Eiffel Tower

רובע 20 בפריז – רובע מספר עשרים בפריז

גלה את פניני החן הנסתרות ואת התרבות התוססת של הרובע ה-20 בפריז, רובע הידוע בכישרון האמנותי שלו, בקהילות המגוונות ובחשיבותו ההיסטורית.

הקדמה: הפיתוי של הרובע ה-20

הרובע ה-20 של פריז אולי לא מוכר או מתויר כמו עמיתיו המפורסמים יותר כמו ה-1 או ה-4, אבל יש בו קסם ייחודי ששווה לחקור. ממוקם בחלק המזרחי של העיר, הרובע ה-20 הוא שכונה מגוונת ותוססת המציעה נקודת מבט שונה על החיים הפריזאיים.

  • שכונה עם היסטוריה עשירה:
    הרובע ה-20 הוא מקום עם היסטוריה עשירה ומורכבת שתחילתה במאה ה-19. פעם זה היה רובע תעשייתי, אבל עם צמיחתה של העיר, היא התפתחה לשכונה תוססת ודינמית. למרות השינוי שלו, הרובע ה-20 עדיין שומר על האותנטיות והזהות הייחודית שלו.

  • מרכז תרבות:
    הרובע ה-20 הוא כור היתוך של תרבויות, עם שילוב של קהילות שונות שחיות יחד בהרמוניה. מהרובע היהודי בבלוויל ועד לקהילה הצפון אפריקאית במנילמונטנט, השכונה היא שיקוף של המגוון של פריז. העושר התרבותי הזה בא לידי ביטוי במטבח, במוזיקה, באמנות ובסגנון החיים של המקומיים, מה שהופך אותו למקום מרגש לחקור.

  • מקלט יצירתי:
    הרובע ה-20 הוא מרכז לאמנים ויוצרים, עם הרבה אולפנים, גלריות וסדנאות הפזורים ברחבי השכונה. מאמנות רחוב ועד לאמנות עכשווית, הרובע ה-20 הוא מקום בו היצירתיות משגשגת. לא נדיר להיתקל במופע מוזיקה חיה או תערוכת אמנות תוך כדי שיטוט ברחובות השכונה.

 

נוף פנורמי של הרובע ה-20, המציג את הארכיטקטורה האיקונית שלו.
נוף פנורמי של הרובע ה-20, המציג את הארכיטקטורה האיקונית שלו.

מה הופך את הרובע ה-20 לכל כך מיוחד?

הרובע ה-20 הוא שכונה הבולטת משאר פריז בשל השילוב הייחודי של תרבויות, היסטוריה ואנרגיה יצירתית. האותנטיות והמגוון שלו הם שהופכים אותו למיוחד כל כך. הרובע ה-20 הוא מקום בו המקומיים והמבקרים יכולים לשקוע באורח החיים הפריזאי האמיתי.

אחד הדברים שמייחדים את הרובע ה-20 הוא תחושת הקהילה שלו. למרות היותה חלק מעיר גדולה, לשכונה יש תחושה של עיר קטנה שבה אנשים מכירים אחד את השני ומשגיחים זה על זה. זה יוצר אווירה חמה ומסבירת פנים שגורמת למבקרים להרגיש בבית.

גורם נוסף שמייחד את הרובע ה-20 הוא הסצנה האמנותית והתרבותית העשירה שלו. השכונה היא ביתם של אמנים, מוזיקאים וסופרים רבים שהפכו אותה למקלט היצירתי שלהם. תוכלו למצוא אמנות רחוב מדהימה, מופעי מוזיקה חיה ותערוכות בגלריות ובאולפנים הרבים הפזורים באזור.

הרובע ה-20 הוא גם ייחודי בכך שהוא מציע הצצה להיסטוריה של פריז שלעתים קרובות מתעלמים ממנה על ידי תיירים. לשכונה עבר מרתק, מימיה כרובע תעשייתי ועד לתפקידה בקומונה הפריזאית של 1871. תוכלו לחקור את ההיסטוריה העשירה של האזור על ידי ביקור בבית הקברות פר לאשז, שכונת בלוויל או פארק Buttes-Chaumont .

"כור היתוך של תרבויות": הקהילות המגוונות

הרובע ה-20 ידוע בתמהיל הקהילות המגוון שלו. זהו כור היתוך של תרבויות, עם תערובת תוססת של אנשים מכל קצוות העולם. השכונה שימשה באופן היסטורי ביתם של מהגרים, וכיום היא אחד האזורים המגוונים ביותר מבחינה אתנית בפריז.

אחת הקהילות הגדולות ברובע ה-20 היא הקהילה הצפון אפריקאית, במיוחד אלה מאלג'יריה ומרוקו. קהילה זו הביאה עמה מורשת תרבותית עשירה, הכוללת מוזיקה מסורתית, מאכלים ומנהגים דתיים. תוכלו למצוא מסעדות וחנויות צפון אפריקאיות רבות בשכונה, המציעות טעימה מהתרבות התוססת הזו.

קהילה בולטת נוספת ברובע ה-20 היא הקהילה היהודית. לשכונה היסטוריה ארוכה של התיישבות יהודית, וכיום מתגוררת בה אוכלוסייה יהודית משגשגת. ניתן למצוא באזור בתי כנסת ומסעדות כשרות רבות וכן אירועי תרבות ופסטיבלים יהודיים.

הקהילה האסיאתית מיוצגת היטב גם ברובע ה-20, במיוחד אלה מסין ווייטנאם. קהילה זו הביאה איתה אהבה למטבח המסורתי ומוסר עבודה חזק. תוכלו למצוא מסעדות וחנויות אסייתיות רבות בשכונה, כמו גם אירועי תרבות סיניים ווייטנאמים.

הרובע ה-20 הוא גם ביתה של קהילת LGBTQ+ משמעותית. לשכונה יש מוניטין של פתוחה ומקבלת, ותוכלו למצוא הרבה ברים ומועדונים LGBTQ+ באזור. גם מצעד הגאווה השנתי של פריז עובר בשכונה ומושך אליו המונים מכל רחבי העיר.

קבוצת אנשים מרקע מגוון התכנסה במרכז קהילתי.
קבוצת אנשים מרקע מגוון התכנסה במרכז קהילתי.

אמנות ויצירתיות: הלב של הרובע ה-20

הרובע ה-20 הוא מרכז של פעילות אמנותית ויצירתית, עם גלריות רבות, תיאטראות וחללים יצירתיים. לשכונה יש היסטוריה ארוכה של טיפוח כישרון אמנותי, וכיום היא ביתם של אמנים ויוצרים מתפתחים רבים.

אחד המוסדות האמנותיים המפורסמים ביותר ברובע ה-20 הוא לה בלוויל. קואופרטיב פועלים לשעבר זה הוא כיום מרכז תרבות, המארח קונצרטים, תערוכות ואירועי תרבות. ל-La Bellevilleise יש היסטוריה עשירה, לאחר שפעם שימשה מקום מפגש של ההתנגדות הצרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה.

הרובע ה-20 ידוע גם בסצנת אמנות הרחוב שלו. השכונה היא ביתם של אמני רחוב מוכשרים רבים, שהפכו את חומות האזור והמבנים ליצירות אמנות תוססות. אמנות הרחוב ברובע ה-20 היא לא רק יפה, אלא גם מעוררת מחשבה, ומתייחסת לנושאים כמו צדק חברתי ואיכות הסביבה.

בנוסף לאמנות רחוב, הרובע ה-20 הוא גם ביתם של הרבה גלריות וסטודיו לאמנות. בגלריות של השכונה תוכלו למצוא הכל מאומנות עכשווית ועד ציור ופיסול מסורתיים. סצנת האמנות ברובע ה-20 היא אקלקטית ומגוונת, המשקפת את הקהילות המגוונות של השכונה.

הרובע ה-20 הוא גם ביתם של תיאטראות וחללי הופעות רבים. לשכונה יש היסטוריה ארוכה של תמיכה באמנויות, וכיום היא מהווה מוקד לתיאטרון ומחול. בחללי ההצגה של השכונה תוכלו למצוא הכל, החל מתיאטרון ניסיוני ועד בלט קלאסי.

בית הקברות פר לשז: מקלט היסטורי ורוחני

בית הקברות פר לשז הוא אחד מבתי הקברות המפורסמים בעולם, ויעד חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה, אמנות ותרבות. בית הקברות, שנוסד בשנת 1804, הוא מקום מנוחתם האחרון של כמה מהדמויות המפורסמות ביותר בהיסטוריה הצרפתית, כולל אוסקר ויילד, ג'ים מוריסון ואדית פיאף.

בית הקברות הוא לא רק מקום לכבד את המתים, אלא גם פארק יפהפה מלא בשבילים מתפתלים, גנים ופסלים. מבקרים רבים מגיעים ל-Père Lachaise כדי לטייל בשלווה בין המצבות, וליהנות מהיופי והשלווה של החלל.

אחד הדברים המרתקים ביותר ב-Père Lachaise הוא מגוון הסגנונות האדריכליים ועיצובי הקברים המוצגים. ממוזוליאום גרנדיוזי ועד למצבות פשוטות, בית הקברות הוא עדות לאמנות ולארכיטקטורה של תקופות ותרבויות שונות.

מעבר לחשיבותו ההיסטורית והתרבותית, פר לשז הוא גם מקום בעל חשיבות רוחנית עבור אנשים רבים. בית הקברות מקושר זה מכבר עם תורת הנסתר ורוחניות, ואנשים רבים מאמינים שהוא מקום של אנרגיה ועוצמה רוחנית. זה לא נדיר לראות מבקרים מבצעים טקסים או משאירים מנחות בקברים מסוימים.

סצנה שלווה בבית הקברות פר לשז, כשהמבקרים חולקים כבוד.
סצנה שלווה בבית הקברות פר לשז, כשהמבקרים חולקים כבוד.

אמנות רחוב: ביטוי צבעוני של זהות השכונה

הרובע ה-20 הוא ביתם של כמה מאמנות הרחוב הטובות ביותר בפריז, וציורי הקיר התוססים והגרפיטי המעטרים את קירותיו הם עדות ליצירתיות ולגיוון של השכונה. מעיצובים מופשטים צבעוניים ועד למסרים טעונים פוליטית, אמנות הרחוב ברובע ה-20 היא שיקוף של הזהות הייחודית של האזור.

אחד מיצירות אמנות הרחוב המפורסמות ביותר בשכונה הוא ציור הקיר "La Main de Massiges", המתאר יד ענקית המושטת מהקיר. נוצר על ידי האמן סת' גלובפיינטר, ציור הקיר הפך לסמל לזהות האמנותית והתרבותית של השכונה.

אבל לא מדובר רק באמנים בעלי השם הגדול – רחובות הרובע ה-20 מלאים ביצירות אמנות בקנה מידה קטן יותר, מדמויות מצוירות שובבות ועד עיצובים מורכבים עם שבלונות. רבים מהיצירות הללו נוצרו על ידי אמנים מקומיים, והם מציעים הצצה לרוח היצירתית המשגשגת בשכונה.

מה שמעניין באמנות רחוב ברובע ה-20 הוא שזה לא רק סוג של ביטוי ויזואלי – זה גם שיקוף של ההיסטוריה והנושאים החברתיים של השכונה. רבים מציורי הקיר ופריטי הגרפיטי נוגעים בנושאים כמו ג'נטריפיקציה, הגירה ופיתוח עירוני, ומציעים פרספקטיבה ביקורתית על הנוף המשתנה של האזור.

האם הרובע ה-20 הוא המארה החדש?

המארה ידועה זה מכבר כאחת השכונות הטרנדיות והתוססות ביותר בפריז, עם רחובות מרוצפי אבן, בוטיקים אופנתיים וחיי לילה משגשגים. אבל בשנים האחרונות, יש שתהו האם הרובע ה-20 יכול להיות מוכן לתפוס את מקומו כשכונת "זה" החדשה של העיר.

אין ספק שיש כמה קווי דמיון בין שני האזורים – שניהם ידועים באנרגיה היצירתית שלהם, עם סצנת אמנות משגשגת ומערך מגוון של תושבים. וכמו המארה, הרובע ה-20 ראה גל של ג'נטריפיקציה בשנים האחרונות, עם בתי קפה, מסעדות ובוטיקים חדשים שצצים בכל רחבי השכונה.

אבל בעוד שהמארה ידוע באווירה היוקרתית והקניות היוקרתיות שלו, ברובע ה-20 יש תחושה בוהמיינית ונינוחה יותר. כאן תמצאו שילוב של חנויות וינטג', שווקי רחוב וגלריות עצמאיות, כמו גם מספר הולך וגדל של בתי קפה ומסעדות במחירים סבירים.

הבדל מרכזי נוסף בין שתי השכונות הוא ההיסטוריה שלהן – בעוד שהמארה היה זה מכבר מרכז של תרבות ומסחר פריזאי, לרובע ה-20 יש עבר יותר ממעמד הפועלים. זה הוביל לתחושת קהילתיות חזקה בקרב התושבים, אשר גאים באווירה האותנטית של השכונה שלהם.

השוואה בין המארה לבין הרובע ה-20, המדגישה את הדמיון והשוני ביניהם.
השוואה בין המארה לבין הרובע ה-20, המדגישה את הדמיון והשוני ביניהם.

חיי לילה שוקקים: לאן ללכת לבילוי לילי

הרובע ה-20 הופך במהירות לנקודה חמה לחיי לילה בפריז, עם מגוון ברים, מועדונים ומקומות מוזיקה המספקים קהל מגוון של מקומיים ומבקרים. בין אם אתם מחפשים משקה נינוח עם חברים או ערב פרוע של ריקודים, יש משהו לכולם בשכונה התוססת הזו.

אחד המקומות הפופולריים ביותר לבילוי לילי ברובע ה-20 הוא לה בלבלואז, מקום היסטורי שמארח קונצרטים, מסיבות ואירועי תרבות מאז 1877. עם מספר ברים, רחבות ריקודים ומרחבים חיצוניים, לה בלוויל הוא המקום מקום מושלם לבלות ערב מהנה עם חברים.

לאווירה צנועה יותר, פנו ל-Aux Folies, בר נעים שהיה חלק מהשכונה כבר יותר ממאה שנה. כאן תוכלו ליהנות מכוס יין או בירה קרה תוך כדי ספיגה מהאווירה הנינוחה ומתערבבת עם המקומיים.

אם יש לך מצב רוח לרקוד, בדוק את La Maroquinerie, מועדון המארח מגוון של תקליטנים ולהקות חיות המנגנות הכל מהיפ הופ ועד אינדי רוק. עם התפאורה האינטימית שלה וההרכב האקלקטי של מבצעים, La Maroquinerie היא מקום חובה עבור חובבי מוזיקה.

לטעימה של זוהר פריזאי, פנו ל-Le Perchoir, בר על הגג המציע נופים מדהימים של העיר ואווירה מסוגננת. כאן, אתה יכול ללגום קוקטיילים מלאכותיים ולהתערבב עם מעצבי הטרנדים של העיר תוך כדי נוף פנורמי.

גן העדן של פודי: המסעדות ובתי הקפה הטובים ביותר

הרובע ה-20 הוא חלומו של חובבי אוכל, עם מגוון מסעדות ובתי קפה המגישים מאכלים טעימים מרחבי העולם. בין אם אתם במצב רוח למאכלים צרפתיים קלאסיים או לטעמים אקזוטיים מארצות רחוקות, בטוח תמצאו משהו שיספק את בלוטות הטעם שלכם בשכונה המגוונת הזו.

לטעימה מהמטבח הפריזאי הקלאסי, גשו ל-Le Baratin, ביסטרו נעים שמגיש מנות מסורתיות כבר למעלה מ-30 שנה. כאן תוכלו ליהנות מתבשילים לבביים, מרקים ריחניים ושאר מנות צרפתיות אהובות באווירה חמה ומסבירת פנים.

אם יש לך מצב רוח למשהו קצת יותר אקזוטי, נסה את Lao Siam, מסעדה שמתמחה במטבח תאילנדי ולאוטי. מקארי חריף ועד סלטים חריפים, המנות כאן מפוצצות בטעמים עזים וחומרי גלם טריים.

לביס מהיר או בראנץ' נינוח, פנו ל-Café Chilango, בית קפה בהשראה מקסיקנית, המגיש קפה טעים ומנות ארוחת בוקר עם טוויסט מדרום לגבול. עם העיצוב הצבעוני והאווירה הנינוחה שלו, קפה צ'ילנגו הוא המקום המושלם להתחיל את היום שלך ברובע ה-20.

מקום נוסף שחובה לבקר בו עבור אוכלי אוכל ברובע ה-20 הוא La Fine Mousse, בר בירה מלאכה המגיש גם צלחות קטנות ולוחות שרקוטרי. עם המבחר הנרחב של מבשלות מקומיות ובינלאומיות, לה פיין מוס הוא המקום המושלם להירגע ולהתפנק לאחר יום ארוך של סיורים בעיר.

ממרח טעים של אוכל ממסעדות שונות ברובע ה-20.
ממרח טעים של אוכל ממסעדות שונות ברובע ה-20.

מרחבים ירוקים: פארקים וגנים להירגע ולהירגע

הרובע ה-20 הוא ביתם של כמה מהפארקים והגנים היפים ביותר בכל פריז. המרחבים הירוקים הללו מציעים נווה מדבר שליו בו תוכלו לברוח מהמולת העיר ולהתחבר מחדש לטבע.

אחד הפארקים הפופולריים ביותר ברובע ה-20 הוא Parc des Buttes-Chaumont. פארק רחב ידיים זה כולל אגם מעשה ידי אדם, מפל מתנשא ורשת של שבילים ושבילים מפותלים המובילים דרך גנים שופעים ואזורים מיוערים. עם הנופים המדהימים והאווירה השלווה שלו, Parc des Buttes-Chaumont הוא המקום המושלם להירגע ולהירגע אחר צהריים שטוף שמש.

למרחב ירוק יותר אינטימי, פנו לכיכר אדואר ויילנט. חבוי בפינה שקטה של הרובע ה-20, הפארק המקסים הזה כולל בריכה קטנה, מגרש משחקים ושפע של ספסלים שבהם תוכלו לשבת ולספוג את השמש. עם הסביבה הציורית והאווירה השלווה שלה, Square Edouard Vaillant היא פנינה נסתרת ששווה ביקור.

שטח ירוק נוסף שחובה לבקר בו ברובע ה-20 הוא פארק דה בלוויל. פארק זה בראש גבעה מציע נופים פנורמיים מדהימים של העיר, כמו גם מגוון רחב של שירותים ואטרקציות. מהגנים היפים שלו והמדשאות המדורגות ועד לאזורי המשחקים לילדים וציוד הכושר החיצוני שלו, בפארק דה בלוויל יש משהו לכולם.

למצוא את הדרך: ניווט ברובע ה-20

ניווט ברובע ה-20 יכול להיות מעט מאתגר עבור מבקרים ראשונים, אך עם מעט הכנה, תוכלו לחקור את האזור בקלות. אחת הדרכים הטובות ביותר להתנייד בשכונה היא באמצעות תחבורה ציבורית. הרובע ה-20 משרת היטב על ידי רשת של אוטובוסים, קווי מטרו וחשמליות, מה שמקל על הנסיעה בין חלקים שונים של השכונה והעיר כולה.

אם אתם מעדיפים לחקור ברגל, הקפידו להביא מפה טובה או להוריד אפליקציית ניווט לסמארטפון שלכם. הרחובות של הרובע ה-20 יכולים להיות מבלבלים, וקל להסתובב אם אתה לא מכיר את האזור. עם זאת, עם מעט סבלנות וחוש כיוון טוב, בקרוב תמצא את דרכך.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את הרובע ה-20 היא מעקב אחר אחד מסיורי ההליכה הרבים של השכונה. סיורים מודרכים אלה ייקחו אותך דרך כמה מהחלקים המעניינים וההיסטוריים ביותר של האזור, ויתנו לך הזדמנות ללמוד עוד על התרבות, ההיסטוריה והארכיטקטורה של השכונה.

אם אתם מחפשים חוויה סוחפת יותר, שקול להזמין סיור מודרך עם מומחה מקומי. סיורים אלו יתנו לכם הזדמנות לחקור את האזור עם מישהו שמכיר את השכונה מבפנים ומבחוץ, ושיכול להציע תובנות וטיפים שלא תמצאו באף ספר הדרכה.

מפה מפורטת של הרובע ה-20, עם נקודות ציון ואטרקציות מרכזיות מודגשות.
מפה מפורטת של הרובע ה-20, עם נקודות ציון ואטרקציות מרכזיות מודגשות.

כיצד ג'נטריפיקציה השפיעה על האזור?

הרובע ה-20 עבר שינויים משמעותיים במהלך העשורים האחרונים, כאשר הג'נטריפיקציה שינתה חלקים רבים בשכונה. אמנם תהליך זה הביא יתרונות רבים, כמו שיפור בתנאי החיים והגדלת ההזדמנויות הכלכליות, אך היו לו גם כמה השפעות שליליות על האזור.

אחד השינויים הבולטים שהביאה הג'נטריפיקציה הוא עליית יוקר המחיה בשכונה. עם כניסת עסקים, בתי קפה ומסעדות חדשים לאזור, ערכי הנכסים עלו, מה שמקשה על תושבים ותיקים להרשות לעצמם לגור בשכונה. זה הוביל לחששות לגבי עקירה, שכן תושבים בעלי הכנסה נמוכה נאלצים לעבור לאזורים זולים יותר בעיר.

אפקט נוסף של הג'נטריפיקציה היה השינוי באופי השכונה. כשתושבים חדשים ועשירים עוברים לגור, הם מביאים איתם לא פעם רעיונות חדשים לגבי איך השכונה צריכה להיות. הדבר עלול להוביל לסכסוכים עם תושבים ותיקים, שעלולים לחוש שאורח חייהם מאוים מהשינויים.

יחד עם זאת, הג'נטריפיקציה הביאה לאזור שינויים חיוביים רבים. הזרם של עסקים ומסעדות חדשים יצרה קהילה תוססת ומגוונת יותר, עם מגוון רחב יותר של הזדמנויות תרבותיות וכלכליות. הדבר הוביל גם להחייאה של חלק מהאזורים המוזנחים יותר של השכונה, כאשר עסקים ותושבים חדשים נכנסו לגור וסייעו בשיפור האזור.

מסקנה: חוויה פריזאית תוססת ואותנטית

הרובע ה-20 הוא חלק ייחודי ומרתק של פריז, המציע למבקרים בו חוויה תוססת ואותנטית של העיר. מהקהילות המגוונות והרוח היצירתית שלה ועד לאתרים ההיסטוריים והמרחבים הירוקים שלה, יש משהו לכל אחד ליהנות בשכונה הדינמית הזו.

האזור אמנם עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, אך הוא הצליח לשמור על אופיו וקסמו, הודות למאמצים של תושביו ועסקיו המקומיים. בין אם אתם מעוניינים לחקור את הרחובות המפותלים והסמטאות הנסתרות, לטעום את המטבח והקפה הטעימים, או לגלות את ההיסטוריה והתרבות העשירה של השכונה, תמיד יש משהו חדש ומרגש לגלות ב-20.

קולאז' של תמונות לוכדות את מהות האווירה התוססת והאותנטית של הרובע ה-20.
קולאז' של תמונות לוכדות את מהות האווירה התוססת והאותנטית של הרובע ה-20.

הרובע ה-20 בפריז:

משיכה כתובת שעות פתיחה מחיר (ILS)
פארק בלוויל Avenue de la République, 75020 פריז, צרפת 7:00 בבוקר – 10:00 בערב 0 ₪
Cimetière du Père Lachaise 16 Rue du Repos, 75020 פריז, צרפת 8:00 בבוקר – 18:00 בערב 0 ₪
פארק דה בלוויל rue du Belvédère du Ray, 75020 פריז, צרפת 7:00 בבוקר – 10:00 בערב 0 ₪
Ménilmontant Place de Ménilmontant, 75020 פריז, צרפת 7:00 בבוקר – 10:00 בערב 0 ₪

מההיסטוריה העשירה שלו ועד לאווירה התוססת שלו, הרובע ה-20 בפריז מציע חוויה ייחודית ואותנטית, מה שהופך אותו ליעד חובה עבור מטיילים ומקומיים כאחד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן