Eiffel Tower

רובע 2 בפריז: הרובע השני של פריז

גלו את הקסם וההיסטוריה של הרובע השני בפריז, מהארכיטקטורה וציוני הדרך ועד לשכונות התוססות שלו ולאבני חן נסתרות.

מבוא: מסע בלב פריז

פריז, עיר האורות, ידועה בתרבות העשירה, ההיסטוריה והארכיטקטורה שלה. הרובע השני, הממוקם בלב פריז, הוא שכונה תוססת ושוקקת חיים המציעה חוויה פריזאית אותנטית. בין אם אתם מבקרים בפעם הראשונה או מטיילים ותיקים, הרובע השני הוא יעד חובה שישאיר אתכם מהופנטים.

  • מיקום ונגישות
    הרובע השני ממוקם במרכז פריז ונגיש בקלות באמצעות תחבורה ציבורית. השכונה גובלת ברובעים 1, 3, 9 ו-10, ומציעה גישה נוחה ליעדי תיירות פופולריים אחרים כמו מוזיאון הלובר וקתדרלת נוטרדאם.

  • הקסם של הרובע השני
    הרובע השני הוא ביתם של כמה מנקודות הציון האייקוניות ביותר של פריז, כולל פאלה ברונגניארט, המעבר המקורה העתיק ביותר בפריז, ורחוב השוק התוסס Rue Montorgueil. השכונה משקפת את ההיסטוריה העשירה של העיר, עם רחובותיה הצרים, בתי הקפה המיוחדים והחצרות הנסתרות.

  • חוויה פריזאית אותנטית
    הרובע השני מציע חוויה פריזאית ייחודית שלא נמצאת במוקדי תיירות אחרים. השכונה שוקקת במקומיים העוסקים בחיי היומיום שלהם, ומציעה למבקרים הצצה לאורח החיים הפריזאי האותנטי. הרחובות עמוסים בחנויות בוטיק, גלריות לאמנות ופטיסרי, מה שהופך אותו למקום המושלם להתמכר למטבח ולתרבות הצרפתית.

נוף פנורמי של הרחובות ההומים ברובע השני.
נוף פנורמי של הרחובות ההומים ברובע השני.

ההיסטוריה העשירה של הרובע השני

לרובע השני יש היסטוריה עשירה שראשיתה בתקופה הרומית. השכונה הייתה במקור אזור ביצות ששימש כשטח ציד על ידי הרומאים. במהלך ימי הביניים הפך האזור למרכז מסחרי שוקק חיים, כאשר סוחרים מכל רחבי אירופה הגיעו לסחור במרכולתם.

במאה ה-17 הפך הרובע השני למרכז הפיננסים והמסחר בפריז. Palais Brongniart, שנבנה בסוף המאה ה-18, שימש כבורסה במשך כמעט מאתיים שנה. המבנה, המהווה כיום מרכז תרבות, מהווה עדות להיסטוריה הפיננסית העשירה של השכונה.

במהלך המאה ה-19, הרובע השני עבר שינויים משמעותיים, עם בנייתם של רבים מהמעברים המכוסים האייקוניים של העיר. מעברים אלו, שנבנו כדי להגן על הקונים ממזג האוויר, הפכו למוקד פעילות בשכונה, עם בתי קפה, חנויות ותיאטראות לאורך השבילים הצרים.

הרובע השני היה גם ביתם של רבים מהסופרים המפורסמים ביותר של פריז, כולל אונורה דה בלזק ואמיל זולה. סופרים אלה קיבלו השראה מהאווירה התוססת של השכונה והשתמשו בה כתפאורה לרבות מיצירותיהם.

ארמון ברונגניארט האייקוני

Palais Brongniart הוא אחד המבנים האייקוניים ביותר ברובע השני. נבנה בסוף המאה ה-18, הבניין שימש כבורסה במשך כמעט מאתיים שנה. הוא תוכנן על ידי האדריכל אלכסנדר-תאודור ברונגיארט, שהיה אחראי גם על עיצוב בית הקברות פר לאשז.

Palais Brongniart הוא יצירת מופת של אדריכלות ניאו-קלאסית, עם החזית המרשימה שלו ואולם הכניסה המפואר. פנים המבנה מרשים לא פחות, עם אולם מרכזי גדול המוקף בחדרים ומשרדים קטנים יותר.

כיום, פאלה ברונגניארט אינו משמש עוד כבורסה, אך הוא עדיין משמש כמרכז תרבות וחלל אירועים. זהו מקום פופולרי לתערוכות, קונצרטים ואירועי תרבות אחרים, והארכיטקטורה המרשימה וההיסטוריה העשירה שלו הופכים אותו ליעד חובה למבקרים בפריז.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של פאלה ברונגניארט הוא גרם המדרגות המפואר שלו, המוביל אל האולם הראשי. גרם המדרגות עשוי שיש ומעוטר בגילופים ופסלים מורכבים. היא מעידה על מיומנותם של בעלי המלאכה שעבדו על המבנה ומוסיפה לפאר המבנה.

פאלה ברונגניארט הוא גם ביתם של מספר ציורי קיר וציורי קיר יפהפיים, אשר הוזמנו על ידי ממשלת צרפת בתחילת המאה ה-19. יצירות אמנות אלו מתארות סצנות מההיסטוריה הצרפתית ומוסיפות למשמעות התרבותית של הבניין.

החזית המדהימה של פאלה ברונגניארט, סמל לפאר פריזאי.
החזית המדהימה של פאלה ברונגניארט, סמל לפאר פריזאי.

מדוע הרובע השני מכונה 'רובע הטקסטיל'?

הרובע השני של פריז ידוע בתור 'רובע הטקסטיל' במשך מאות שנים. האזור הוא ביתם של מספר חנויות טקסטיל, חנויות בדים ובוטיקים לבגדים, מה שהופך אותו למרכז לתעשיית האופנה.

אחת הסיבות העיקריות לכך שהרובע השני נודע כמחוז הטקסטיל היא בגלל מיקומו. האזור ממוקם ליד נהר הסיין, שהיה נתיב תחבורה מרכזי של טקסטיל ובדים בעבר. זה הפך אותו למקום אידיאלי עבור סוחרי טקסטיל להקים חנות ולמכור את מרכולתם.

סיבה נוספת להצלחתו של הרובע בתעשיית האופנה נובעת מקרבתו לפאלה רויאל, שהיה מקום מגוריה של המלוכה הצרפתית במאות ה-17 וה-18. חצר המלוכה הייתה ידועה בזבזנות ובאהבתה למוצרי יוקרה, שעזרו להזניק את צמיחתה של תעשיית האופנה באזור.

רובע הטקסטיל הוא גם ביתם של מספר מבנים היסטוריים שמילאו תפקיד חשוב בתעשיית האופנה. ה-Passage Choiseul, למשל, הוא מרכז קניות מקורה שנבנה בתחילת המאה ה-19 והוא ביתם של מספר חנויות טקסטיל ובוטיקי אופנה.

הרובע הוא גם ביתם של מספר בתי ספר לאופנה וסטודיו לעיצוב, שסייעו לטפח יצירתיות וחדשנות בתעשיית האופנה. ה-École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, למשל, ממוקם ברובע השני והוא אחד מבתי הספר היוקרתיים לאופנה בעולם.

פנינה נסתרת: גלרי ויויאן

חבויה בלב הרובע השני, גלרי ויויאן היא פנינה נסתרת שלעתים קרובות מתעלמים ממנה תיירים. נבנה בשנת 1823, גלרי ויויאן הוא אחד מארכידות הקניות העתיקות והיפות ביותר בפריז.

הארקייד משופע בהיסטוריה וכולל ארכיטקטורה מדהימה, עם גג זכוכית המציף את החלל באור טבעי. הרצפות עשויות משיש שחור-לבן, והקירות מעוטרים בציורי קיר מורכבים ופיתוחים דקורטיביים.

הליכה דרך גלרי ויויאן היא כמו לקחת צעד אחורה בזמן. הארקייד עמוס במגוון חנויות, לרבות חנויות ספרים עתיקות, בוטיקים לבגדי וינטג' וחנויות אוכל גורמה. יש גם מספר בתי קפה ומסעדות שבהם המבקרים יכולים לעצור למשקה או לנשנש.

אחד המאפיינים הייחודיים ביותר של גלרי ויויאן הוא רצפת הפסיפס שלה, המורכבת מאלפי אריחים זעירים המסודרים בדוגמאות מורכבות. הרצפה היא יצירת אומנות בפני עצמה ומהווה דוגמה מצוינת לאומנות ותשומת לב לפרטים שהוערכו במהלך המאה ה-19.

גלרי ויויאן הוצגה במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה, כולל הסרט "משחקי הרעב: תופס אש" משנת 2013. היופי והקסם הנצחיים של הארקייד הפכו אותו ליעד פופולרי עבור צלמים ואינסטגרם המעוניינים ללכוד את המהות של פריז.

הכניסה המעוטרת של גלרי ויויאן, מזמינה את המבקרים לחקור את פלאיה הנסתרים.
הכניסה המעוטרת של גלרי ויויאן, מזמינה את המבקרים לחקור את פלאיה הנסתרים.

הקסם של Rue Montorgueil

Rue Montorgueil הוא מדרחוב מקסים הממוקם בלב הרובע השני. Rue Montorgueil שופע בתי קפה, מאפיות וחנויות מזון מיוחדות, והוא גן עדן לאוהבי אוכל.

הרחוב מפורסם במיוחד בזכות שוק התוצרת הטרייה שלו, שמתקיים כל בוקר מלבד ימי שני. כאן, המבקרים יכולים לעיין בדוכנים המוכרים כל דבר, החל מפירות וירקות טריים ועד גבינות ובשרים מלאכותיים. השוק היה מרכיב ברחוב מאז המאה ה-12 והפך לחלק חשוב מהחיים הפריזאיים.

בנוסף לשוק, Rue Montorgueil הוא ביתם של מספר חנויות אוכל אייקוניות, כולל Stohrer, שנאמר כי היא הפטיסרי הוותיקה ביותר בפריז. המבקרים יכולים לטעום מגוון מאפים וקינוחים צרפתיים, כולל הבאבה או רום המפורסמת, עוגה מתוקה ספוגה ברום.

Rue Montorgueil הוא גם מקום נהדר לספוג את האווירה של החיים הפריזאיים. הרחוב גדוש בבתי קפה ומסעדות, בהם יכולים המבקרים לשבת ולראות את העולם חולף. בחודשי הקיץ פינות הישיבה החיצוניות נשפכות אל הרחוב ויוצרות אווירה תוססת ותוססת.

הרפתקה קולינרית ברובע השני

הרובע השני של פריז הוא גן עדן לאוהבי אוכל. ממסעדות ביסטרו מסורתיות ועד מסעדות משובחות מודרניות, השכונה היא ביתם של כמה מהמסעדות הטובות ביותר של העיר.

אחד היעדים הקולינריים האייקוניים ביותר באזור הוא Passage des Panoramas. ארקייד מקורה זה הוא ביתם של מגוון מסעדות וחנויות מזון, המציעות הכל, החל ממטבח צרפתי קלאסי ועד לטעמים בינלאומיים. המבקרים יכולים לטעום צדפות ב-Boillon Chartier המפורסם, ליהנות מארוחה פריזאית מסורתית ב-Le Richer, או להתפנק עם פינוק מתוק בחנות השוקולד הנודעת, Debauve & Gallais.

עבור אלה המחפשים חווית אוכל מודרנית יותר, הרובע השני הוא ביתם של מספר מוסדות אופנתיים. מסעדה אחת כזו היא Frenchie, שהפכה ליעד חובה עבור אוכלי אוכל מכל העולם. המסעדה מציעה תפריט עונתי של מנות יצירתיות, תוך שימוש בחומרי גלם טריים ממקור מקומי.

מקום פופולרי נוסף הוא Clown Bar, המשלב אווירה ייחודית עם מטבח יוצא דופן. המסעדה שוכנת בבניין היסטורי וכוללת עיצוב מוזר, עם ליצנים המעטרים את הקירות. התפריט יצירתי באותה מידה, עם מנות כמו ריזוטו דיו קלמארי ויונה עם כבד אווז.

אבל ההרפתקה הקולינרית לא מסתיימת במסעדות. הרובע השני הוא גם ביתם של מספר חנויות מזון מיוחדות, המציעות הכל מגבינות מלאכותיות ועד שוקולד גורמה. חנות אחת כזו היא Terroirs d'Avenir, שמקורה במוצריה ישירות מחקלאים ויצרנים מקומיים. המבקרים יכולים לרכוש מגוון של תוצרת טרייה, בשרים וגבינות, ואפילו לטעום מהשרקוטרי תוצרת הבית של החנות.

צלחת של מטבח צרפתי טעים בביסטרו נעים ברובע השני.
צלחת של מטבח צרפתי טעים בביסטרו נעים ברובע השני.

הרחובות היפים של פריז: Rue Saint-Denis

Rue Saint-Denis הוא אחד הרחובות העתיקים והאיקוניים ביותר בפריז. ממוקם בלב הרובע השני, הרחוב ההומה הזה שלאורכו מבנים היסטוריים, בתי קפה מקסימים וחנויות ייחודיות. לרחוב היסטוריה ארוכה ועשירה, עוד מהתקופה הרומית, ומילא תפקיד חשוב בהתפתחותה של פריז לאורך מאות שנים.

אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר ברחוב סן דני הוא בזיליקת סן דני. הכנסייה המדהימה הזו מתוארכת למאה ה-12 וידועה בארכיטקטורה הגותית היפהפייה שלה. המבקרים יכולים לערוך סיור מודרך בבזיליקה וללמוד על ההיסטוריה המרתקת שלה.

מלבד הבזיליקה, Rue Saint-Denis הוא גם ביתם של מספר מבנים היסטוריים אחרים, כולל מלון דה קליסון והוטל דה ויל. מבנים אלו נשמרו בקפידה במשך מאות שנים ומציעים הצצה לעבר העשיר של העיר.

בנוסף לציוני הדרך ההיסטוריים שלו, Rue Saint-Denis ידוע גם באווירה התוססת שלו. הרחוב הוא ביתם של מספר בתי קפה ומסעדות, בהם יכולים המבקרים ליהנות מכוס קפה או מארוחה טעימה תוך כדי התבוננות מהמראות והקולות של פריז.

לקונים, Rue Saint-Denis מציע מגוון של בוטיקים וחנויות מיוחדות ייחודיות. המבקרים יכולים לדפדף בין חנויות עתיקות, חנויות בגדי וינטג' ושווקי אוכל מלאכותי, בין היתר. הרחוב מפורסם במיוחד בחנויות ההלבשה התחתונה שלו, המציעות מבחר רחב של הלבשה תחתונה איכותית במגוון סגנונות וגדלים.

הבית הפריזאי העתיק ביותר: מורשתו של ניקולס פלאמל

ניקולס פלאמל הוא שם שמוכר להרבה אנשים, בין היתר הודות להופעתו בסדרת הארי פוטר. עם זאת, פלמל היה אדם אמיתי שחי בפריז במאות ה-14 וה-15. הוא היה סוחר עשיר ופילנתרופ ידוע, והוא ידוע גם בעיסוקיו האלכימיים. כיום, פלאמל זכור אולי בעיקר בזכות הקשר שלו לבית העתיק ביותר בפריז, הנושא את שמו.

  • ההיסטוריה של הבית:

    הבית הנושא את שמו של פלאמל ממוקם בלב הרובע השני, ברחוב Rue de Montmorency. הוא נבנה בשנת 1407, והוא נחשב לרוב הבית העתיק ביותר בפריז. הבית בולט בארכיטקטורה הגותית שלו, הכוללת גילופים מורכבים וחלונות ויטראז' יפים.

  • מורשת פלאמל:

    במהלך מאות השנים היו לבית בעלים רבים והוא עבר שיפוצים רבים. עם זאת, הוא תמיד שמר על אופיו ההיסטורי. כיום, הוא פתוח לציבור כמוזיאון, בו המבקרים יכולים ללמוד על חייו ומורשתו של ניקולס פלאמל.

  • ביקור בבית:

    המבקרים בבית יכולים לחקור את חדריו הרבים ולהתפעל מהארכיטקטורה היפה שלו. הבית כולל גם מספר מיצגים המציגים את חייו ויצירתו של פלאמל, כמו גם את ההיסטוריה של הבית עצמו. המבקרים יכולים ללמוד על עיסוקיו האלכימיים של פלאמל, על עבודתו הפילנתרופית ועל מורשתו המתמשכת בפריז.

  • סיור באזור שמסביב:

    בנוסף לביקור בבית עצמו, יש הרבה מה לראות ולעשות בסביבה. Rue de Montmorency הוא רחוב מקסים שלאורכו מבנים היסטוריים ובתי קפה מוזרים. בקרבת מקום, המבקרים יכולים גם לחקור את Rue Montorgueil התוסס, הידוע בשוק ההומה שלו ובשפע החנויות והמסעדות שלו.

החזית העתיקה של ביתו של ניקולס פלמל, עדות לעבר המפורסם שלו.
החזית העתיקה של ביתו של ניקולס פלמל, עדות לעבר המפורסם שלו.

הסצנה התיאטרלית ברובע השני

הרובע השני הוא ביתם של סצנה תיאטרלית תוססת ומשגשגת. ממחזות צרפתיים קלאסיים ועד הפקות אוונגרד, יש משהו שכולם יוכלו ליהנות ממנו. אחד התיאטראות האיקוניים ביותר בשכונה הוא התיאטרון דה בופס פריזיאנס (Théâtre des Bouffes Parisiens), שמארח את הפריזאים מאז המאה ה-19. לתיאטרון היסטוריה ארוכה של הצגת קומדיות ואופרטות, והוא ממשיך למשוך קהל גם היום.

תיאטרון פופולרי נוסף באזור הוא התיאטרון דו גימנזה, שיש לו מוניטין של העלאת הפקות חדשניות. תיאטרון זה אירח במהלך השנים אמנים מפורסמים רבים, ביניהם שרה ברנהרד ומרסל מרסו. כיום, התיאטרון ממשיך למשוך כישרונות מובילים מרחבי העולם.

למי שמעדיף תיאטרון ניסיוני יותר, התיאטרון דה לה ויל הוא יעד שחובה לבקר בו. תיאטרון זה ידוע בהפקות האוונגרד שלו, שלעתים קרובות פורצות את גבולות התיאטרון המסורתי. התיאטרון מארח גם מספר פסטיבלים ואירועים במהלך השנה, כולל הפסטיבל הפופולרי Festival d'Automne à Paris.

בנוסף למקומות הידועים הללו, הרובע השני הוא ביתם של מספר תיאטראות וחללי הופעות קטנים יותר. המקומות הללו מציעים חווית תיאטרון אינטימית וסוחפת, והם דרך מצוינת לגלות כישרונות מתפתחים בסצנת התיאטרון הפריזאי.

לגלות את שכונת סנטייר

ממוקם בלב הרובע השני, שכונת Sentier היא פנינה נסתרת שמחכה להתגלות. ידוע ברחובות ההומים והאנרגיה התוססת שלו, לאזור יש היסטוריה עשירה כמרכז לתעשיית הטקסטיל. כיום, השכונה היא ביתם של שילוב של בוטיקים אופנתיים, סטארטאפים חדשניים וחנויות ומסעדות מסורתיות.

אחד מגולות הכותרת של שכונת סנטייר הוא ה-Marche Saint-Denis, שוק שוקק באוויר הפתוח שפועל מאז המאה ה-19. כאן, המקומיים והמבקרים כאחד יכולים לעיין במגוון רחב של סחורות, מתוצרת טרייה ופרחים ועד לבגדי וינטג' ועתיקות. השוק הוא מקום מצוין לספוג את האווירה של השכונה ולטעום מהחיים המקומיים.

למי שמתעניין באופנה, שכונת Sentier היא יעד חובה לביקור. האזור ידוע בתעשיית הטקסטיל שלו, ורבים מהבוטיקים והחנויות באזור מתמחים בבדים וביגוד איכותיים. בין אם אתם מחפשים פריטי מעצבים מסוגננים או ממצאי וינטג' ייחודיים, יש משהו לכל אחד לגלות בשכונת Sentier.

בנוסף לסצנת האופנה והקניות שלה, שכונת Sentier היא גם ביתם של מספר חברות סטארט-אפ וטכנולוגיה חדשניות. האזור הפך למרכז של תעשיית הטכנולוגיה הצרפתית, כאשר חברות רבות בחרו להקים חנות בשכונה. זה הוביל לאקוסיסטם משגשג של יזמים ומחדשים, מה שהפך את שכונת Sentier ליעד שחובה לבקר בו לכל מי שמתעניין בסצנת הסטארט-אפים.

האווירה התוססת של שכונת סנטייר, שילוב של ישן וחדש.
האווירה התוססת של שכונת סנטייר, שילוב של ישן וחדש.

טוויסט מודרני: סצנת הסטארט-אפ ברובע השני

הרובע השני ידוע בהיסטוריה העשירה שלו ובנקודות הציון התרבותיות שלו, אבל הוא גם ביתה של סצנת סטארט-אפים משגשגת. בשנים האחרונות הפך האזור למוקד לחדשנות ויזמות, כאשר מספר גדל והולך של סטארטאפים בוחרים להקים חנות בשכונה. זה הוביל לסביבה דינמית ומהירה, עם מגוון רחב של חברות ויזמים הפועלים לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים וחדשניים.

אחד הגורמים המרכזיים המניעים את סצנת הסטארט-אפים ברובע השני הוא מיקומו המרכזי של האזור וקישורי התחבורה המצוינים. השכונה מקושרת היטב לחלקים אחרים של פריז, כמו גם לערים מרכזיות ברחבי אירופה. זה הופך אותו למיקום אטרקטיבי עבור סטארטאפים המעוניינים לבסס נוכחות בלב היבשת.

גורם חשוב נוסף הוא המורשת התרבותית העשירה של האזור. לרובע השני יש היסטוריה ארוכה של חדשנות ויצירתיות, ומסורת זו באה לידי ביטוי בהרבה חברות סטארטאפ וטכנולוגיה שקוראות לשכונה בית. מאופנה ועיצוב ועד אוכל ואירוח, האזור הוא חממה של יצירתיות וחדשנות.

סצנת הסטארט-אפים ברובע השני מאופיינת גם בתחושה חזקה של קהילה ושיתוף פעולה. חברות ויזמים רבים באזור עובדים בשיתוף פעולה הדוק, חולקים רעיונות ומשאבים כדי לעזור זה לזה לצמוח ולהצליח. זה יצר מערכת אקולוגית תומכת ודינמית, שבה סטארטאפים יכולים לשגשג ולחדש.

לכל מי שמתעניין בסצנת הסטארטאפים, הרובע השני הוא יעד שחובה לבקר בו. האזור הוא ביתם של מגוון רחב של חברות ויזמים, העוסקים במגוון תחומים שונים. בין אם אתם מתעניינים בטכנולוגיה, אופנה או אירוח, יש משהו לכל אחד לגלות בשכונה הדינמית והחדשנית הזו.

מסקנה: המהות של פריז

הרובע השני של פריז הוא מיקרוקוסמוס של מהות העיר, המשלב היסטוריה ומודרניות, תרבות וחדשנות, ומסורת ויצירתיות. מ-Palais Brongniart האייקוני ועד לאבני החן הנסתרות של גלרי ויויאן ו-Rue Montorgueil, השכונה מציעה מסע מרתק בלב פריז.

כאחת השכונות התוססות והדינמיות ביותר בעיר, הרובע השני הוא יעד חובה לכל מי שמחפש לחוות את המיטב של פריז. מהתענוגות הקולינריים של Rue Saint-Denis ועד לסצנה התיאטרלית והבית הפריזאי העתיק ביותר, באזור יש משהו לכולם.

אבל אולי ההיבט המשכנע ביותר של הרובע השני הוא תחושת הקהילה ושיתוף הפעולה שלו. בין אם אתם בוחנים את סצנת הסטארט-אפים או פשוט מטיילים ברחובות, תמצאו אווירה חמה ומסבירת פנים המשקפת את שמחת החיים של העיר.

במובנים רבים, הרובע השני מגלם את המהות של פריז עצמה – עיר שהיא גם נצחית וגם מתפתחת כל הזמן, ספוגה בהיסטוריה ותרבות, ועם זאת תמיד מסתכלת לעבר העתיד. זהו מקום שבו מסורת וחדשנות נפגשים, שבו יצירתיות ויזמות משגשגות, ושבו רוח ההרפתקאות חיה וקיימת.

תמונה אחרונה של הרחובות האייקוניים של הרובע השני, לוכדת את המהות של פריז.
תמונה אחרונה של הרחובות האייקוניים של הרובע השני, לוכדת את המהות של פריז.

רובע 2 בפריז:

ציון דרךארכיטקטורהשנת יצורמחיר למ"ר
Palais Brongniartניאו-רנסנס1826€10,000
Théâtre des Bouffes Parisiensניאו – קלאסי1855€8,500
הבורסה למסחרניאו – קלאסי18069,000 אירו
גראנד שדרותבארוקהמאה ה 17€7,500

הרובע השני הוא מיקרוקוסמוס של החיים הפריזאיים, המציע שילוב עשיר של היסטוריה, תרבות ומודרניות. ביקור ברובע המקסים הזה הוא חובה לכל מי שמחפש לחוות את המהות האמיתית של פריז.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן