Eiffel Tower

לה גרנד ארש (La Grande Arche) בפריז

גלו את הפלא של אדריכלות מודרנית וסמל לחדשנות צרפתית, La Grande Arche בפריז. מדריך מקיף זה יציג בפניכם את ההיסטוריה, העיצוב והמשמעות של ציון דרך איקוני זה.

La Grande Arche: אייקון מודרני?

La Grande Arche, הידוע גם בשם Grande Arche de la Défense, הוא אנדרטה מודרנית מתנשאת הניצבת בלב רובע העסקים של לה דפנס, פריז. נבנה בסוף המאה ה-20, זהו אחד מציוני הדרך הבולטים ביותר בעיר, וסמל למודרניות ולחדשנות הצרפתית. יש הרואים בה יצירת מופת של אדריכלות עכשווית; אחרים רואים בו תוספת שנויה במחלוקת לקו הרקיע של פריז. אף על פי כן, אין להכחיש ש-La Grande Arche הוא מבנה משמעותי ומרשים ששובה את דמיונם של מבקרים מכל העולם.

בגובה של 110 מטרים, La Grande Arche הוא תצפית מודרנית על קשת הניצחון המסורתית, עם עיצוב מלוטש ומינימליסטי העומד בניגוד מוחלט לקשתות המעוטרות של העבר. זהו מבנה מסיבי בצורת קובייה, עם דפנות שאורכן 108 מטר ורוחבו 112 מטר. במרכז הקובייה ישנו חלל פנימי חלול המאכלס תערוכות ואירועים שונים במהלך השנה. החלק העליון של הקשת מספק מרפסת תצפית המציעה נוף פנורמי של העיר פריז, כולל מגדל אייפל, הלובר ושער הניצחון.

La Grande Arche נבנה בסוף המאה ה-20 כחלק מפרויקט התחדשות עירונית גדול יותר שמטרתו להפוך את רובע לה דפנס המוזנח והמוזנח למרכז עסקים מודרני ומשגשג. הקשת תוכננה על ידי האדריכל הדני יוהאן אוטו פון ספרקלסן, שזכה בתחרות עיצוב בינלאומית ליצירת אנדרטה שתייצג את המחויבות של צרפת למודרניות ולחדשנות.

החזון: האדריכל הדני יוהאן אוטו פון ספרקלסן

האדריכל הדני יוהאן אוטו פון ספרקלסן היה המוח מאחורי העיצוב של לה גרנד ארצ'ה. הוא נבחר כמנצח בתחרות העיצוב הבינלאומית לאנדרטה ב-1982, וגבר על למעלה מ-400 הצעות אחרות. החזון של ספרקלסן עבור הקשת היה ליצור פרשנות מודרנית לקשת הניצחון המסורתית, כזו שתשקף את ערכי החברה הצרפתית העכשווית.

ספרקלסן היה ידוע בסגנונו המינימליסטי, והדבר ניכר בעיצוב של לה גרנד ארצ'ה. הוא האמין שאדריכלות צריכה להיות פונקציונלית ופשוטה, ושהיא צריכה לשרת את הצרכים של האנשים שמשתמשים בה. הוא גם האמין שמבנים צריכים להיות נצחיים, ושהם צריכים להיות מתוכננים כך שיחזיקו מעמד לאורך דורות.

העיצוב של ספרקלסן עבור La Grande Arche נוצר בהשראת הארכיטקטורה הקלאסית של רומא העתיקה, שבה ראה את התגלמות הכוח, הסדר והיציבות. הוא רצה ליצור אנדרטה שתשדר את אותן תכונות, אבל בצורה מודרנית ומינימליסטית. הוא גם רצה שהקשת תהיה סמל לפתיחות ושקיפות, שישקף את הערך הצרפתי של "liberté, égalité, brodernité".

כדי להשיג את חזונו, בחר ספרקלסן צורה גיאומטרית פשוטה לקשת, קובייה מסיבית שהייתה מרשימה ואלגנטית כאחד. הוא גם עיצב את הקשת להיות חלולה, עם חלל מרכזי פתוח שישמש לתערוכות ואירועים. עיצוב זה נועד ליצור תחושת קלילות ושקיפות, וכן לעודד מעורבות ציבורית בבניין.

"חלון לעולם": הקונספט מאחורי העיצוב

הרעיון מאחורי העיצוב של La Grande Arche היה ליצור "חלון לעולם". רעיון זה נוצר בהשראת מיקומה של האנדרטה ברובע לה דפנס, הידוע כמרכז העסקים והמסחר הצרפתיים. הקשת נועדה לשקף את הטווח הגלובלי של התרבות והחברה הצרפתית, ולשמש סמל לפתיחות של המדינה לעולם.

כדי להשיג תפיסה זו עיצב ספרקלסן את הקשת שבמרכזה חלל פתוח גדול, שנועד לשמש חלון ראווה לאירועי תרבות ומסחר. חלל זה מוקף במשרדים ואזורי תצוגה, אשר יכולים לשמש לכנסים, ימי עיון ואירועים נוספים.

הקשת תוכננה גם כך שתהיה נראית ממרחק, עם קו ראייה ברור דרך הקשת לשדרות השאנז אליזה ולשער הניצחון. זה נועד ליצור חיבור סמלי בין רובע העסקים המודרני של לה דפנס ללב ההיסטורי של פריז.

בנוסף לתפקידו הסמלי, La Grande Arche תוכנן גם להיות בניין פונקציונלי, עם מספר מאפיינים חדשניים שהופכים אותו לאחד המבנים המתקדמים מסוגו. כך למשל, הבניין מצויד במערכת אוורור חדישה העושה שימוש באוורור טבעי להפחתת צריכת האנרגיה.

אתגרים וניצחונות בנייה

בניית La Grande Arche לא הייתה חפה מאתגרים. אחד המכשולים הגדולים ביותר היה הצורך לבנות את הקשת באתר שהיה מועד להצפות. כדי לתת מענה לסוגיה זו, נבנה תשתית הקשת על שכבת חצץ בעומק 12 מטר, שסייעה לייצוב המבנה ולמנוע את שקיעתו.

אתגר נוסף היה הצורך לבנות את הקשת מבלי לשבש את תשתית התחבורה הסמוכה. כדי להתגבר על כך, נבנתה הקשת על פלטפורמה שתלויה מעל פני הקרקע, ואפשרה לתנועה להמשיך לזרום מתחתיה.

למרות האתגרים הללו, בניית La Grande Arche הייתה ניצחון של הנדסה. הקשת עשויה מבטון מזוין שנוצק בשלבים במשך מספר שנים. לאחר מכן ציפוי הבטון בשיש קררה לבן, מה שהעניק לקשת את המראה המיוחד שלה.

אחד ממעללי ההנדסה המרשימים ביותר היה בניית מעלית הזכוכית של הקשת, המתנשאת לגובה של 110 מטרים לראש הקשת. המעלית תוכננה להיות מהמהירות בעולם, עם מהירות של 6 מטר לשנייה. כדי להשיג זאת, המעלית משתמשת במערכת הידראולית שיוצרת כרית אוויר להפחתת החיכוך בין קרון המעלית לפיר.

ההנדסה המדהימה מאחורי La Grande Arche

ההנדסה מאחורי La Grande Arche היא באמת יוצאת דופן, במיוחד כשמדובר בצורת הקשת ויציבותה. הקשת היא קובייה מושלמת, כאשר כל צד בגודל 110 מטר. זו הייתה בחירה עיצובית מכוונת, שכן היא מאפשרת לקשת לשבת בצורה מושלמת בקצה הציר ההיסטורי העובר ממוזיאון הלובר ל-La Defense.

כדי להבטיח שהקשת תהיה יציבה, השתמשו האדריכלים במערכת של כבלי מתיחה העוברים דרך הקשת ומעגנים אותה לקרקע. מערכת זו מסייעת בפיזור שווה של משקל הקשת, ומבטיחה שהיא נשארת יציבה גם ברוחות חזקות או בזמן רעידות אדמה.

מאפיין מרשים נוסף בהנדסה של לה גרנד ארצ'ה הוא האופן שבו הוא נבנה. הקשת נבנתה בטכניקה שנקראת "סליפפורמינג", שכללה יציקת בטון באופן רציף לתוך טפסות שהורמה בהדרגה עם התייבשות הבטון. כך אפשר לבנות את הקשת במהירות וביעילות, כשהבטון מתקשה לחומר חזק ועמיד.

המעליות של הקשת הן גם הישג הנדסי, במיוחד מעלית הזכוכית העוברת במעלה הצד של הקשת. מעלית זו תוכננה לתת למבקרים נוף מדהים של העיר כשהם עולים לפסגה. גם מערכת הריפוד ההידראולית של המעלית מבטיחה נסיעה חלקה ונוחה לנוסעים.

אחד ההיבטים המרשימים ביותר בהנדסה של לה גרנד ארצ'ה הוא השימוש באור טבעי. הקשת מיועדת להצפה באור טבעי, הודות לחלונות הגדולים המצפים את דפנותיה. זה לא רק יוצר אווירה מוארת ואוורירית בתוך המבנה, אלא גם עוזר להפחית את עלויות האנרגיה על ידי מזעור הצורך בתאורה מלאכותית.

מה טמון בתוכו: פונקציונליות ומטרה

בבסיסו, La Grande Arche הוא בניין פונקציונלי שתוכנן לשרת מטרה מסוימת. הקשת מכילה מגוון משרדים, חדרי ישיבות וחללי תצוגה, כמו גם מרפסת גג המציעה נופים מדהימים של העיר. הבניין נועד להיות מרכז תרבות ועסקים, המפגיש אנשים מתעשיות ורקעים שונים כדי לשתף פעולה ולהחליף רעיונות.

אחד התפקידים החשובים ביותר של La Grande Arche הוא כסמל לזהות הלאומית הצרפתית. הקשת נבנתה כדי להנציח את יום השנה המאתיים למהפכה הצרפתית, ועיצובה משקף את האידיאלים של חירות, שוויון ואחווה שהם מרכזיים בתרבות הצרפתית. ככזה, הקשת היא לא רק בניין פונקציונלי, אלא גם סמל רב עוצמה של האומה הצרפתית וערכיה.

בנוסף לפונקציות התרבותיות והסמליות שלה, לה גרנד ארצ'ה משמשת גם מטרה מעשית כמרכז עסקי. הקשת מאכלסת מספר חברות וארגונים שונים, החל מסטארטאפים קטנים ועד לתאגידים רב לאומיים גדולים. מיקומו של הבניין ברובע לה דפנס, המשמש ביתם של רבים מהעסקים המרכזיים של פריז, הופך אותו למיקום אידיאלי ליצירת קשרים ושיתוף פעולה.

גם חללי התצוגה של הקשת ממלאים תפקיד חשוב בפונקציונליות הכוללת שלה. חללים אלו משמשים להצגת מגוון רחב של תערוכות אמנות, עיצוב ותרבות, כמו גם לאירוח כנסים ואירועים. הפריסה הגמישה של הבניין והטכנולוגיה המתקדמת הופכים אותו למקום אידיאלי למגוון אירועים שונים, החל מפגישות קטנות ועד לכנסים רחבי היקף.

הקשת כמרכז תרבות ועסקים

La Grande Arche הוא יותר מסתם בניין; זהו מרכז תרבותי ועסקי שמפגיש אנשים מתעשיות ורקעים שונים. העיצוב הייחודי של הקשת והמתקנים החדישים הופכים אותה למיקום אידיאלי למגוון אירועים ופעילויות, החל מתערוכות תרבות וכנסים ועד לפגישות עסקיות ואירועי נטוורקינג.

חללי התצוגה של הקשת הם אחת האטרקציות התרבותיות המרכזיות שלה, המציגות מגוון רחב של תערוכות אמנות, עיצוב ותרבות לאורך כל השנה. תערוכות אלה מכסות מגוון רחב של נושאים, מאמנות ועיצוב עכשוויים ועד לממצאים היסטוריים ותרבותיים. חללי התצוגה עצמם מודרניים ומרווחים, מהווים סביבה אידיאלית למבקרים לחקור ולהעריך את העבודות המוצגות.

בנוסף להיצע התרבותי שלה, La Grande Arche משמשת גם כמרכז עסקי, ומספקת מרחב לחברות וארגונים לעבוד ולשתף פעולה. המשרדים וחדרי הישיבות של הקשת מצוידים בטכנולוגיה ומתקנים חדישים, מה שהופך אותם למיקום אידיאלי לפגישות עסקיות, מצגות ואירועים אחרים. מיקומו של הבניין ברובע לה דפנס, שהוא ביתם של רבים מהעסקים הגדולים של פריז, משפר עוד יותר את המשיכה שלו כמרכז עסקים.

מרפסת הגג של הקשת היא תכונה חשובה נוספת שהופכת אותה ליעד פופולרי לאירועים תרבותיים ועסקיים כאחד. המרפסת מציעה נופים מדהימים של העיר ושל ציוני הדרך האייקוניים שלה, מה שהופך אותה למיקום אידיאלי עבור אירועים חיצוניים וקבלות פנים. ניתן לשכור את המרפסת לאירועים פרטיים, המהווה תפאורה ייחודית ובלתי נשכחת לחתונות, מסיבות ואירועים מיוחדים אחרים.

La Grande Arche: פרספקטיבה חדשה על ציוני דרך פריזאיים

La Grande Arche הוא אייקון מודרני המספק נקודת מבט חדשה על ציוני דרך פריזאיים. בניגוד לארכיטקטורה המסורתית של פריז, העיצוב העכשווי של הקשת וקנה המידה המרשים גורמים לה לבלוט מסביבתה. הוא מציע נקודת מבט חדשה על קו הרקיע של העיר ומספק ניגוד ייחודי לציוני הדרך ההיסטוריים כמו מגדל אייפל ונוטרדאם.

מיקומה של הקשת ברובע לה דפנס מציע גם נוף שונה של פריז. בעוד שהמרכז ההיסטורי של העיר ידוע ברחובותיו הצרים ובבנייניו המעוטרים, לה דפנס הוא רובע עסקים מודרני המאופיין בגורדי שחקים נישאים ושדרות רחבות. La Grande Arche משמש כמוקד וסמל עבור מחוז זה, המגלם את המודרניות והחדשנות שלו.

המבקרים ב-La Grande Arche יכולים ליהנות גם מנופים פנורמיים של העיר ממרפסת הגג של הקשת. מנקודת תצפית זו, הם יכולים לראות את ציוני הדרך המפורסמים ביותר של העיר, כולל מגדל אייפל, שער הניצחון ובזיליקת סקרה-קר. הנוף של העיר מהקשת הוא ייחודי ובלתי נשכח, ומספק למבקרים נקודת מבט חדשה על ציוני הדרך המפורסמים ביותר של פריז.

אחד ההיבטים המעניינים ביותר של La Grande Arche הוא האופן שבו הוא מקיים אינטראקציה עם ציוני דרך פריזאיים אחרים. מרחוק, נראה שהקשת ממסגרת את שער הניצחון, ויוצרת חיבור ויזואלי ייחודי בין שני ציוני הדרך. באופן דומה, העיצוב הגיאומטרי של הקשת מנוגד לצורות האורגניות של מגדל אייפל ונהר הסיין, ויוצר ניגוד חזותי בולט.

חקור את הסביבה: רובע לה דפנס

רובע לה דפנס הוא מקום מצוין לחקור בו בעת ביקור ב-La Grande Arche. הרובע ידוע בארכיטקטורה המודרנית שלו ובסצנת העסקים התוססת שלו, מה שהופך אותו לניגוד ייחודי לארכיטקטורה המסורתית של פריז. המבקרים באזור יכולים ליהנות מחקור שלל החנויות, המסעדות והמוזיאונים הרבים של הרובע, כמו גם הפארקים והמרחבים הציבוריים הרבים שלו.

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בלה דפנס היא בניין CNIT (מרכז תעשיות וטכנולוגיות חדשות), שנמצא במרחק הליכה קצר מ-La Grande Arche. ה-CNIT הוא מרכז כנסים ענק המארח מגוון אירועים ותערוכות לאורך השנה. המבקרים יכולים לחקור את החנויות והמסעדות הרבות של המרכז, כמו גם ליהנות מהנוף הנשקף ממרפסת הגג שלו.

אטרקציה נוספת שחובה לראות בלה דפנס היא ה-Grande Arche de la Fraternite, שנמצאת במרחק צעדים ספורים בלבד מ-La Grande Arche. הקשת המונומנטלית הזו היא חלק משלישיית קשתות שנבנו כדי להנציח את יום השנה המאתיים למהפכה הצרפתית. הקשת היא דוגמה מדהימה לארכיטקטורה מודרנית, עם הקווים המלוטשים וקנה המידה המרשים שלה.

בנוסף לאטרקציות הרבות שבה, לה דפנס היא גם ביתם של מרחבים ציבוריים ופארקים רבים. פארק אנדרה מאלרו הוא יעד פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד, עם הגנים היפים והאגם שלו המספקים נווה מדבר שליו בלב העיר ההומה. ה-Parvis de la Defense הוא עוד מרחב ציבורי פופולרי, הכולל רחבה גדולה ומגוון של פסלים ומזרקות.

המבקרים ב-La Defense יכולים גם ליהנות מביקור במוזיאונים ובמוסדות התרבות הרבים של הרובע. מוזיאון האמנות המודרנית דה לה ויל דה פריז הוא אחד המוזיאונים הפופולריים ביותר באזור, המציג אמנות מודרנית ועכשווית מרחבי העולם. Espace Grande Arche הוא יעד תרבותי פופולרי נוסף, המארח מגוון תערוכות ואירועים לאורך כל השנה.

איך להגיע ל-La Grande Arche: אפשרויות תחבורה

La Grande Arche ממוקם ברובע לה דפנס, אשר נגיש בקלות באמצעות מגוון אפשרויות תחבורה. הדרך הפופולרית ביותר להגיע לאטרקציה היא באמצעות המטרו, כאשר תחנת לה דפנס משמשת כתחנה הקרובה ביותר. התחנה ממוקמת על קו 1, שהוא אחד מקווי המטרו המרכזיים בפריז. מהתחנה, המבקרים יכולים לצאת להליכה קצרה ל-La Grande Arche.

אפשרות תחבורה פופולרית נוספת היא ה-RER (Réseau Express Regional), שהיא מערכת רכבות אזורית המחברת את פריז עם הפרברים הסובבים אותה. תחנת La Defense מוגשת גם על ידי קו RER A, מה שמקל על ההגעה ל-La Grande Arche מחלקים אחרים של העיר או מהאזורים הסובבים אותה.

למבקרים המעדיפים לנסוע באוטובוס, ישנם מספר קווי אוטובוס המשרתים את רובע לה דפנס. קווי האוטובוס 73, 141 ו-159 עוצרים כולם ליד La Grande Arche, מה שמקל על הגעה לאטרקציה מחלקים אחרים של העיר.

למי שמעדיף לנסוע ברכב, ישנן מספר אפשרויות חניה זמינות ברובע לה דפנס. החניון הקרוב ביותר ל-La Grande Arche הוא חניון מרכז מסחרי Les Quatres Temps, שנמצא במרחק הליכה קצר מהאטרקציה. ישנם גם מספר חניונים אחרים הממוקמים ברחבי הרובע, מה שמקל על מציאת מקום להחנות את המכונית שלך.

לבסוף, עבור מבקרים המעדיפים לנסוע באופניים, ישנן מספר אפשרויות השכרת אופניים זמינות ברובע לה דפנס. מערכת שיתוף האופניים Vélib' זמינה ברחבי פריז, כולל ברובע לה דפנס, מה שמקל על השכרת אופניים ולחקור את האזור על שני גלגלים.

ביקור ב-La Grande Arche: מידע מעשי

La Grande Arche פתוח למבקרים בכל ימות השבוע, בין השעות 10:00-19:00. עם זאת, חשוב לציין שהאטרקציה עשויה להיות סגורה בחגים מסוימים, ולכן תמיד עדיף לבדוק באתר הרשמי או להתקשר מראש כדי לאשר שעות פתיחה.

כרטיסים לכניסה ל-La Grande Arche ניתן לרכוש באתר או מראש דרך האתר הרשמי. המחירים משתנים בהתאם לגיל והאם המבקרים בוחרים לגשת למרפסת הגג או לא. חשוב לציין שיש הנחות לסטודנטים ולקבוצות ולכן כדאי לבדוק מבעוד מועד האם אתם זכאים.

המבקרים ב-La Grande Arche יכולים לעלות במעליות למרפסת הגג, המציעה נופים מדהימים של פריז והאזורים שמסביב. חשוב לציין כי המרפסת עשויה להיות סגורה במקרה של מזג אוויר סגרירי, כך שתמיד עדיף לבדוק מבעוד מועד אם אתם מתכננים לבקר.

למי שמעוניין ללמוד עוד על ההיסטוריה והארכיטקטורה של La Grande Arche, יש סיורים מודרכים. סיורים אלו מובלים על ידי מדריכים בעלי ידע שיכולים לספק תובנות לגבי הבנייה והעיצוב של האטרקציה. יש גם מדריכי שמע זמינים במספר שפות למי שמעדיף לחקור את האטרקציה בעצמו.

לבסוף, חשוב לציין שישנן מספר אפשרויות לסעודה זמינות ב-La Grande Arche וברובע לה דפנס שמסביב. מבתי קפה מזדמנים ועד מסעדות יוקרה, המבקרים יכולים למצוא מגוון אפשרויות לסעודה שיתאימו לטעמם ולתקציבים שלהם. כדאי גם להקדיש זמן כדי לחקור את האזור שמסביב, בו נמצאים מספר מרכזי קניות, מוזיאונים ואטרקציות נוספות.

למה אפשר לצפות מביקור בלה גרנד ארצ'ה?

ביקור ב-La Grande Arche הוא חוויה בלתי נשכחת המציעה למבקרים את ההזדמנות לחקור את אחד מציוני הדרך המודרניים האיקוניים ביותר בפריז. ממרפסת הגג המהממת ועד הארכיטקטורה וההנדסה המרשימים, יש הרבה מה לראות ולעשות במהלך ביקור בלה גראנד ארצ'ה.

אחד מרגעי השיא העיקריים של ביקור בלה גראנד ארצ'ה הוא ההזדמנות לחזות בנוף עוצר הנשימה של פריז ממרפסת הגג. עם נוף פנורמי של העיר והאזורים הסובבים אותה, המבקרים יכולים לראות את היופי של פריז מנקודת מבט ייחודית.

בנוסף לנופים, המבקרים יכולים גם לחקור את פנים La Grande Arche, המאכלס מספר חללי תצוגה ואירועי תרבות במהלך השנה. מתערוכות אמנות ועד מופעי מוזיקה, תמיד יש מה לראות ולעשות בלה גרנד ארצ'ה.

למי שמעוניין ללמוד עוד על ההיסטוריה והארכיטקטורה של לה גרנד ארצ'ה, סיורים מודרכים זמינים. סיורים אלה מציעים מבט מעמיק על הבנייה והעיצוב של האטרקציה, ומספקים למבקרים הבנה מעמיקה יותר של ציון דרך איקוני זה.

בנוסף להיבטים התרבותיים והאדריכליים של La Grande Arche, האטרקציה משמשת גם כמרכז לעסקים ולמסחר. עם מספר משרדים וחללי כנסים הממוקמים בתוך הבניין, המבקרים יכולים לראות ממקור ראשון את החשיבות של La Grande Arche כמרכז לחדשנות וקידמה.

La Grande Arche: צוואה לאבולוציה האדריכלית של פריז

La Grande Arche הוא לא רק נקודת ציון מודרנית בפריז; זה גם עדות לאבולוציה האדריכלית של העיר לאורך מאות שנים. בעוד פריז מזוהה לעתים קרובות עם ציוני הדרך ההיסטוריים שלה כמו מגדל אייפל וקתדרלת נוטרדאם, לה גרנד ארצ'ה מציגה את יכולתה של העיר לאמץ מודרניות וחדשנות בארכיטקטורה.

La Grande Arche, שעוצב בסוף המאה ה-20, הוא דוגמה מצוינת לנכונותה של פריז להתנסות בסגנונות וטכניקות אדריכליות חדשות. האתגרים העיצוביים וההנדסיים הייחודיים של הבניין מוכיחים את מחויבותה של העיר לפרוץ את הגבולות של מה שאפשר באדריכלות.

La Grande Arche מייצג גם שינוי בתרבות הפריזאית לעבר חשיבה גלובלית יותר וחשיבה קדימה. תפיסת ה"חלון לעולם" של הבניין משקפת את רצונה של העיר להיות מובילה בעסקים ומסחר בינלאומיים, בעוד שתערוכות התרבות והאירועים המתקיימים בתוך הבניין מציגים את המחויבות של פריז לקידום אמנות ותרבות מכל העולם.

יתר על כן, מיקומה של לה גרנד ארצ'ה ברובע לה דפנס, מרכז לעסקים ומסחר מודרניים, מדגיש עוד יותר את חיבוק העיר המודרניות והחדשנות. הרובע הוא ביתם של עוד כמה מבנים מודרניים מרשימים, כולל ה-Tour Total ומרכז התערוכות CNIT.

כהוכחה ליכולת הארכיטקטונית ההולכת ומתפתחת של פריז, לה גרנד ארצ'ה היא לא רק נקודת ציון מדהימה אלא גם מוקד של תרבות, עסקים וחדשנות. ביקור בפלא המודרני הזה בטוח ישאיר אתכם מלאי השראה ויראת כבוד מהיכולת של העיר למזג את הישן עם החדש.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן