קלאסיות.

מוזיאון פיקאסו הוא אחד המוזיאונים המפורסמים ביותר במארה, המוקדש ליצירתו של האמן הספרדי פבלו פיקאסו. המוזיאון מכיל אוסף מרשים של ציוריו, רישומים ופסלים שלו, המספק למבקרים תובנה מרתקת על חייו ויצירתו של אחד האמנים החשובים במאה ה-20.

מוזיאון Carnavalet הוא מוזיאון פופולרי נוסף במארה, המציע למבקרים הצצה אל ההיסטוריה של פריז. המוזיאון שוכן בשתי אחוזות היסטוריות וכולל מגוון תערוכות, כולל ציורים, פסלים וריהוט, מהעידן הפרהיסטורי ועד היום.

אמנות עכשווית מיוצגת היטב גם במארה, עם גלריות רבות המציגות את יצירותיהם של אמנים מתפתחים. Galerie Thaddaeus Ropac היא אחת הגלריות היוקרתיות ביותר לאמנות עכשווית באזור, המציגה עבודות של אמנים מבוססים ומתעוררים מרחבי העולם.

  • כותרות משנה:
  • – מוזיאון פיקאסו:
    גילוי עולמו של פבלו פיקאסו
  • – Musée Carnavalet:
    מסע דרך ההיסטוריה של פריז
  • – סצנת האמנות העכשווית:
    חקירת הכישרון האמנותי המתהווה

    בנוסף למוזיאונים ולגלריות, המארה הוא גם ביתם של כמה חללי אמנות קטנים יותר, כמו גלרי פרוטין וגלרי עמנואל פרוטין. גלריות אלו מציגות את עבודתם של אמנים מבוססים ומתעוררים כאחד, ומספקות פלטפורמה לגילוי כישרונות חדשים.

קניות במארה: מוינטג' ל-high-end

רובע המארה הוא גן עדן לקונים, המציע מגוון רחב של בוטיקים, חנויות ושווקים שניתן לחקור. מבגדי וינטג' ועד למותגי מעצבים יוקרתיים, באזור יש משהו לכל טעם ותקציב.

אחד מיעדי הקניות הפופולריים ביותר במארה הוא Rue des Francs-Bourgeois. רחוב זה עטור בוטיקי מעצבים יוקרתיים, כולל מותגים כמו סנדרו, מג'ה וקלאודי פיירו. זה המקום המושלם להתפנק עם קצת טיפול קמעונאי ולפנק את עצמך במשהו מיוחד.

למי שמחפש משהו קצת יותר ייחודי, המארה הוא גם ביתם של מגוון חנויות וינטג' ויד שנייה. The Kilo Shop היא חנות וינטג' פופולרית, שבה ניתן לקנות בגדים לפי משקל, בעוד Vintage Désir מציעה מגוון של בגדי וינטג' ואביזרים משנות ה-20 ועד שנות ה-80.

  • כותרות משנה:
  • – Rue des Francs-Bourgeois:
    מותגי מעצבים יוקרתיים
  • – חנויות וינטג' ויד שנייה:
    חווית קניות ייחודית

    המארה הוא גם ביתם של מגוון חנויות אומנות וחנויות מיוחדות, בהן תוכלו למצוא הכל, מתכשיטים בעבודת יד ועד ניחוחות בהזמנה אישית. ה-Aroma-Zone הוא יעד פופולרי למי שמחפש מוצרי יופי טבעיים, בעוד שחנות Bonton מציעה מגוון של בגדי ילדים ואביזרים מסוגננים.

    אם אתה חובב אוכל, המארה הוא המקום המושלם להתפנק בכמה פינוקי גורמה. Marché des Enfants Rouges הוא השוק המקורה העתיק ביותר בפריז, המציע מגוון של תוצרת טרייה, מאפים ומאכלים בינלאומיים. באזור יש גם מגוון של חנויות מזון מיוחדות, כולל La Maison Plisson, המציעה מגוון מוצרים מלאכותיים באיכות גבוהה.

גנים נסתרים ומרחבים ירוקים: שלווה בין ההמולה

רובע המארה אולי ידוע ברחובות השוקקים ובתרבות התוססת שלו, אבל הוא גם ביתם של מספר גנים נסתרים ומרחבים ירוקים המציעים הפוגה מבורכת מההמונים. נווה מדבר שליו אלה מספקים את המקום המושלם להירגע ולהירגע בתוך ההמולה של העיר.

  • כותרות משנה:
  • – Jardin des Rosiers-Joseph-Migneret:
    פנינה נסתרת
  • – The Square Georges-Cain:
    A Peaceful Retreat
  • – Place du Marché Sainte-Catherine:
    כיכר מוזרה עם גן סודי

    אחד המרחבים הירוקים המקסימים ביותר במארה הוא ה-Jardin des Rosiers-Joseph-Migneret. חבוי מאחורי מוזיאון האמנות וההיסטוריה של היהדות, פנינה נסתרת זו מתהדרת בגן ורדים יפה, בריכה שלווה ומספר ספסלים שבהם תוכלו לשבת ולספוג את האווירה השלווה.

    נווה מדבר נסתר נוסף במארה הוא כיכר ז'ורז' קין. ממוקם במרחק של זריקת אבן מרחוב רו דה ריבולי ההומה, פארק שליו זה מציע מפלט מבורך מהרעש וההמונים. עם המדשאות המטופחות, ערוגות הפרחים היפות והעצים המוצלים, זה המקום המושלם להירגע ולהיטען מחדש.

    עבור אלה שמחפשים פנינה נסתרת באמת, כיכר מרק סנט קתרין היא ביקור חובה. הכיכר המוזרה הזו היא ביתו של גן סודי, שאליו ניתן לגשת דרך מעבר צר. כשנכנסים פנימה, תמצאו את עצמכם מוקפים בירק שופע, פרחים צבעוניים וצליל מרגיע של מזרקה.

לסיכום, רובע המארה מציע חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למבקרים בפריז. ההיסטוריה העשירה שלו, התרבות המגוונת והארכיטקטורה המדהימה שלו הופכים אותו ליעד חובה. עם המדריך הזה, תהיו מצוידים היטב לחקור את האוצרות החבויים שלו ולהפיק את המרב מזמנכם בשכונה הקסומה הזו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן