Eiffel Tower

רובע 10 בפריז – הרובע העשירי בפריז

גלו את הרובע ה-10 התוסס והמגוון של פריז, רובע המציע שילוב ייחודי של תרבויות, אטרקציות והיסטוריה.

הקדמה: הרובע ה-10 – הפנינה הנסתרת של פריז?

הרובע ה-10 בפריז אולי לא מוכר כמו כמה מהשכונות המפורסמות האחרות של העיר, אבל יש לו קסם ואופי משלו. ממוקם על הגדה הימנית של הסיין, ה-10 הוא אזור מגוון ואקלקטי המציע למבקרים הצצה אל פריז האמיתית מעבר לאתרי התיירות האופייניים. עם שילוב של ציוני דרך היסטוריים, אטרקציות תרבותיות ומקומות חמים אופנתיים, ברובע הזה יש משהו לכולם.

אחד המאפיינים האיקוניים ביותר של הרובע ה-10 הוא תעלת סן מרטין, נתיב מים ציורי המשתרע על פני 4 קילומטרים בלב השכונה. התעלה רצופה בגשרים מקסימים, בתי קפה וברים נעימים, ושפע של הזדמנויות לטיול נינוח או רכיבה על אופניים. זהו מקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר גדות התעלה הופכות לסצנה חברתית תוססת.

ה-10 הוא גם ביתם של שתיים מתחנות הרכבת ההיסטוריות ביותר של פריז: גאר דו נורד וגאר דה ל'אסט. תחנות אלו משרתות מטיילים מאז אמצע המאה ה-19 והן עד היום מוקדי פעילות שוקקים. הם גם ציוני דרך חשובים בשכונה, עם ארכיטקטורה מדהימה והיסטוריות מרתקות ששווה לחקור.

נוף אווירי של הרובע ה-10 המציג את הארכיטקטורה והרחובות היפים שלו
נוף אווירי של הרובע ה-10 המציג את הארכיטקטורה והרחובות היפים שלו

תעלת סן מרטין: נתיב מים ציורי

תעלת סן מרטין היא מאפיין מרכזי של הרובע ה-10 ואחת האטרקציות הפופולריות ביותר בפריז. נתיב מים ציורי זה נבנה במקור בתחילת המאה ה-19 כדי לספק קישור ישיר בין נהר הסיין לתעלת ה-L'Ourcq, שסיפקה לעיר מים מתוקים. כיום, התעלה היא מקום אהוב על מקומיים ותיירים כאחד, ומציעה הפוגה שלווה מהמולת העיר.

אחד ההיבטים המקסימים ביותר של תעלת סן מרטין הוא סדרת המנעולים והגשרים המתנדנדים שלו, המאפשרים לסירות לנווט ברמות השונות של התעלה. פלאי הנדסה אלה עדיין בשימוש היום, ומבקרים יכולים לצפות בסירות עוברות דרך המנעולים ומתחת לגשרים.

לאורך גדות התעלה, תמצאו שפע של בתי קפה, ברים ומסעדות, מה שהופך אותה למקום מצוין לארוחה או משקה נינוחה. במהלך חודשי הקיץ, גדות התעלה הופכות לסצנה חברתית תוססת, כאשר המקומיים והתיירים כאחד מתרווחים על שמיכות, מנגנים מוזיקה ונהנים מפיקניקים.

פעילות פופולרית נוספת בתעלת סן מרטין היא השכרת סירה או שייט בתעלות. תוכלו לשכור סירת משוטים פריזאית מסורתית המכונה "באטו מוש" ולחקור את התעלה בקצב שלכם, או לקפוץ לסיור מודרך בסירה כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והארכיטקטורה של האזור.

אם אתם מחפשים דרך פעילה יותר ליהנות מהתעלה, יש גם שפע של הזדמנויות לרכיבה על אופניים, ריצה או גלישה על גדות התעלה. ולמי שמעדיף קצב נינוח יותר, ישנם ספסלים רבים ומרחבים ירוקים שבהם אתה יכול פשוט לשבת ולראות את העולם חולף.

Gare du Nord ו-Gare de l'Est: תחנות רכבת היסטוריות

הרובע ה-10 הוא ביתם של שתיים מתחנות הרכבת האייקוניות ביותר של פריז: גאר דו נורד וגאר דה ל'אסט. תחנות היסטוריות אלו משרתות נוסעים כבר למעלה ממאה שנה וממשיכות להיות מוקדי תחבורה מרכזיים לנסיעות פנים ובינלאומיות כאחד.

גאר דו נורד היא תחנת הרכבת העמוסה ביותר באירופה, ומשרתת למעלה מ-200 מיליון נוסעים מדי שנה. זהו המרכז העיקרי של רכבות הנוסעות מצפון צרפת וממנה, כמו גם יעדים בינלאומיים כמו לונדון, בריסל ואמסטרדם. הארכיטקטורה המדהימה של התחנה, עם מגדל השעון האייקוני שלה ואולם הכניסה המפואר שלה, היא אתר חובה למבקרים ברובע ה-10.

גאר דה ל'אסט (Gare de l'Est), הממוקמת רק כמה רחובות מ-Gare du Nord, היא עוד תחנת רכבת מרשימה עם היסטוריה עשירה. הוא נבנה במקור באמצע המאה ה-19 כדי לשרת את הביקוש הגובר לנסיעות ברכבת במזרח צרפת ובגרמניה. כיום, התחנה משרתת יעדים אזוריים ובינלאומיים כאחד, כאשר רכבות יוצאות לערים כמו שטרסבורג, מינכן ווינה.

בנוסף לתפקידי התחבורה שלהם, גם גאר דו נורד וגם גאר דה ל'אסט הם ציוני דרך תרבותיים בפני עצמם. התחנות הוצגו במספר רב של סרטים וספרים, כולל רומן הריגול הקלאסי "זהות בורן". הם גם מציעים הצצה לחיי היומיום של הפריזאים, עם נוסעים עסוקים שממהרים לתפוס את הרכבות שלהם לצד תיירים שמצלמים ומסתכלים על המראות.

תחנות הרכבת השוקקות גאר דו נורד וגאר דה ל'אסט
תחנות הרכבת השוקקות גאר דו נורד וגאר דה ל'אסט

הרב-תרבותיות העשירה של השכונה

הרובע ה-10 ידוע ברב-תרבותיות העשירה שלו, עם תמהיל מגוון של תושבים מכל רחבי העולם. שכונה תוססת זו היא ביתם של אוכלוסייה גדולה של מהגרים מצפון אפריקה והמזרח התיכון, כמו גם קהילות משמעותיות ממערב אפריקה ודרום אסיה.

בהליכה ברחובות ה-10, תשמעו שילוב של שפות ותראו מגוון השפעות תרבותיות בתצוגה. מקצבי חלאל ומאפיות מזרח תיכוניות ועד חנויות בגדים הודיות ומסעדות מערב אפריקאיות, השכונה היא כור היתוך אמיתי של תרבויות ומטבחים.

אחד מציוני הדרך התרבותיים הבולטים ב-10 הוא אלהמברה, תיאטרון היסטורי שמציג מופעי מוזיקה ומחול מצפון אפריקה והמזרח התיכון מאז שנות ה-30. התיאטרון מהווה עדות למורשת התרבותית העשירה של השכונה ומשמש כמקום מפגש לתושבים מכל הרקע.

בנוסף לאלהמברה, ה-10 הוא ביתם של מספר מסגדים, כנסיות ובתי כנסת, המשקפים את המגוון הדתי של השכונה. מקומות תפילה אלו חשובים לא רק למשמעותם הדתית, אלא משמשים גם כמרכזים קהילתיים ומקומות התכנסות לתושבים.

הרובע ה-10 הוא גם ביתם של מספר ארגונים וקבוצות קהילתיות המוקדשים לקידום דיאלוג והבנה בין-תרבותיים. קבוצות אלו פועלות לגשר על הפער בין קהילות שונות ולקדם תחושת אחדות וסולידריות בשכונה.

מטבח מקומי: מה בתפריט?

הרובע ה-10 הוא גן עדן לאוהבי אוכל, עם שפע של תענוגות קולינריים מקומיים שאפשר לחקור. ממאכלים צרפתיים מסורתיים ועד למטבח בינלאומי, יש משהו שישביע לכל חיך.

  • מטבח צרפתי מסורתי:

    לאלו המעוניינים להתפנק עם המטבח הצרפתי הקלאסי, לרובע ה-10 יש המון מה להציע. מביסטרו נעים ועד מסעדות יוקרה, תוכלו לחוות את מיטב הגסטרונומיה הצרפתית ממש בשכונה הזו. כמה מנות שחובה לנסות כוללות אסקרגו, בואף בורגיניון וקוק או וין.

  • מאכלים בינלאומיים:

    אחד מרגעי השיא של הרובע ה-10 הוא סצנת האוכל הבינלאומית המגוונת שלו. אתה יכול למצוא הכל, החל מקבב טורקי ומזה לבנוני ועד פו וייטנאמי וקארי הודי. נקודה פופולרית אחת היא Rue du Faubourg Saint-Denis, הידועה במגוון הרחב של מסעדות ובתי קפה בינלאומיים.

  • אפשרויות טבעוניות וצמחוניות:

    למי שמחפש אפשרויות מבוססות צמחים, ל-10 יש המון מה להציע. יש מספר רב של מסעדות טבעוניות וצמחוניות, בתי קפה ומאפיות ברחבי השכונה, כמו בית הקפה הטבעוני הפופולרי ומאפיית עוגות הענן. תוכלו למצוא הכל, החל מהמבורגרים וכריכים טבעוניים ועד מנות רו פוד ומוצרי מאפה.

    בנוסף למסעדות ובתי קפה, ה-10 הוא ביתם של כמה שווקי אוכל, כמו Marché Saint-Quentin, שם תוכלו למצוא תוצרת טרייה, גבינות, בשרים ועוד. בשכונה יש גם כמה חנויות אוכל מיוחדות, כמו המאפייה הלבנונית Du Liban, שבה תוכלו למצוא מאפים ולחמים מזרח תיכוניים טעימים.

ממרח טעים של מנות מסורתיות ואתניות מהרובע ה-10
ממרח טעים של מנות מסורתיות ואתניות מהרובע ה-10

אמנות רחוב ויצירתיות: קנבס צבעוני

הרובע ה-10 ידוע בסצנת אמנות הרחוב התוססת שלו, עם ציורי קיר צבעוניים וגרפיטי המעטרים רבים מהמבנים והקירות שלו. הליכה ברחובות השכונה היא כמו לחקור גלריה ענקית באוויר הפתוח, עם יצירות אמנות חדשות צצות כל הזמן.

אחד ממקומות אמנות הרחוב המפורסמים ביותר ב-10 הוא Rue Dénoyez, סמטה צרה שהפכה לקנבס צבעוני על ידי אמנים מקומיים. הקירות מכוסים בקליידוסקופ של צבעים ודימויים, מדמויות מצוירות ועד להצהרות פוליטיות.

ה-10 הוא גם ביתם של כמה גלריות אמנות וסטודיו, המציגים את יצירותיהם של אמנים מקומיים ובינלאומיים. גלריה אחת כזו היא Galerie Itinerrance, המתמחה באמנות אורבנית ורחוב. הוא כולל יצירות של כמה מאמני הרחוב הנודעים ביותר מרחבי העולם, כמו שפרד פיירי ו-JR.

בנוסף לאמנות הרחוב המסורתית, ה-10 הוא גם מוקד של יצירתיות וחדשנות. השכונה היא ביתם של מספר חללי עבודה משותפים ומרכזים יצירתיים, כמו קמפוס הסטארט-אפ Station F. חללים אלו מפגישים יזמים, אמנים ומחדשים ממגוון רחב של תחומים, ומטפחים שיתוף פעולה ויצירתיות.

קניות ב-10: שילוב של וינטג' ומודרני

הרובע ה-10 של פריז הוא פנינה נסתרת לקונים, המציע שילוב ייחודי של סגנונות וינטג' ומודרניים. מבוטיקים אופנתיים ועד חנויות עתיקות, בשכונה יש משהו לכולם.

  • ממצאי וינטג':
    פיצוץ מהעבר
    לאוהבי וינטג', ה-10 הוא אוצר של חנויות יד שנייה וחנויות יד שניה. אחד המקומות הפופולריים ביותר הוא ה-Kilo Shop, שם הפריטים מתומחרים לפי משקל. כאן תמצאו הכל, החל משמלות וינטג' ועד אביזרי רטרו, והכל במחירים נוחים. חנות וינטג' בולטת נוספת היא Thanx God I'm a VIP, הכוללת פריטי מעצבים וינטג' יוקרתיים.

  • בוטיקים אופנתיים:
    האופנה האחרונה
    למי שמחפש את הטרנדים האופנתיים האחרונים, ב-10 יש שפע של בוטיקים אופנתיים. בוטיק אחד כזה הוא Center Commercial, הכולל בגדים ואביזרים מסוגננים של מותגים בני קיימא ואתיים. מקום פופולרי נוסף הוא Maje, מותג אופנה צרפתי הידוע בסגנונו השיקי והלא מתאמץ.

  • שווקים:
    חגיגה לחושים
    ה-10 הוא גם ביתם של כמה שווקים, שבהם תוכלו למצוא תוצרת טרייה, גבינות מלאכותיות ומעדנים מקומיים אחרים. ה-Marche Saint-Quentin הוא אחד השווקים העתיקים ביותר בפריז ומציע מגוון רחב של דוכני מזון וספקים. Marché de l'Olive הוא עוד שוק פופולרי, הידוע בפירות וירקות טריים, פרחים ומוצרים מלאכותיים אחרים.

חנות בגדי וינטג' טרנדית לצד בוטיק עכשווי
חנות בגדי וינטג' טרנדית לצד בוטיק עכשווי

תיאטרון ואמנויות הבמה: מרכז תרבותי

הרובע ה-10 של פריז הוא מרכז תרבותי, ביתם של כמה תיאטראות ומקומות לאמנויות הבמה. המבקרים בשכונה יכולים ליהנות ממגוון רחב של הופעות, החל מהצגות ומחזות זמר ועד למופעי ריקוד ומוזיקה חיה.

  • תיאטראות:
    היסטוריה עשירה
    הרובע ה-10 ידוע בהיסטוריה התיאטרלית העשירה שלו. אחד התיאטראות הבולטים בשכונה הוא תאטרון דה לה פורט סן מרטין, מקום היסטורי מהמאה ה-18. התיאטרון אירח כמה מהמחזות והמופעים האיקוניים ביותר בהיסטוריה הצרפתית וממשיך למשוך קהל גדול כיום. תיאטרון בולט נוסף באזור הוא התיאטרון דו גימנסיה, הכולל מגוון הצגות ומופעים עכשוויים.

  • אולמות מוזיקה:
    הופעות חיות
    הרובע ה-10 הוא גם ביתם של כמה אולמות מוזיקה, שבהם המבקרים יכולים ליהנות מהופעות חיות של אמנים מקומיים ובינלאומיים. אחד המקומות הפופולריים ביותר הוא לה סיגל, אולם מוזיקה היסטורי שאירח כמה מהשמות הגדולים במוזיקה, מאדית פיאף ועד להקת הרולינג סטונס. מקום מוזיקה בולט נוסף באזור הוא ה-New Morning, הכולל הופעות ג'אז ובלוז של כמה מהמוזיקאים המוכשרים בעולם.

  • ריקוד:
    צורת אמנות יפה
    למי שמעריך את היופי והחן של הריקוד, ברובע ה-10 יש מספר מקומות המציגים מגוון סגנונות ריקוד. תאטרון דה לה ויל הוא מקום כזה, הידוע במופעי הריקוד העכשוויים שלו. התיאטרון מארח גם מגוון הצגות אחרות, כולל הצגות וקונצרטים. מקום בולט נוסף לריקוד הוא המרכז הלאומי דה לה דאנס, מוסד תרבות המוקדש לקידום ושימור אמנות הריקוד.

מרחבים ירוקים: נווה מדבר מרגיע בג'ונגל האורבני

הרובע ה-10 של פריז אולי ידוע בהמולה העירונית שלו, אבל הוא מציע גם כמה שטחים ירוקים המספקים רווחה מהקצב המהיר של העיר. נווה מדבר שליו אלה מושלמים להירגע, ליהנות מפיקניק, או פשוט לטייל.

  • תעלת סן מרטין:
    נתיב מים ציורי
    אחד המקומות הפופולריים ביותר ברובע ה-10 הוא תעלת סן מרטין, נתיב מים ציורי המשתרע על פני למעלה מארבעה קילומטרים. התעלה מרופדת בעצים וספסלים, מה שהופך אותה למקום אידיאלי לטיול נינוח או לפיקניק. המבקרים יכולים גם לצאת לסיור בתעלה כדי לקבל פרספקטיבה ייחודית של השכונה.

  • Jardin Villemin:
    פנינה נסתרת
    למי שמחפש מרחב ירוק מבודד יותר, Jardin Villemin הוא פנינה נסתרת ברובע ה-10. הפארק הקטן הזה, החבוי בין שני בניינים, כולל בריכה, מזרקה ושפע של ספסלים. זהו המקום המושלם להירגע ולהיטען בעיצומו של יום עמוס.

  • Parc des Buttes-Chaumont:
    נווה מדבר טבעי
    שטח ירוק נוסף שכדאי לבקר ברובע ה-10 הוא פארק דה בוטה-שאומון. פארק רחב ידיים זה כולל גבעות מתגלגלות, אגם ומספר שבילי הליכה. המבקרים יכולים גם ליהנות מפיקניק, לשוט בסירה, או פשוט לשבת וליהנות מהיופי הטבעי המדהים של הפארק.

פארק שליו עם אנשים שנהנים מיום שמשי ברובע ה-10
פארק שליו עם אנשים שנהנים מיום שמשי ברובע ה-10

חיי לילה: לאן יוצאים פריזאים להירגע?

פריז ידועה בחיי הלילה התוססים שלה, והרובע העשירי אינו יוצא מן הכלל. מברים אופנתיים ומועדוני לילה ועד ביסטרו נעימים ומקומות מוזיקה חיה, יש משהו לכולם בשכונה ההומה הזו.

  • ברים ומועדוני לילה אופנתיים:
    הרובע ה-10 הוא ביתם של כמה מהברים ומועדוני הלילה הטרנדיים ביותר בפריז. Le Comptoir Général הוא מקום פופולרי המציע שילוב ייחודי של עיצוב אפריקאי וקאריבי, מוזיקה חיה ומבחר עצום של קוקטיילים. לחוויה יוקרתית יותר, פנו למלון בורבון, בר מלון אופנתי המציע אווירה מתוחכמת וקוקטיילים מומחיות.

  • ביסטרו נעים:
    למי שמחפש חוויה נינוחה יותר, ברובע ה-10 יש כמה ביסטרו נעימים שמתאימים לבילוי לילי עם חברים. Chez Prune הוא מועדף בקרב המקומיים, ומציע אווירה נינוחה ותפריט של מנות צרפתיות קלאסיות. Le Verre Volé הוא מקום פופולרי נוסף הכולל תפריט מסתובב של יינות אורגניים וצלחות קטנות טעימות.

  • אולמות מוזיקה חיה:
    אוהבי מוזיקה ימצאו הרבה מה ליהנות גם ברובע ה-10. La Point Ephémère הוא מרכז תרבות המארח מגוון אירועים, כולל מוזיקה חיה, תערוכות אמנות והקרנות סרטים. Le Hasard Ludique הוא מקום ייחודי נוסף הכולל מוזיקה חיה, מופעי תיאטרון ומיצבי אמנות.

בטיחות ומעשיות: מה כדאי לדעת לפני שאתה הולך

לפני ביקור ברובע ה-10, חשוב לדעת כמה דברים פרקטיים כדי להבטיח טיול בטוח ומהנה. השכונה בטוחה בדרך כלל, אבל כמו כל אזור עירוני, תמיד כדאי לנקוט באמצעי זהירות.

הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

ראשית, זה תמיד רעיון טוב להיות מודעים לסביבתך ולפקוח עין על החפצים שלך כשאתה בחוץ. כייסות יכולות להתרחש באזורים עמוסים, אז הקפידו לשמור על אבטחת הארנק והטלפון שלכם.

שנית, בעת שימוש בתחבורה ציבורית, עדיף להימנע מנסיעה לבד בשעת לילה מאוחרת. היצמד לאזורים מוארים היטב ונסו להישאר בקרבת נוסעים אחרים.

שלישית, אם לא נוח לך לדבר צרפתית, מומלץ ללמוד כמה משפטים בסיסיים לפני הטיול. בעוד שמקומיים רבים מדברים אנגלית, זה תמיד מוערך כאשר מבקרים עושים מאמץ לתקשר בשפה המקומית.

לבסוף, חשוב לדעת שהרבה חנויות ועסקים בצרפת נסגרים לכמה שעות אחר הצהריים לארוחת צהריים, ולכן עדיף לתכנן את הטיול שלכם בהתאם.

מפה של הרובע ה-10 המדגישה עצות בטיחות מרכזיות ומידע מעשי
מפה של הרובע ה-10 המדגישה עצות בטיחות מרכזיות ומידע מעשי

לגלות מעבר ל-10: אטרקציות בקרבת מקום

למרות שלרובע ה-10 יש הרבה מה להציע, יש גם כמה אטרקציות בקרבת מקום ששווה לחקור. במרחק נסיעה קצרה במטרו נמצאת בזיליקת Sacré-Cœur האייקונית, הממוקמת בשכונת מונמארטר המקסימה. הכנסייה המדהימה הזו מספקת נופים עוצרי נשימה של העיר והיא אתר חובה לכל מבקר בפריז.

אטרקציה סמוכה נוספת היא מוזיאון גרווין (Musée Grévin), מוזיאון שעווה הכולל דמויות דמויות חיים של אייקונים היסטוריים ותרבותיים. המבקרים יכולים לעשות סלפי עם סלבריטאים כמו ליאונרדו דיקפריו וריהאנה או ללמוד על ההיסטוריה הצרפתית באמצעות דמויות שעווה של נפוליאון בונפרטה ומארי אנטואנט.

למי שמתעניין באמנות, מוזיאון דה ל'אורנג'רי נמצא במרחק של כמה תחנות משם ברכבת התחתית. המוזיאון הזה הוא ביתם של סדרת חבצלות המים המפורסמת של מונה, כמו גם יצירות של אמנים אימפרסיוניסטים ופוסט-אימפרסיוניסטים בולטים אחרים.

אם אתם מחפשים קצת טבע, פארק דה בוט-שאומון הוא פארק יפהפה הממוקם ברובע ה-19 השכן. שטח ירוק רחב ידיים זה כולל גבעות, אגם וגשר תלוי, המספקים מפלט שליו מהמולת העיר.

לבסוף, חובבי הקולנוע הצרפתי לא ירצו לפספס את ה-Cinemathèque Française, מוזיאון וארכיון המוקדשים להיסטוריה של הסרט. ממוקם ברובע ה-12, הסינמטק כולל הקרנות של סרטים קלאסיים ועכשוויים, כמו גם תערוכות על ההיסטוריה של הקולנוע.

מסקנה: חוויה פריזאית ייחודית באמת

לסיכום, הרובע ה-10 של פריז מציע חוויה ייחודית באמת למבקרים בעיר. מתעלת סן מרטין הציורית ועד לשכונות הרב-תרבותיות וסצנת אמנות הרחוב התוססת, יש משהו לכל אחד ליהנות. אפשרויות המטבח המקומי ואפשרויות הקניות מספקות טעם אמיתי של התרבות הפריזאית, בעוד שמקומות התרבות ואמנויות הבמה הרבים מציעים הצצה להיסטוריה העשירה של העיר ולמורשת האמנותית.

בין אם זה טיול נינוח בפארק דה בוט-שאומון או בילוי לילי בבר מקומי, לרובע ה-10 יש מה להציע לכל מטייל. ועם אטרקציות סמוכות כמו בזיליקת Sacré-Cœur ומוזיאון Grévin במרחק נסיעה קצרה במטרו, המבקרים יכולים לחקור בקלות את העיר הרחבה יותר ואת כל נפלאותיה.

אבל אולי ההיבט הייחודי ביותר של הרובע ה-10 הוא האותנטיות שלו. שכונה זו אינה מלכודת תיירים או גרסה מחוטאת של פריז, אלא קהילה משגשגת של מקומיים שהפכו אותה לביתם. על ידי ביקור ב-10, המטיילים יכולים לחוות את פריז האמיתית – פריז שקיימת מעבר למגדל אייפל והשאנז אליזה.

קבוצת תיירים שנהנית מזמנם ברובע העשירי התוסס והמגוון של פריז
קבוצת תיירים שנהנית מזמנם ברובע העשירי התוסס והמגוון של פריז

אטרקציות ברובע העשירי בפריז:

משיכהמקוםמחיר (ILS)תיאור
גאר דו נורדצפונית לפריזחינםתחנת רכבת גדולה עם חנויות ומסעדות
תעלת סן מרטיןמזרחית לפריזחינםתעלה היסטורית עם מנעול וגשר להולכי רגל
פלאס דה לה רפובליקמרכז פריזחינםכיכר ציבורית עם אנדרטה גדולה
Parc des Buttes Chaumontצפונית לפריזחינםפארק גדול עם אגם, צוקים ומקדש אהבה

הרובע ה-10 הוא יעד חובה לכל מי שמחפש לחקור צד פחות מוכר אך שובה לב באותה מידה של פריז.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן