Eiffel Tower

שכונת סן ז'רמן בפריז

חקור את השכונה המקסימה וההיסטורית של סן ז'רמן בפריז, הידועה ברחובותיה הציוריים, סצנת האמנות התוססת וההיסטוריה העשירה שלה. גלה את אבני החן הנסתרות ואת האטרקציות שחובה לראות, כמו גם את הסיפורים שמאחוריהם.

ההיסטוריה התוססת של סן ז'רמן: איך הכל התחיל?

סן ז'רמן, הממוקמת על הגדה השמאלית של נהר הסיין, היא אחת השכונות הוותיקות והתוססות ביותר בפריז. ההיסטוריה העשירה שלו מתוארכת לתקופה הרומית, אז היה האזור ידוע בשם "לוטטיה", בירת שבט פריזי. במהלך מאות השנים עברה סן ז'רמן תמורות רבות, והותירה אחריה שטיח מרתק של סגנונות אדריכליים והשפעות תרבותיות.

  • שורשים רומיים והתחלות ימי הביניים:

    סיפורו של סן ז'רמן מתחיל במאה ה-1 לספירה כאשר פריז הייתה יישוב רומי קטן. האזור סביב סן ז'רמן של ימינו היה מרכז מסחר חשוב, הודות למיקומו האסטרטגי על נהר הסיין. שמה של השכונה מגיע ממנזר סן ז'רמן דה פרה, שנוסד במאה ה-6 על ידי המלך המרובינגי צ'ילדברט הראשון.

  • הרנסנס ועידן הנאורות:

    הרנסנס הביא גל חדש של שגשוג ויצירתיות לסן ז'רמן. השכונה הפכה למרכז לאמנויות, ומשכה אליה ציירים, פסלים וסופרים מכל רחבי אירופה. המאות ה-17 וה-18 היו בסימן עלייתה של הנאורות, תנועה שחגגה את התבונה, המדע והקדמה. סן ז'רמן הפכה למרכז של פעילות אינטלקטואלית, עם פילוסופים, מדענים וסופרים שהתאספו בבתי הקפה והסלונים שלה כדי להחליף רעיונות ולדון בנושאי היום.

  • הבל אפוק ושנות העשרים השואגות:

    סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 היו עדים לגל חדש של חדשנות אמנותית ותרבותית. סן ז'רמן הייתה בחזית התנועה הזו, עם סופרים, אמנים ומוזיקאים נהרו לשכונה כדי להיות חלק מהפעולה. הבל אפוק, תקופה של שלום ושגשוג שנמשכה מסוף המאה ה-18 ועד פרוץ מלחמת העולם הראשונה, ראתה את הופעתן של צורות אמנות חדשות כמו ארט נובו ואימפרסיוניזם. שנות העשרים השואגות הביאו תחושה חדשה של חופש והתנסות, כשמוזיקת ג'אז ותנועת האוונגרד תפסו את מרכז הבמה בסצנת חיי הלילה של סן ז'רמן.

הלב האינטלקטואלי של פריז: מה הפך את סן ז'רמן למוקד המחשבה הצרפתית?

סן ז'רמן ידועה זה מכבר בתור הלב האינטלקטואלי של פריז, ומושכת אליה כמה מהמוחות הגדולים ביותר בהיסטוריה הצרפתית. אבל מה הפך את השכונה הזו למוקד כל כך של המחשבה הצרפתית? אחד הגורמים המרכזיים היה מיקומו. סן ז'רמן ממוקמת על הגדה השמאלית של נהר הסיין, אשר קושר היסטורית עם הקהילות הבוהמייניות והאמנותיות של פריז. גם קרבתה של השכונה לרובע הלטיני, ביתה של אוניברסיטת סורבון ומוסדות חינוך יוקרתיים אחרים, תרמה למוניטין האינטלקטואלי שלה.

גורם חשוב נוסף היה נוכחותם של בתי קפה וסלונים ספרותיים. בסן ז'רמן היו כמה מבתי הקפה המפורסמים ביותר בפריז, כולל Café de Flore ו-Les Deux Magots, שמשכו אינטלקטואלים, סופרים ואמנים מכל העולם. בתי הקפה האלה לא היו רק מקומות לאכול ולשתות, אלא גם מרכזים של חילופי דברים אינטלקטואליים ואמנותיים. הם היו המקום שבו סופרים יכלו לקרוא את יצירותיהם האחרונות, אמנים יכלו להציג את ציוריהם, ואינטלקטואלים יכלו להתווכח בנושאי היום.

סן ז'רמן הייתה גם ביתם של כמה מבתי ההוצאה החשובים ביותר בצרפת. השכונה הייתה מקום הולדתו של ה-Nouvelle Vague, תנועה ספרותית שקמה בשנות ה-50 וה-60, אשר ביקשה להשתחרר מהמוסכמות הספרותיות המסורתיות. ה-Nouvelle Vague התאפיין בסגנונו הניסיוני ובהתמקדותו בחיי היומיום ובחוויה האנושית. כמה מהסופרים המפורסמים ביותר הקשורים לתנועה, כמו ז'אן פול סארטר וסימון דה בובואר, היו קבועים בבתי הקפה והסלונים של סן ז'רמן.

לבסוף, המוניטין האינטלקטואלי של סן ז'רמן נבע גם מהאמנים והסופרים הרבים שקבעו את בתיהם בשכונה. סן ז'רמן הייתה ביתם של כמה מהסופרים המפורסמים ביותר בהיסטוריה הצרפתית, כולל אלבר קאמי, סמואל בקט וארנסט המינגווי. אמנים וסופרים אלה נמשכו לרוח הבוהמה של סן ז'רמן, לרחובותיה ולבתי הקפה התוססים ולמורשת התרבותית העשירה שלה.

כנסיית סן ז'רמן דה פרה: אנדרטה נצחית

כנסיית סן ז'רמן דה פרה היא אחת הכנסיות העתיקות והיפות ביותר בפריז, ויש לה היסטוריה עשירה המשתרעת על פני אלף שנים. ממוקמת בלב שכונת סן ז'רמן, הכנסייה היא עדות לעברו הארוך והסיפורי של האזור.

  • היסטוריה קצרה של הכנסייה:
    כנסיית סן ז'רמן דה פרה נבנתה בתחילה במאה השישית, בתקופת שלטונו של המלך צ'ילדברט הראשון. הכנסייה נקראה על שם סן ז'רמן, הבישוף של פריז, שנקבר באזור. במהלך מאות השנים, הכנסייה נבנתה מחדש והורחבה מספר פעמים, כאשר מלכים ומלכות שונים תרמו לבנייתה. הבניין הנוכחי מתוארך למאה האחת עשרה והוא דוגמה מדהימה לאדריכלות רומנסקית.

  • מאפיינים אדריכליים:
    כנסיית סן ז'רמן דה פרה ידועה בזכות הארכיטקטורה המורכבת ויצירות האמנות היפות שלה. מגדל הפעמונים של הכנסייה הוא אחד המאפיינים הבולטים ביותר שלה, המתנשא לגובה של למעלה מ-80 מטרים לשמיים. המגדל מעוטר בגילופים ופסלים מורכבים, כולל פסל של סן ז'רמן עצמו. בפנים, הכנסייה מלאה בחלונות ויטראז' יפים, פסלים וציורי קיר, כולם יצירות מופת של אמנות ימי הביניים.

  • מקום תפילה ומרכז תרבות:
    כנסיית סן ז'רמן דה פרה תמיד הייתה יותר מסתם מקום פולחן. במהלך מאות השנים, הוא גם היה מרכז של פעילות תרבותית, אירוח קונצרטים, תערוכות אמנות ואירועים ספרותיים. אמנים וסופרים מפורסמים רבים השתתפו באירועים בכנסייה, ביניהם פבלו פיקאסו, ארנסט המינגווי וז'אן פול סארטר.

  • ביקור בכנסייה:
    כיום, כנסיית סן ז'רמן דה פרה פתוחה למבקרים, והיא יעד תיירותי פופולרי בפריז. המבקרים יכולים לערוך סיור מודרך בכנסייה, הכולל ביקור במגדל הפעמונים והזדמנות להתפעל מיצירות האמנות היפות שבתוכה. הכנסייה מארחת גם קונצרטים ואירועי תרבות קבועים, מה שהופך אותה לחלק תוסס ותוסס משכונת סן ז'רמן.

"משתה זז": הקשר של סן ז'רמן לדור האבוד

סן ז'רמן מילא תפקיד משמעותי בתנועה התרבותית והספרותית הידועה בשם הדור האבוד. במהלך שנות ה-20 הפכה פריז למכה של אמנים, סופרים ואינטלקטואלים שהתפכחו מהחברה שלאחר מלחמת העולם הראשונה בארצות הברית. שכונת סן ז'רמן הפכה למוקד של פעילות אמנותית ואינטלקטואלית, במידה רבה הודות לסופרים האמריקאים הרבים שחיו ועבדו בה.

אחת מיצירות הספרות המפורסמות ביותר שיצאו מתקופה זו היא "משתה זז" של ארנסט המינגווי, ספר זיכרונות מתקופתו בפריז בשנות ה-20. המינגווי התגורר בסן ז'רמן במשך כמה שנים והיה קבוע ברבים מבתי הקפה והברים של השכונה. על חוויותיו כתב בספר, שהפך לקלאסיקה של הספרות האמריקאית.

סופרים ואמנים מפורסמים אחרים שהיו חלק מהדור האבוד ובילו בסן ז'רמן כוללים את פ. סקוט פיצג'רלד, גרטרוד סטיין ופאבלו פיקאסו. כולם מצאו השראה באווירה הבוהמיינית של השכונה, שהתמלאה באמנים, סופרים ומוזיקאים מרחבי העולם.

כיום, המבקרים בסן ז'רמן עדיין יכולים להרגיש את האווירה של הדור האבוד. רבים מבתי הקפה והברים שהמינגווי ובני דורו ביקרו עדיין בעסקים, כולל Les Deux Magots המפורסמים ו-Café de Flore. בשכונה נמצאים גם כמה מוזיאונים וגלריות המציגות את יצירותיהם של האמנים שחיו ופעלו בה במהלך שנות ה-20.

חובה לבקר בגלריות ובאולפנים לאמנות בסן ז'רמן

סן ז'רמן היא ביתם של כמה מהגלריות והסטודיו לאמנות המשמעותיים ביותר בפריז. מקומות אלו הם ביקור חובה לכל מי שמתעניין באמנות, מכיוון שהם מציעים נקודת מבט ייחודית על סצנת האמנות התוססת של העיר. כמה מהגלריות והאולפנים הבולטים ביותר בשכונה כוללים את Galerie Maeght, Galerie Daniel Templon ו-Galerie Lelong & Co.

The Galerie Maeght היא אחת הגלריות הוותיקות והיוקרתיות ביותר בסן ז'רמן. היא נוסדה ב-1946, והציגה את יצירותיהם של כמה מהאמנים המפורסמים ביותר של המאה ה-20, כולל ג'ואן מירו, אלכסנדר קלדר ומארק שאגאל. הגלריה ידועה במחויבותה להצגת עבודות של אמנים עכשוויים ויש לה מוניטין של גילוי כישרונות חדשים.

גלריה בולטת נוספת בסן ז'רמן היא גלרי דניאל טמפלון. היא נוסדה ב-1966, והציגה את עבודותיהם של כמה מהאמנים המשמעותיים ביותר ב-50 השנים האחרונות, כולל אנדי וורהול, וילם דה קונינג ורוי ליכטנשטיין. הגלריה ידועה במחויבותה לאמנות עכשווית ויש לה מוניטין של הצגת עבודות של אמנים צעירים ומתעוררים.

למי שמתעניין באמנות אוונגרדית יותר, גלרי ללונג ושות' הוא ביקור חובה. היא נוסדה ב-1981, והציגה עבודות של כמה מהאמנים החדשניים והניסיוניים ביותר ב-40 השנים האחרונות, כולל לואיז בורז'ואה, אנה מנדייטה וננסי ספרו. הגלריה ידועה במחויבותה לנושאים חברתיים ופוליטיים ויש לה מוניטין של הצגת עבודות של אמנים המאתגרים תפיסות מסורתיות של אמנות וחברה.

מלבד הגלריות המשמעותיות הללו, סן ז'רמן היא גם ביתם של כמה אולפני אמנות קטנים ועצמאיים. אולפנים אלו מנוהלים לרוב על ידי אמנים בודדים או קולקטיבים ומציעים הצצה ייחודית לתהליך העבודה של אמנים עכשוויים. ביקור באולפנים האלה הוא דרך מצוינת לגלות כישרונות חדשים ולתמוך באמנים מתפתחים.

גני לוקסמבורג המענגים: מה אתה יכול לגלות?

גני לוקסמבורג הוא פארק יפהפה והיסטורי הממוקם בלב סן ז'רמן. תוכנן במקור במאה ה-17 עבור מארי דה מדיצ'י, הפארק הוא ביתם של גנים מדהימים, מזרקות ופסלים. זהו מקום פופולרי הן למקומיים והן לתיירים, שבאים להירגע, לקרוא וליהנות מהיופי הטבעי של הפארק.

אחת האטרקציות המרכזיות של גני לוקסמבורג היא מזרקת מדיצ'י, מזרקה מהממת שראשיתה במאה ה-17. במזרקה פסל יפהפה של פוליפמוס, הקיקלופ מהמיתולוגיה היוונית, המתואר בפעולת חיבוק הנימפה גלאטאה. המזרקה מוקפת בגנים יפים והיא מקום פופולרי לצילום תמונות.

מקום פופולרי נוסף בגני לוקסמבורג הוא האורנג'רי, בניין יפהפה המאכלס אוסף של עצי תפוז במהלך חודשי החורף. באורנג'רי נמצא גם מוזיאון קטן המציג את ההיסטוריה של הפארק והפסלים הרבים שבו. המוזיאון הוא מקום מצוין ללמוד עוד על ההיסטוריה של הפארק ולראות כמה מיצירות האמנות היפות שמוצגות ברחבי הפארק.

המבקרים בגני לוקסמבורג יכולים ליהנות גם ממגוון פעילויות, לרבות טניס, שחמט ופטאנק. בפארק נמצא גם מגרש משחקים קטן הפופולרי בקרב משפחות. בחודשי הקיץ מתקיימים בפארק מגוון קונצרטים ואירועים, לרבות הקרנות סרטים באוויר הפתוח ומופעי מוזיקה חיה.

לאלו שנהנים מהליכה או ריצה טובה, גני לוקסמבורג הם מקום נהדר לחקור. הפארק כולל מגוון שבילי הליכה והוא מוקף בארכיטקטורה מדהימה, כולל ארמון לוקסמבורג, בו שוכן הסנאט הצרפתי.

להתענג על הטעמים של סן ז'רמן: היכן למצוא את בתי הקפה והמסעדות הטובים ביותר?

סן ז'רמן ידועה בסצנה הקולינרית התוססת שלה, עם מגוון בתי קפה ומסעדות שיתאימו לכל טעם ותקציב. בין אם אתם מחפשים ביסטרו נעים, בית קפה אופנתי או מסעדה עם כוכבי מישלן, בסן ז'רמן יש הכל.

  • בתי קפה ומאפיות:
    לחוויה של בית קפה צרפתי מסורתי, פנו ל-Café de Flore או ל-Les Deux Magots, שניהם ממוקמים בשדרת סן ז'רמן האייקונית. בתי הקפה ההיסטוריים הללו פוקדים סופרים ואינטלקטואלים מפורסמים כבר למעלה ממאה שנה, ומציעים אווירה נעימה וקפה ומאפים טעימים. לחוויה מודרנית יותר, נסו את Coutume Café או La Caféothèque, ששניהם מציעים קפה מיוחד ואווירה אופנתית.

  • ביסטרו ובראסרי:
    לחוויה של ביסטרו צרפתי קלאסי, פנו ל-Le Comptoir du Relais או ל-L'Atelier de Joël Robuchon. מסעדות אלו מציעות מנות צרפתיות מסורתיות באווירה נעימה, עם מחירים הנעים בין בינוני עד יוקרתי. לחוויה נינוחה יותר, נסו את Le Procope או Brasserie Lipp, ששניהם מציעים מנות בראסרי קלאסיות באווירה תוססת.

  • אוכל משובח:
    אם אתם מחפשים חווית אוכל יוקרתית, לסן ז'רמן יש שפע של אפשרויות. לה ז'ול ורן, הממוקם על מגדל אייפל, מציע נופים מדהימים ומטבח צרפתי חדשני. Epicure ו-L'Ambroisie, שתיהן מסעדות עם כוכבי מישלן, מציעות מטבח צרפתי מעודן באווירה אלגנטית.

    בנוסף למטבח הצרפתי המסורתי, סן ז'רמן מציעה גם מגוון אפשרויות בינלאומיות, לרבות מטבח איטלקי, יפני ומזרח תיכוני. לאיטלקים, נסו את Il Vino או Cibus, ששניהם מציעים מנות פסטה טעימות ומבחר יינות. ליפנים, נסו את Matsuri או Yen, שניהם מציעים סושי וסשימי. למזרח התיכון, נסו את L'As du Fallafel או Chez Marianne, ששניהם מציעים פלאפל וחומוס טעימים.

קניות בסן ז'רמן: בוטיקים וחנויות עתיקות בשפע

סן ז'רמן היא גן עדן לקונים, עם מגוון של בוטיקים וחנויות עתיקות שאפשר לחקור. בין אם אתם מחפשים אופנה יוקרתית או ממצאי וינטג' ייחודיים, בסן ז'רמן יש הכל.

  • בוטיקי אופנה:
    לאופנה יוקרתית, פנו אל Rue Saint Honoré או Rue de Grenelle, שניים מהרחובות האופנתיים ביותר בשכונה. כאן תמצאו בוטיקים של כמה מהמעצבים המפורסמים בעולם, כולל שאנל, דיור ואיב סן לורן. לאפשרויות אופנה זולות יותר, נסו את Rue de Rennes או Rue du Four, ששניהם מציעים מגוון חנויות רשת ובוטיקים עצמאיים.

  • חנויות עתיקות:
    סן ז'רמן היא גם ביתם של מגוון חנויות עתיקות, המציעות כל דבר, מרהיטי וינטג' ועד ספרים ויצירות אמנות נדירות. לכו ל-Rue Jacob או Rue Bonaparte כדי לחקור כמה מחנויות העתיקות המפורסמות ביותר של השכונה. כאן תמצאו מגוון פריטים ייחודיים ויפים, החל מתכשיטים עתיקים ועד לפוסטרים והדפסים וינטג'.

  • חנויות מיוחדות:
    בנוסף לאופנה ועתיקות, סן ז'רמן מציעה גם מגוון חנויות מיוחדות. לאוכל גורמה ויין, פנו ל-La Grande Épicerie או Lavinia, ששניהם מציעים מבחר רחב של מוצרים באיכות גבוהה. ליופי וטיפוח עור, נסה את בית המרקחת הצרפתי המפורסם Buly 1803 או את L'Officine Universelle Buly היוקרתי. ובשביל מתנות ומזכרות ייחודיות, פנו אל Le Bon Marché או Merci, ששניהם מציעים מגוון פריטים מסוגננים וייחודיים.

חיי לילה בסן ז'רמן: ממועדוני ג'אז ועד ברים אופנתיים

סן ז'רמן ידועה בחיי הלילה התוססים שלה, עם מגוון אפשרויות למי שמחפש ליהנות מבילוי לילי בפריז. ממועדוני ג'אז ועד ברים אופנתיים, יש משהו לכולם בסן ז'רמן.

אחד ממועדוני הג'אז המפורסמים בשכונה הוא Le Caveau de la Huchette, שפתוח מאז שנות ה-40 ומושך אליו גם מקומיים וגם מבקרים. במועדון יש אווירה תוססת וכולל מוזיקה חיה מדי ערב, מה שהופך אותו לביקור חובה עבור חובבי ג'אז.

למי שמחפש חוויה יוקרתית יותר, פנה לבר המינגווי בריץ פריז. בר המינגווי, הנקרא על שם הסופר האמריקאי המפורסם שפקד את הבר בשנות העשרים, ידוע בקוקטיילים הקלאסיים ובעיצוב האלגנטי שלו.

אם יש לך מצב רוח לבר אופנתי עם אווירה תוססת, נסה את Prescription Cocktail Club או Le Comptoir Général. שני הברים מציעים מגוון קוקטיילים ייחודיים ויצירתיים, כמו גם אווירה תוססת המושלמת לבילוי לילי עם חברים.

לחוויה נינוחה יותר, גשו ל-La Palette, בית קפה היסטורי שפוקדים אותו אמנים ואינטלקטואלים כבר יותר ממאה שנה. בית הקפה מציע מגוון משקאות וחטיפים, כמו גם אווירה נעימה המושלמת לערב רגוע.

ציוני דרך ספרותיים: חשיפת ההיסטוריה הספרותית העשירה של השכונה

סן ז'רמן היא שכונה ספוגה בהיסטוריה ספרותית, עם מורשת תרבותית עשירה שהעניקה השראה לדורות של סופרים ואמנים. מהמינגווי ועד סארטר, רבים מהמוחות הספרותיים הגדולים בעולם קראו לסן ז'רמן לביתו, והשכונה מלאה בנקודות ציון שחולקות כבוד לעברה המהולל.

  • הבית של הדור האבוד:
    בשנות ה-20 של המאה ה-20 הייתה סן ז'רמן המוקד של "הדור האבוד", קבוצת סופרים ואמנים שדחו ערכים מסורתיים ואימצו אורח חיים חדש ומודרני. רבים מהאמנים הללו חיו ועבדו בסן ז'רמן, כולל ארנסט המינגווי, פ. סקוט פיצג'רלד וגרטרוד סטיין. כיום, המבקרים יכולים לחקור את המקומות שבהם חיו ופעלו ענקי הספרות הללו, כולל חנות הספרים המפורסמת של שייקספיר והחברה.

  • המורשת של Les Deux Magots:
    Les Deux Magots הוא בית קפה היסטורי שהיה מקום מפגש אהוב לסופרים ואמנים מאז המאה ה-19. בימי הזוהר שלו פקדו את Les Deux Magots מאורות כמו ז'אן פול סארטר וסימון דה בובואר, וכיום בית הקפה עדיין שומר על המורשת הספרותית שלו. המבקרים יכולים ליהנות מקפה או מארוחה ב-Les Deux Magots ולספוג את האווירה של תקופה שחלפה.

  • כיבוד העבר בשדרות סן ז'רמן:
    בולוואר סן ז'רמן הוא אחד הרחובות האיקוניים ביותר בפריז, והוא מילא תפקיד חשוב בהיסטוריה הספרותית של העיר. רבים מהסופרים המפורסמים שחיו בסן ז'רמן פקדו את בתי הקפה והחנויות שלאורך השדרה, כולל קפה דה פלור האגדי. כיום, המבקרים יכולים לטייל בשדרות סן ז'רמן ולהתרשם מהמראות והקולות של השכונה ההיסטורית הזו.

האוצרות הנסתרים של סן ז'רמן: מעברים וחצרות סודיים

מעבר לרחובות ולכיכרות הראשיים של סן ז'רמן, יש הרבה אוצרות חבויים שמחכים להתגלות. מעברים וחצרות סודיים מציעים הצצה להיסטוריה העשירה של השכונה, ומספקים הפוגה מהמולת העיר.

אחד האוצרות הנסתרים המפורסמים ביותר בסן ז'רמן הוא פסאז' דאופין, ארקייד מקורה שראשיתו במאה ה-18. בפסאז' שוכנים מספר בוטיקים וחנויות עתיקות, והארכיטקטורה האלגנטית והאווירה המקסימה שלו הופכים אותו ליעד חובה לכל מי שמבקר בשכונה.

מעברים נסתרים אחרים וסמטאות ניתן למצוא ברחבי סן ז'רמן, כולל פסאז' דה לה פטיט בוצ'רי ופסאז' דה לה ביקור. רחובות צרים אלו עמוסים בחנויות ומסעדות ייחודיות, ומציעים הצצה לעבר העבר של השכונה.

חצרות הן עוד אוצר נסתר של סן ז'רמן, המספקות נווה מדבר שליו בלב העיר. ה-Cour du Commerce Saint-André היא אחת החצרות המפורסמות ביותר בשכונה, עם היסטוריה עשירה שתחילתה במאה ה-17. כיום, החצר היא ביתם של מספר מסעדות וברים, ומהווה יעד פופולרי בקרב מקומיים ותיירים כאחד.

חצרות נוספות שכדאי לחקור בסן ז'רמן כוללות את Cour de Rohan ו-Cour du Mai, שתיהן מציעות הצצה לעברה של השכונה ומספקות מפלט שקט מהרחובות הסואנים.

חקור רחובות וכיכרות איקוניים: הלב של סן ז'רמן

סן ז'רמן היא ביתם של כמה מהרחובות והכיכרות האיקוניים ביותר בפריז. אזורים תוססים אלה מלאים בהיסטוריה עשירה, ארכיטקטורה מדהימה ואווירה תוססת שמושכת מבקרים מרחבי העולם.

אחד הרחובות המפורסמים ביותר בסן ז'רמן הוא Rue de Buci, רחוב להולכי רגל שלאורכו בתי קפה, מסעדות וחנויות. הרחוב ההומה הזה הוא יעד פופולרי הן עבור המקומיים והן עבור תיירים, וידוע באווירה התוססת והאנרגיה התוססת שלו.

רחוב איקוני נוסף בסן ז'רמן הוא Rue de Seine, שבו יש מספר גלריות לאמנות וחנויות עתיקות. רחוב מקסים זה עטור ארכיטקטורה יפה ומציע הצצה לעבר האמנותי של השכונה.

כיכר סן ז'רמן דה פרה היא אחת הכיכרות המפורסמות ביותר בפריז, והיא ביתה של כנסיית סן ז'רמן דה פרה המדהימה. הכיכר מוקפת בבתי קפה ומסעדות, ומהווה מקום מפגש פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד.

כיכרות אייקוניות נוספות בסן ז'רמן כוללות את כיכר פירסטנברג (Place de Furstenberg), שבה נמצא מוזיאון יוז'ן דלקרואה, ואת כיכר סן-סולפיס (Place Saint-Sulpice), שהיא אחת הכיכרות הגדולות בפריז ובה נמצאת כנסיית סן-סולפיס המדהימה.

טיפים מעשיים לביקור בסן ז'רמן: איך להפיק את המרב מהזמן שלך?

אם אתם מתכננים ביקור בסן ז'רמן, יש כמה טיפים מעשיים שיכולים לעזור לכם להפיק את המרב מזמנכם בשכונה התוססת הזו.

בראש ובראשונה, הקפידו לנעול נעליים נוחות. סן ז'רמן היא שכונה שניתן לטייל בה, ותרצו להיות מסוגלים לחקור את כל הרחובות והכיכרות המקסימים שלה ללא כל אי נוחות.

טיפ נוסף הוא לתכנן את הביקור שלך לפי מזג האוויר. בעוד שסן ז'רמן יפה כל השנה, היא יכולה להיות מהנה במיוחד במהלך החודשים החמים יותר, כאשר אתה יכול לנצל את היתרון של בתי קפה בחוץ וליהנות מהצמחייה השופעת של גני לוקסמבורג.

אם אתם מעוניינים לבקר באחד מהמוזיאונים או הגלריות בסן ז'רמן, הקפידו לבדוק את שעות הפעילות ואת דמי הכניסה שלהם מראש. חלק מהמוזיאונים והגלריות עשויים להיות סגורים בימים מסוימים בשבוע או שיש להם שעות מוגבלות, אז עדיף לתכנן בהתאם.

כשזה מגיע לסעודה בסן ז'רמן, יש הרבה אפשרויות לבחירה. בין אם אתם מחפשים בית קפה נעים או מסעדה עם כוכבי מישלן, בטוח תמצאו משהו שיתאים לטעמכם. עם זאת, תמיד כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד עבור מסעדות פופולריות.

לבסוף, אל תחששו לצאת מהשביל המפורש בסן ז'רמן. חלק מהמעברים והחצרות הנסתרים של השכונה מציעים הצצה להיסטוריה העשירה של האזור ומציעים מפלט שליו מהמולת הרחובות הראשיים.

שכונת סן ז'רמן היא שילוב שובה לב של היסטוריה, תרבות ומודרניות, מה שהופך אותה ליעד חיוני לכל מי שמבקר בפריז. מציוני הדרך האייקוניים שלו ועד לאוצרות החבויים שלו, מדריך זה יעזור לכם לחשוף את הנפלאות הרבות של הרובע הקסום הזה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן