Eiffel Tower

מגדל אייפל בתקופת הקיץ

גלו את היופי הקסום וההיסטוריה העשירה של מגדל אייפל האייקוני בעונת הקיץ, עם האירועים הייחודיים שלו, הנופים עוצרי הנשימה והחוויות שאי אפשר לפספס.

הקדמה: סמל של אהבה וחדשנות

מגדל אייפל הוא סמל איקוני של פריז, צרפת ומוכר בעולם כסמל של אהבה, חדשנות ומצוינות הנדסית. ניצב בגובה מרשים של 324 מטר, המגדל הוא אטרקציית חובה לתיירים המבקרים בעיר האור. הנוכחות המתנשאת והעיצוב המורכב של סריג הברזל הופכים אותו לפלא של הנדסה מודרנית ולסמל של המהפכה התעשייתית.

המגדל נבנה עבור 1889 Exposition Universelle, יריד עולמי שחגג את יום השנה ה-100 למהפכה הצרפתית. הוא עוצב על ידי גוסטב אייפל, מהנדס צרפתי שהיה ידוע בעיצוביו החדשניים ובהישגיו ההנדסיים. העיצוב של אייפל נבחר מתוך למעלה מ-100 ערכים, ובניית המגדל החלה ב-1887.

המגדל נתקל בתחילה במחלוקת וביקורת, כאשר פריזאים רבים התנגדו לבנייתו. עם זאת, החזון של אייפל ניצח, והמגדל הושלם תוך קצת יותר משנתיים. כיום, המגדל נחשב לאחד מציוני הדרך המוכרים ביותר בעולם ומהווה עדות לרוח וחזון החדשניים של אייפל.

בנייתו של מגדל אייפל סימנה את תחילתו של עידן חדש בהנדסה ובאדריכלות. זה היה המבנה מעשה ידי אדם הגבוה בעולם בזמן השלמתו, ועיצובו הייחודי קבע סטנדרט חדש לארכיטקטורה מודרנית. טכניקות העיצוב והבנייה החדשניות של המגדל היוו השראה למהנדסים ואדריכלים ברחבי העולם.

כיום, מגדל אייפל משמש כסמל לאהבה ורומנטיקה, כאשר אין ספור זוגות מבקרים במגדל מדי שנה כדי להביע את אהבתם והערצתם זה לזה. הנופים עוצרי הנשימה של המגדל על פריז הופכים אותו גם ליעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד.

מגדל אייפל מתחמם בזוהר החם של שקיעה קיצית
מגדל אייפל מתחמם בזוהר החם של שקיעה קיצית

האם ידעת? ההיסטוריה המרתקת של מגדל אייפל

למגדל אייפל היסטוריה עשירה ומרתקת שלא רבים יודעים עליה. למשל, האם ידעת שהמגדל נועד במקור להיות מבנה זמני שיפורק לאחר התערוכה יוניברסל? עם זאת, הוא היה כל כך פופולרי בקרב המבקרים עד שהוא הורשה להישאר עומד.

עובדה מעניינת נוספת על מגדל אייפל היא שהוא כמעט נהרס במהלך מלחמת העולם השנייה. הצבא הגרמני הורה על השמדתה, אך הפקודה מעולם לא בוצעה. במקום זאת, המגדל שימש כמשדר רדיו והיה גורם מרכזי ביירוט תקשורת האויב.

בנוסף לתפקידו בזמן המלחמה, מגדל אייפל מילא תפקיד חשוב באירועים היסטוריים רבים אחרים. לדוגמה, זה היה האתר של שידור הרדיו הציבורי הראשון בצרפת, והוא שימש גם לביצוע ניסויים מדעיים, כמו מדידת מהירות האור.

במהלך השנים, מגדל אייפל עבר מספר שיפוצים ושדרוגים כדי להבטיח את המשך בטיחותו ואריכות חייו. בשנות ה-80 נצבע המגדל מחדש בצבעו המקורי, "מגדל אייפל חום", גוון חום-אדמדם שנבחר כדי לסייע למגדל להשתלב עם קו הרקיע הפריזאי.

"מתחת לגברת הברזל": חווית מבקר סוחפת

בעת ביקור במגדל אייפל, אחת החוויות הייחודיות והסוחפות ביותר נמצאת "מתחת לגברת הברזל" עצמה. הנה רק כמה מהדברים המרגשים שיש לחקור באזור זה:

  • 1. הבונקר הנסתר של מגדל אייפל:
    ממוקם מתחת לעמוד הדרומי של המגדל, המבקרים יכולים לגלות את הבונקר שנבנה ב-1937 כדי לאכלס ניסויים מדעיים. כיום, הבונקר פתוח למבקרים ומספק הצצה מרתקת להיסטוריה של המגדל.
  • 2. הדירה הסודית של מגדל אייפל:
    לגוסטב אייפל, מעצב המגדל, הייתה דירה פרטית במפלס השלישי של המגדל. היא אמנם לא פתוחה לציבור, אבל המבקרים יכולים לצפות בדירה מבחוץ ולדמיין איך זה בטח היה לחיות בסביבה כל כך ייחודית ואייקונית.
  • 3. רצפת הזכוכית של מגדל אייפל:
    למי שאמיץ מספיק, רצפת הזכוכית של מגדל אייפל היא חוויה מרגשת ובלתי נשכחת. ממוקמת במפלס הראשון של המגדל, רצפת הזכוכית מספקת מבט ממעוף הציפור של העיר מתחת ובטוח תזניק את הלב שלך.

    בנוסף לחוויות ייחודיות אלו, המבקרים יכולים גם לחקור את התערוכות האינטראקטיביות של מגדל אייפל, המספקות הבנה מעמיקה יותר של ההיסטוריה, העיצוב והבנייה של המגדל. מתצוגות מולטימדיה ועד לדגמים אינטראקטיביים, תערוכות אלו הן דרך מצוינת ללמוד עוד על המגדל ומקומו בהיסטוריה של פריז.

מבקרים בוחנים את התערוכות האינטראקטיביות מתחת למגדל אייפל
מבקרים בוחנים את התערוכות האינטראקטיביות מתחת למגדל אייפל

אירועי קיץ: מקונצרטים ועד לתערוכות מיוחדות

מגדל אייפל הוא לא רק נקודת ציון מדהימה, אלא גם מארח מגוון אירועי קיץ שאסור לפספס. מקונצרטים ועד לתערוכות מיוחדות, יש משהו לכולם ליהנות במהלך החודשים החמים. הנה כמה מהאירועים הפופולריים ביותר:

  • 1. קונצרטים בשאנז דה מארס:
    בכל קיץ הופך השאנז דה מארס, הפארק המקיף את מגדל אייפל, למקום הופעות חיצוני. ממוזיקה קלאסית ועד פופ ורוק, יש קונצרטים שיתאימו לכל הטעמים. הקונצרטים הם בחינם ומציעים הזדמנות ליהנות ממוזיקה בסביבה יפה.
  • 2. מרפסת הקיץ של מגדל אייפל:
    למי שמחפש חוויה רגועה יותר, מרפסת הקיץ של מגדל אייפל היא המקום המושלם ליהנות ממשקה או ביס. ממוקמת במפלס הראשון של המגדל, המרפסת מציעה נופים מדהימים של העיר והיא מקום נהדר להירגע בו לאחר יום של סיורים.
  • 3. תערוכות מיוחדות:
    בנוסף לתצוגות הקבע הממוקמות ברחבי המגדל, יש גם מגוון מיצגים מיוחדים המתקיימים בחודשי הקיץ. מתערוכות אמנות ועד תצוגות אינטראקטיביות, תערוכות אלו מציעות הזדמנות ללמוד עוד על המגדל ומקומו בהיסטוריה של פריז.

אוכל עם נוף: המסעדות האקסקלוסיביות של מגדל אייפל

מגדל אייפל הוא ביתם של מספר מסעדות אקסקלוסיביות המציעות חווית אוכל שאין כמותה. ממטבח צרפתי גורמה ועד ביסטרו מזדמנים, יש מסעדה שתתאים לכל טעם ותקציב. הנה כמה מהאפשרויות הפופולריות ביותר:

  • 1. לה ז'ול ורן:
    ממוקמת במפלס השני של מגדל אייפל, לה ז'ול ורן היא אחת המסעדות היותר אקסקלוסיביות בפריז. עם נופים מדהימים של העיר ותפריט הכולל מנות צרפתיות קלאסיות עם טוויסט מודרני, מסעדה זו היא ביקור חובה עבור אוכלי אוכל.
  • 2. 58 סיור אייפל:
    לחוויית אוכל סתמית יותר, 58 טור אייפל היא אפשרות מצוינת. ממוקמת במפלס הראשון של המגדל, מסעדה זו מציעה תפריט של מטבח צרפתי מסורתי ואווירה נינוחה. זה מקום נהדר ליהנות מארוחה עם חברים או משפחה תוך כדי נוף עוצר נשימה.
  • 3. בר שמפניה:
    אם אתם מחפשים חוויה אינטימית יותר, בר השמפניה בקומה העליונה של מגדל אייפל הוא הבחירה המושלמת. עם מבחר של שמפניות ומשקאות אחרים, זה מקום נהדר לחגוג אירוע מיוחד או פשוט ליהנות מערב רומנטי עם אדם אהוב.

זוג נהנה מארוחת גורמה במסעדת Le Jules Verne של המגדל
זוג נהנה מארוחת גורמה במסעדת Le Jules Verne של המגדל

עולה! מסע אל ראש המגדל

שום ביקור במגדל אייפל אינו שלם בלי טיול לפסגה. למגדל שלושה מפלסים, כאשר המפלס הראשון והשני נגיש באמצעות מדרגות או מעלית, והמפלס השלישי נגיש רק באמצעות מעלית.

ככל שעולים למגדל, הנופים הופכים ליותר ויותר עוצרי נשימה. המפלס הראשון מציע נופים של הגנים והעיר שמסביב, ואילו המפלס השני מציע נופים פנורמיים של פריז וציוני הדרך שלה, לרבות שער הניצחון וקתדרלת נוטרדאם.

בחלק העליון, המבקרים יכולים ליהנות מנופים של 360 מעלות של העיר מגובה של 276 מטר (906 רגל). בימים בהירים, אפשר לראות עד 80 קילומטרים (50 מייל) לכל הכיוונים, כולל עד לפרברי פריז ולאזור הכפרי שמעבר לו.

למי שרוצה חוויה בלתי נשכחת עוד יותר, ישנה רצפת זכוכית במפלס הראשון המאפשרת למבקרים להביט למטה ולראות את הקרקע מתחתיהם. זה לא לבעלי לב חלש, אבל זו דרך מרגשת לחוות את המגדל.

המבקרים צריכים להיות מוכנים לתורים ארוכים ולזמני המתנה, במיוחד בעונת שיא התיירות. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש כדי להימנע מהעומס ולהבטיח נסיעה חלקה לפסגה.

נווה מדבר ירוק: הגנים המקיפים את מגדל אייפל

מגדל אייפל הוא לא רק דוגמה מתנשאת לגאונות אדריכלית, אלא הוא גם מוקף בצמחייה עבותה שמציעה הפוגה שלווה מהמולת העיר. הגנים המקיפים את המגדל תוכננו על ידי אדריכל הנוף ז'אן-פיליפ גריל וכוללים מגוון צמחים ועצים הפורחים לאורך כל השנה.

אחד האזורים הפופולריים ביותר של הגנים הוא שאנז דה מארס, שטח פתוח גדול המשתרע מול המגדל. אזור זה מושלם לפיקניקים, משחקים, וליהנות מטיול נינוח. במהלך חודשי הקיץ, שאנז דה מארס הופך למרכז פעילות, עם אמני רחוב, מוכרי אוכל ואירועים המתקיימים לאורך היום.

בנוסף לשטחים הפתוחים, הגנים כוללים גם כמה שבילים נסתרים וגומחות המושלמות לחקר. אחד האזורים היפים ביותר הוא גני טרוקדרו, הממוקמים מעבר לנהר הסיין מהמגדל. אזור זה כולל מזרקות, פסלים ובריכה משקפת המציעה נופים מדהימים של המגדל.

למי שרוצה ללמוד עוד על הצמחים והעצים בגנים, ישנם סיורים מודרכים המציעים תובנות על ההיסטוריה והעיצוב של האזור. המבקרים יכולים גם לערוך סיור עצמי באמצעות מפה שסופקה על ידי אתר מגדל אייפל.

פיקניק משפחתי בגנים השופעים המקיפים את מגדל אייפל
פיקניק משפחתי בגנים השופעים המקיפים את מגדל אייפל

עיר האור במיטבה: פנורמות פריזאיות מהמגדל

מגדל אייפל הוא ללא ספק ציון הדרך האיקוני ביותר בפריז, ולא בכדי. המבקרים במגדל מתכבדים בנופים מדהימים של העיר מכל הזוויות, מה שהופך אותו למקום המושלם לקחת בו את היופי של עיר האור.

  • צפיות של 360 מעלות:
    אחד משיאי מגדל אייפל הוא מרפסת התצפית, הממוקמת במפלס השלישי של המגדל. מנקודת תצפית זו, המבקרים יכולים ליהנות מנופים עוצרי נשימה של 360 מעלות של פריז, כולל ציוני דרך כמו שער הניצחון, קתדרלת נוטרדאם ונהר הסיין. מרפסת התצפית פתוחה כל השנה, אך במהלך חודשי הקיץ, הנופים מרהיבים במיוחד.
  • תצפיות שקיעה ולילה:
    לחוויה בלתי נשכחת באמת, שקול לבקר במגדל אייפל בשקיעה או לאחר רדת החשיכה. המגדל מואר באלפי אורות נוצצים בכל ערב, ויוצרים אווירה קסומה המושלמת לרגעים רומנטיים או פשוט לספוג את האווירה של העיר. נופי השקיעה פופולריים במיוחד, שכן השמיים מקבלים גוון חם וזהוב המושלם לצילום תמונות מדהימות.
  • מסעדות פנורמיות:
    למי שרוצה ליהנות מהנופים תוך כדי ארוחה או משקה, במגדל אייפל יש שתי מסעדות אקסקלוסיביות הממוקמות על המגדל. לה ז'ול ורן, הממוקם במפלס השני של המגדל, מציע מטבח גורמה ונוף פנורמי של העיר. לחוויית אוכל סתמית יותר, המבקרים יכולים לפנות למסעדת 58 Tour Eiffel במפלס הראשון, המציעה נופים מדהימים של נהר הסיין וגני טרוקדרו.

חוגגים אהבה: רגעים רומנטיים במגדל אייפל

מגדל אייפל נחשב לאחד המקומות הרומנטיים ביותר בעולם, ולא בכדי. עם הנופים המדהימים שלו, הארכיטקטורה האלגנטית וההיסטוריה העשירה שלו, המגדל מספק את הרקע המושלם לזוגות המעוניינים לחגוג את אהבתם.

  • מקום להצעה:
    זוגות רבים בוחרים במגדל אייפל כאתר להצעת הנישואין שלהם, וקל להבין מדוע. האווירה הרומנטית של המגדל והנופים עוצרי הנשימה הופכים אותו למקום המושלם להעלות את השאלה, ולעתים קרובות נראים זוגות מצלמים וחוגגים את אירוסיהם על מרפסת התצפית של המגדל.
  • צילומי חתונה:
    מגדל אייפל הוא גם מיקום פופולרי לצילומי חתונה, עם זוגות מרחבי העולם שנוסעים לפריז כדי ללכוד את היום המיוחד שלהם מול ציון הדרך האיקוני. הארכיטקטורה הייחודית של המגדל והנופים המדהימים גורמים לתמונות חתונה בלתי נשכחות שיישמרו לכל החיים.
  • ארוחות ערב רומנטיות:
    לזוגות המעוניינים ליהנות מארוחת ערב רומנטית עם נוף, במגדל אייפל יש שתי מסעדות אקסקלוסיביות המציעות מטבח גורמה ונוף פנורמי של העיר. לה ז'ול ורן, הממוקמת במפלס השני של המגדל, היא מסעדה בעלת כוכבי מישלן המציעה חווית אוכל רומנטית עם נוף שאין שני לו של פריז. לחוויית אוכל נינוחה יותר, זוגות יכולים לפנות למסעדת 58 Tour Eiffel בקומה הראשונה, המציעה נופים מדהימים של נהר הסיין וגני טרוקדרו.
  • מנעולי אהבה:
    מסורת רומנטית נוספת במגדל אייפל היא מנעולי האהבה. זוגות כותבים את שמותיהם על מנעול ומצמידים אותו לגדר במגדל, ואז זורקים את המפתח לנהר הסיין כסמל לאהבתם הנצחית. אמנם התרגול אינו מותר עוד בשל חששות בטיחותיים, אך עדיין ישנם מנעולי אהבה רבים על הגדר המשמשים עדות לרוח הרומנטית של המגדל.

זוג חולק רגע רך בשאנז דה מארס הרומנטי של המגדל
זוג חולק רגע רך בשאנז דה מארס הרומנטי של המגדל

מסקנה: הפכו את מגדל אייפל לחובה בקיץ

לסיכום, מגדל אייפל הוא באמת יעד חובה במהלך חודשי הקיץ. בין אם אתה מבקר בפעם הראשונה או מטייל ותיק, המגדל מציע שפע של חוויות שבטוח ישאירו אותך ביראת כבוד. מההיסטוריה המרתקת וחווית המבקרים הסוחפת ועד לנופים המדהימים והאווירה הרומנטית, יש משהו לכולם במגדל אייפל.

אחד הדברים הטובים ביותר בביקור במגדל אייפל במהלך הקיץ הוא מגוון האירועים והפעילויות שמתקיימים. מקונצרטים ותערוכות מיוחדות ועד למופעי זיקוקים ומופעי אור, תמיד קורה משהו חדש ומרגש במגדל.

וכמובן, שום ביקור במגדל אייפל לא יהיה שלם בלי מסע לפסגה. בין אם אתם עולים במדרגות או במעלית, הנופים ממרומי המגדל פשוט עוצרי נשימה. תוכלו לראות את כל פריז פרושה לפניכם, עם נקודות ציון כמו שער הניצחון, נוטרדאם ונהר הסיין, כולם נראים ממרפסת התצפית של המגדל.

אירועי קיץ של מגדל אייפל:

שם אירוע תאריך זמן עלות
התאורה המיוחדת של מגדל אייפל כל לילה בקיץ 22:00 בערב חינם
ארוחת ערב עם נוף כל שבוע 7:00 בערב 80 ₪
סדרת מוזיקת הקיץ של מגדל אייפל בכל יום שבת 9:00 בלילה 70 ₪
יוגה זריחה של מגדל אייפל בכל יום ראשון 07:00 60 ₪

ביקור במגדל אייפל בקיץ הוא חוויה בלתי נשכחת באמת, המציעה משהו לכולם, מחובבי היסטוריה ועד זוגות רומנטיים, וממשפחות ועד הרפתקנים סולו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן