Eiffel Tower

רובע 14 בפריז – הרובע הארבעה עשרה בפריז

גלו את פניני החן הנסתרות והאווירה הייחודית של הרובע ה-14 של פריז, רובע מלא בהיסטוריה, תרבות וסצנה מקומית תוססת.

הקדמה: מה הופך את הרובע ה-14 לכל כך מיוחד?

הרובע ה-14 של פריז, הממוקם על הגדה השמאלית של נהר הסיין, מתעלם לעתים קרובות על ידי תיירים רבים המבקרים בעיר האהבה. עם זאת, לרובע הזה יש הרבה מה להציע, מה שהופך אותו ליעד חובה לכל מי שחוקר את פריז. הנה כמה סיבות לכך שהרובע ה-14 כל כך מיוחד:

  • היסטוריה עשירה:
    הרובע ה-14 גדוש בהיסטוריה, עם ציוני דרך ומונומנטים רבים המשקפים את עברו של הרובע. אחת האטרקציות הבולטות היא הקטקומבות של פריז, שנמצאות מתחת לרחובות הרובע ה-14. הקטקומבות מכילות את שרידיהם של יותר משישה מיליון בני אדם, ומספקות הצצה מצמררת אך מרתקת לעברה של פריז.

  • מרכז אמנותי:
    הרובע ה-14 ידוע זה מכבר כמרכז אמנותי, שמושך אליו אמנים מכל העולם. הרובע היה פופולרי במיוחד בשנות ה-20 וה-30, עם סופרים ואמנים מפורסמים כמו ארנסט המינגווי, פבלו פיקאסו וסלבדור דאלי שהפכו אותו לביתם. כיום, הרובע הוא עדיין ביתם של גלריות אמנות, סדנאות וסטודיו רבים, מה שהופך אותו למקום מצוין לחקור את סצנת האמנות התוססת של פריז.

  • רחובות מקסימים:
    הרובע ה-14 ידוע גם ברחובותיו המקסימים, שלאורכם מבנים יפהפיים בסגנון האוסמן ובתי קפה מוזרים. Rue Daguerre הוא אחד הרחובות המפורסמים ביותר ברובע, הידוע באווירה התוססת שלו ובשווקי האוכל המצוינים. המדרחוב הזה הוא המקום המושלם לשוטט בו, לספוג את האווירה ולחטוף ביס.

נוף פנורמי של הרובע ה-14, המציג את הארכיטקטורה הייחודית שלו ואת הרחובות ההומים
נוף פנורמי של הרובע ה-14, המציג את הארכיטקטורה הייחודית שלו ואת הרחובות ההומים

הקטקומבות של פריז: אטרקציה מצמררת אך מרתקת?

הקטקומבות של פריז הן אחת האטרקציות הייחודיות והמפחידות ביותר בעיר. גלוסקמאית תת-קרקעית זו מכילה שרידים של מיליוני פריזאים, שהועברו מבתי קברות צפופים בסוף המאה ה-18. הקטקומבות הן מבוך של מנהרות וגלריות, מלאות שורות שורות של עצמות אדם וגולגולות. בעוד שחלקם עשויים למצוא את הקטקומבות מצמררות או מקאבריות, אחרים מוצאים אותן מרתקות ואפילו יפות.

הקטקומבות נוצרו כפתרון לצפיפות הקשה של בתי הקברות של פריז בסוף המאה ה-18. בתי הקברות של העיר עלו על גדותיהם, וגרמו לחששות בריאותיים ולריח רע ברחבי העיר. הפתרון היה להעביר את שרידי מיליוני בני אדם למחצבות התת-קרקעיות, שננטשו לאחר מאות שנים של חפירות. הקטקומבות נפתחו כאטרקציה ציבורית במאה ה-19 ומאז ביקרו בהן מיליוני אנשים.

ההליכה בקטקומבות היא חוויה ייחודית ומפחידה. המבקרים יורדים במדרגות לולייניות ונכנסים למבוך התת-קרקעי, כשרק זוהר האורות העמומים ינחה אותם. הקירות מצופים בעצמות וגולגולות, מסודרים בדוגמאות ועיצובים מורכבים. השקט נשבר רק על ידי קול צעדים ומדי פעם טפטוף מים. זוהי תזכורת מרתקת, אך מצמררת, לעברה של פריז.

המבקרים צריכים להיות מודעים לכך שהקטקומבות אינן מתאימות לכולם. המנהרות התת-קרקעיות יכולות להיות צרות וקלסטרופוביות, והחוויה יכולה להיות סוחפת רגשית עבור חלקם. עם זאת, למי שאמיץ מספיק לצאת למחתרת, הקטקומבות מציעות הצצה ייחודית ובלתי נשכחת לעברה של פריז.

מגדל מונפרנאס: נוף של פריז שאין כמותו

מגדל מונפרנאס הוא אטרקציה שחובה לבקר בה ברובע ה-14 של פריז. גורד שחקים זה, המתנשא לגובה של 210 מטר, מציע נוף פנורמי מדהים של העיר. ממרומי המגדל, המבקרים יכולים לראות רבים מנקודות הציון המפורסמות ביותר של פריז, כולל מגדל אייפל, מוזיאון הלובר וקתדרלת נוטרדאם.

אחד ההיבטים הייחודיים של מגדל מונפרנאס הוא שהוא מציע נוף של פריז שאינו דומה לאף נוף אחר. מכיוון שהמגדל ממוקם ברובע ה-14, הוא מספק פרספקטיבה שונה של העיר בהשוואה לנקודות תצפית פופולריות אחרות. המבקרים יכולים לראות את הנוף העירוני רחב הידיים של פריז, עם השכונות והרובעים הרבים שלה המשתרעים לכל הכיוונים.

המגדל נגיש בקלות באמצעות תחבורה ציבורית, עם מספר קווי מטרו וקווי אוטובוס שעוצרים בקרבת מקום. כשהם מגיעים למגדל, המבקרים יכולים לעלות במעלית במהירות גבוהה לפסגה, שם הם יקבלו את פניהם עם נופים מדהימים של פריז. יש גם חנות מתנות ובית קפה בראש המגדל, שם המבקרים יכולים להירגע וליהנות מהנוף.

אחת התקופות הטובות ביותר לבקר במגדל מונפרנאס היא בשקיעה. מהמגדל נשקף נוף עוצר נשימה של העיר כשהשמש שוקעת מאחורי קו הרקיע. הצפייה בעיר מוארת בלילה היא גם חוויה בלתי נשכחת, שכן מגדל אייפל ונקודות ציון אחרות מתעוררות לחיים עם אורות מסנוורים.

המבקרים צריכים להיות מודעים לכך שהכניסה למגדל מונפרנאס אינה בחינם, אבל העלות שווה את זה עבור הנופים המדהימים. המגדל נגיש גם לכיסא גלגלים, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת עבור מבקרים עם בעיות ניידות.

נוף מדהים של פריז ממרומי מגדל מונפרנאס
נוף מדהים של פריז ממרומי מגדל מונפרנאס

"מקלט לאמנים": איך הפך הרובע ה-14 למרכז אמנות?

לרובע ה-14 יש היסטוריה ארוכה ועשירה כמרכז לאמנים ויוצרים. רובע זה היה ביתם של ציירים, סופרים ומוזיקאים מפורסמים רבים במהלך השנים, כולל פבלו פיקאסו, אנרי מאטיס וז'אן קוקטו. אז איך הפך הרובע ה-14 ליעד כה פופולרי עבור אמנים?

אחת הסיבות היא שהרובע שימש בעבר כבית למספר רב של דירות סטודיו ודירות במחירים סבירים. זה הפך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור אמנים שחיפשו דיור ומרחב עבודה במחירים סבירים. בנוסף, באזור יש הרבה גלריות קטנות וחנויות לציוד אמנות הנותנות מענה לצרכים של אמנים מקומיים.

גורם נוסף שתרם לסצנת האמנות של הרובע ה-14 הוא קרבתו לתחנת הרכבת מונפרנאס. בתחילת המאה ה-20, תחנה זו הפכה למרכז לאמנים הנוסעים לפריז וממנה. אמנים רבים היו עוצרים ברובע ה-14 כדי לעבוד או להתרועע, מה שהוביל למוניטין של האזור כמוקד אמנותי.

לרובע ה-14 יש גם מורשת תרבותית עשירה, עם ציוני דרך היסטוריים ומוזיאונים רבים. ה-Fondation Cartier pour l'Art Contemporain, למשל, הוא מוזיאון לאמנות עכשווית הממוקם ברובע. המוזיאון ידוע בהתמקדות שלו באמנות עכשווית בינלאומית והוא אירח תערוכות של אמנים כמו רון מואק ודיוויד לינץ'.

כיום, הרובע ה-14 ממשיך להיות מרכז תוסס לאמנים ויוצרים. ברובע יש סצנת אמנות משגשגת, עם הרבה גלריות, אולפנים ובתי ספר לאמנות. בנוסף, האזור מארח מספר פסטיבלי אמנות ואירועים במהלך השנה, כגון פסטיבל Nuit Blanche ו-Salon des Artistes Indépendants.

הרחובות המקסימים: צעד אחורה בזמן

כשתשוטטו ברובע ה-14, תועברו אחורה בזמן לעידן שחלפה. הרובע ידוע ברחובותיו הציוריים ובארכיטקטורה המקסימה שלו, עם מבנים היסטוריים רבים המתוארכים למאה ה-19. אחד הרחובות המפורסמים באזור הוא Rue Daguerre, שלאורכו חלונות ראווה ובתי קפה פריזאיים מסורתיים.

רחוב מקסים נוסף ברובע ה-14 הוא Rue de la Tombe-Issoire. ברחוב זה נמצאים מספר מבנים היסטוריים, כולל Chapelle Sainte-Anne de la Maison Blanche, קפלה יפהפייה מהמאה ה-17 עם חלונות ויטראז' מדהימים. הרחוב ידוע גם בשוק התוסס שלו, המתקיים מדי שלישי ושישי.

אם אתם מחפשים מפלט שקט מההמולה של העיר, פנו ל-Cité Universitaire. הקמפוס רחב הידיים הזה הוא ביתם של כמה מבנים יפים, כולל ה-Maison Internationale, שתוכנן על ידי לה קורבוזיה. הקמפוס הוא גם ביתם של כמה פארקים וגנים יפים, מה שהופך אותו למקום המושלם לטיול נינוח ביום שמשי.

אחד הרחובות הייחודיים ביותר ברובע ה-14 הוא Rue des Thermopyles. רחוב צר זה מרוצף אבן משופע בבתים קטנים וגנים, המעניקים לו אווירה מוזרה ושלווה. הרחוב משמש לעתים קרובות כמקום לסרטים וצילומים, הודות לאווירה המקסימה שבו.

רחוב ציורי מרוצף אבן שלאורכו בתי קפה וחנויות מקסימים
רחוב ציורי מרוצף אבן שלאורכו בתי קפה וחנויות מקסימים

חקר מרחבים ירוקים: משב רוח רענן בעיר השוקקת?

פריז אולי ידועה ברחובות ההומים שלה ובנקודות הציון האייקוניות שלה, אבל הרובע ה-14 מציע הפוגה מבורכת מההמולה של העיר. הרובע הוא ביתם של מספר פארקים וגנים יפים, מה שהופך אותו למקום המושלם לברוח מההמונים וליהנות משב רוח צח.

  • פארקים וגנים:
    אחד המרחבים הירוקים היפים ביותר ברובע ה-14 הוא פארק מונטסוריס. פארק רחב ידיים זה משתרע על פני 15 דונם וכולל גנים מדהימים, שבילים מפותלים ואגם שליו. הפארק הוא נווה מדבר של רוגע בלב העיר, וזה המקום המושלם להירגע וליהנות מפיקניק ביום שמשי.

    פארק יפה נוסף ברובע הוא הכיכר פרדיננד ברונו. פארק קטן זה ממוקם בלב הרובע ה-14 וכולל כמה פסלים ומזרקות יפות. הפארק הוא מקום פופולרי עבור המקומיים להתאסף וליהנות ממשחק פטאנק או טיול נינוח.

  • גינות קהילתיות:
    בנוסף לפארקים הגדולים שלו, הרובע ה-14 הוא גם ביתם של כמה גנים קהילתיים מקסימים. אחד המפורסמים שבהם הוא Jardin partagé de la rue de Cels. גן קטן זה מתוחזק על ידי קבוצה של מתנדבים מקומיים וכולל מספר פרחים וירקות יפים. הגן פתוח לקהל, והמבקרים מוזמנים לטייל בו ולהתפעל מהצמחים והפרחים היפים.

    גן קהילתי נוסף באזור הוא Jardin partagé de la rue de la Sablière. גן מקסים זה ממוקם בלב הרובע ה-14 וכולל מספר פרחים ועצים יפים. הגן הוא מקום פופולרי עבור המקומיים להתאסף וליהנות אחר צהריים שקט בשמש.

טעימה מהמטבח המקומי: אילו מנות מסורתיות כדאי לנסות?

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות תרבות חדשה היא דרך המטבח שלה, והרובע ה-14 של פריז אינו יוצא מן הכלל. הרובע הוא ביתם של כמה בתי קפה, ביסטרו ומסעדות מקסימים, שכל אחד מהם מציע טעם ייחודי של המטבח המקומי.

אם אתם מחפשים לנסות כמה מנות צרפתיות מסורתיות, הקפידו לבקר בביסטרו או בראסרי ברובע ה-14. כמה מנות שחובה לנסות כוללות אסקרגוט (שבלולים מבושלים בחמאת שום), סטייק צ'יפס (סטייק עם צ'יפס) וקוק או וין (עוף מבושל ביין אדום).

למשהו קצת יותר הרפתקני, נסו להזמין צלחת אנדואלט, סוג של נקניקיות עשויות מעי חזיר. למרות שזה אולי לא נשמע מושך לכולם, מדובר במנה פופולרית ברובע ה-14 ונאמר שהיא די טעימה כאשר היא מבושלת כהלכה.

אם יש לכם שן מתוקה, הקפידו לנסות כמה מהמאפים והקינוחים המפורסמים של הרובע. כמה מהמועדפים המקומיים כוללים טארט טאטין (טארט תפוחים הפוך), קרם ברולה (קינוח רפרפת עם ציפוי סוכר מקורמל) ואקלרים (מאפה ארוך במילוי שמנת).

לבסוף, שום טיול לרובע ה-14 לא יהיה שלם בלי לנסות גבינה טעימה. הרובע הוא ביתם של מספר פרומאג'רי (חנויות גבינות), בהן תוכלו לטעום מגוון גבינות מקומיות ואזוריות. הקפד לנסות קממבר, רוקפור וברי דה מי, כמה מהגבינות הצרפתיות המפורסמות ביותר.

מבחר טעים של מנות צרפתיות מסורתיות ממסעדה מקומית
מבחר טעים של מנות צרפתיות מסורתיות ממסעדה מקומית

קניות ברובע ה-14: איפה אפשר למצוא מזכרות ומתנות ייחודיות

הרובע ה-14 של פריז הוא ביתם של מגוון חנויות ובוטיקים ייחודיים, מה שהופך אותו ליעד המושלם למי שמחפש מזכרות ומתנות מיוחדות במינן להחזיר הביתה. אחד המקומות הטובים ביותר להתחיל בהם הוא Rue Daguerre, מדרחוב שלאורכו חנויות מזון מיוחדות, מאפיות ובתי קפה. כאן תוכלו למצוא הכל, מגבינות ושוקולדים מלאכותיים ועד לריבות ומאפים תוצרת בית.

אם אתם מחפשים משהו קצת יותר יוקרתי, פנו לרחוב Rue de la Gaîté, שם תמצאו מספר בוטיקים יוקרתיים וחנויות תכשיטים. ברחוב זה נמצא גם תאטרון דה לה גייט, תיאטרון היסטורי שהוסב למתחם קניות ובידור.

למי שמתעניין באמנות ועיצוב, הקפד לבדוק את הבוטיקים והגלריות לאורך Rue d'Alésia. כאן תוכלו למצוא יצירות אמנות ייחודיות, רהיטים בעבודת יד ופריטים דקורטיביים נוספים לביתכם.

מקום נהדר נוסף לעשות בו קניות ברובע ה-14 הוא Marché aux Puces de la Porte de Vanves, שוק פשפשים שמתקיים בכל סוף שבוע. כאן תוכלו לעיין במגוון פריטי וינטג' ועתיקים, לרבות רהיטים, ביגוד ותכשיטים.

"מקום של קהילה": איך מתארים המקומיים את השכונה שלהם?

הרובע ה-14 מתואר לרוב כ"מקום של קהילה" על ידי המקומיים, שמתגאים בתחושת האחווה והביחד המגדירים את שכונתם. זה בא לידי ביטוי בעסקים ובמוסדות המקומיים הרבים שקיימים כבר עשרות שנים, כמו La Crêperie de Josselin האייקוני ובית הקברות ההיסטורי של מונפרנאס.

אחד המאפיינים המרכזיים של הרובע ה-14 הוא אוכלוסייתו המגוונת, הכוללת גם תושבים ותיקים וגם עולים חדשים מכל העולם. זה יצר קהילה תוססת ודינמית, שבה אנשים מכל הרקע והתרבויות יכולים להתכנס כדי לחלוק את החוויות וההשקפות שלהם.

היבט נוסף של הרובע ה-14 שהמקומיים מעריכים הוא המרחבים הירוקים הרבים שלו, המספקים הפוגה מבורכת מההמולה של חיי העיר. מפארק מונטסוריס ועד ל-Jardin du Luxembourg, יש הרבה מקומות להירגע וליהנות מהטבע ממש בלב פריז.

בנוסף ליופי הטבעי שלו, הרובע ה-14 ידוע גם במורשת התרבותית העשירה שלו. מהאמנים והסופרים המפורסמים שחיו ופעלו כאן בתחילת המאה ה-20 ועד למוזיאונים והגלריות הרבים שמציגים את מיטב האמנות העכשווית, תמיד יש מה לגלות ולחקור ברובע התוסס הזה.

קבוצת מקומיים התכנסה לאירוע קהילתי בכיכר תוססת
קבוצת מקומיים התכנסה לאירוע קהילתי בכיכר תוססת

תחבורה: ניווט ברובע בקלות

הרובע ה-14 מקושר היטב לשאר חלקי פריז, מה שמקל על ההתמצאות בין אם אתם נוסעים ברגל, באופניים או בתחבורה ציבורית. הנה כמה טיפים לניווט במחוז בקלות:

  • מטרו:
    לרובע ה-14 משרתים מספר קווי מטרו, כולל קו 4, העובר בלב הרובע ומתחבר לאטרקציות תיירותיות מרכזיות כמו קתדרלת נוטרדאם ומוזיאון הלובר. קווים נוספים שעוברים ברובע ה-14 כוללים את קו 6, שעוצר בתחנת מונפרנס-ביינוויו, וקו 13, המשרת את תחנות Porte de Vanves ו-Plaisance.

  • אוטובוס:
    לפריז יש רשת נרחבת של אוטובוסים שיכולים לקחת אותך לכל מקום שאתה צריך ללכת, והרובע ה-14 אינו יוצא מן הכלל. את הרובע משרתים מספר קווי אוטובוס, ביניהם 28, העובר מתחנת Gare Saint-Lazare לתחנת Porte d'Orléans, ו-38, המחבר את גאר דו נורד לפורט ד'אורליאן.

  • אופניים:
    פריז היא עיר נהדרת לרכיבה על אופניים, והרובע ה-14 אינו יוצא מן הכלל. ישנן מספר חברות להשכרת אופניים באזור, ורבים מהרחובות מצוידים בנתיבי אופניים ייעודיים כדי להפוך את הרכיבה לבטוחה ונוחה יותר. מערכת שיתוף האופניים Vélib' זמינה גם היא ברחבי העיר, עם מספר תחנות הממוקמות ברובע ה-14.

  • הליכה:
    אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את הרובע ה-14 היא ברגל. רבים מהרחובות והשכונות המקסימים ביותר של הרובע נגישים רק ברגל, והליכה מאפשרת לכם לספוג את המראות, הקולות והריחות של העיר בקצב שלכם. בנוסף, עם כל כך הרבה פארקים ושטחים ירוקים באזור, הליכה היא דרך מצוינת ליהנות מהחוץ תוך כדי פעילות גופנית.

לינה: היכן ללון ברובע ה-14

הרובע ה-14 מציע מגוון אפשרויות לינה שיתאימו לכל התקציבים וההעדפות. ממלונות יוקרה ועד לינה וארוחת בוקר נעימה, יש משהו לכולם ברובע התוסס הזה של פריז.

למי שמחפש מגע של יוקרה, מגדל מונפרנאס הוא ביתם של מספר מלונות יוקרתיים עם נופים מדהימים של העיר, כולל פולמן פריז מונפרנאס ו-Novotel Paris Centre Gare Montparnasse. הרובע מתהדר גם בכמה מלונות בוטיק בעלי אישיות ייחודית, כמו Hotel du Midi Paris Montparnasse ומלון Mistral Paris.

אם אתם מטיילים בתקציב נמוך, יש הרבה אפשרויות לינה במחירים סבירים גם ברובע ה-14. הרובע הוא ביתם של כמה אכסניות ומלונות זולים, כולל מלון Le Fabe והוסטל צעיר ומאושר. רבים מהנכסים הללו מציעים חדרים נוחים עם שירותים בסיסיים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור מטיילים שרוצים לחסוך כסף מבלי לוותר על הנוחות.

לחוויה מקומית יותר, שקול להזמין לינה וארוחת בוקר או בית הארחה ברובע ה-14. נכסים אלה מציעים סביבה אינטימית יותר, עם שירות אישי והזדמנות להתחבר עם המקומיים. ה-Villa Royale Montsouris וה-Bed and Breakfast des Artistes הם רק שתי דוגמאות להרבה בתי הארחה מקסימים באזור.

חדר מלון נעים ומקסים בלב הרובע
חדר מלון נעים ומקסים בלב הרובע

אירועים ופסטיבלים מיוחדים: מה קורה במהלך השנה?

לאורך כל השנה, הרובע ה-14 מארח מגוון אירועים ופסטיבלים החוגגים את ההיסטוריה והתרבות העשירה של הרובע. אחד האירועים הפופולריים ביותר הוא פסטיבל מונפרנאס, שמתקיים מדי קיץ ומוקדש לאמנים ולסופרים הרבים שפעם קראו לשכונה. הפסטיבל כולל מוזיקה חיה, מופעי רחוב ותערוכות אמנות, ומושך אליו המונים מכל רחבי העיר.

אירוע פופולרי נוסף הוא ה-Nuit Blanche, או "הלילה הלבן", שמתקיים מדי אוקטובר ורואה את העיר מתעוררת לחיים עם מיצבי אמנות, הופעות ואירועי תרבות נוספים. הרובע ה-14 הוא ביתם של כמה מהמתקנים הללו, והמבקרים יכולים לבלות את הלילה בחקר הגלריות והמוסדות התרבותיים הרבים של הרובע.

באביב, הרובע חוגג את בואו של מזג אוויר חם יותר עם Fete de la Nature, פסטיבל המציג את הפארקים והשטחים הירוקים הרבים באזור. המבקרים יכולים ליהנות מטיולים מודרכים, פיקניקים ופעילויות חוצות אחרות, כמו גם מוזיקה חיה ובידור אחר.

לאורך כל השנה, הרובע ה-14 מארח גם מגוון פסטיבלי אוכל ויין, כולל הסלון דה לה גסטרונומיה וסלון דה וינס דה וינירון עצמאי. אירועים אלה מציעים למבקרים את ההזדמנות לטעום כמה מהאוכל והיין הטובים ביותר מהאזור, כמו גם לפגוש יצרנים מקומיים וללמוד עוד על אמנות המטבח הצרפתי.

מסקנה: מדוע הרובע ה-14 צריך להיות במסלול הטיול שלכם בפריז

הרובע ה-14 של פריז הוא רובע ייחודי ומקסים המציע למבקרים טעימה מתרבות פריזאית אותנטית. מציוני הדרך ההיסטוריים שלו ועד לסצנת האמנות התוססת שלו, יש אינספור סיבות מדוע רובע זה צריך להיות במסלול שלך בפריז. הנה רק כמה:

  • 1. אבני חן נסתרות:
    הרובע ה-14 הוא ביתם של כמה אטרקציות פחות מוכרות שכדאי לבקר בהן. מהקטקומבות של פריז ועד לרחובות המקסימים של מונפרנאס, תמיד יש משהו חדש לגלות ברובע הזה.

  • 2. אמנות ותרבות:
    לרובע ה-14 יש היסטוריה עשירה כגן עדן לאמנים, והמבקרים יכולים לראות את השפעתה של קהילה זו גם היום. מהגלריות והמוזיאונים הרבים ועד לפסטיבל מונפרנס השנתי, הרובע הזה הוא ביקור חובה לכל מי שמתעניין באמנות ותרבות.

  • 3. טעם מקומי:
    אחד הדברים הטובים ביותר בביקור ברובע ה-14 הוא לטעום מהמטבח הפריזאי האותנטי. ממאכלים מסורתיים כמו אסקרגו וקוק או וין ועד טוויסטים מודרניים במטבח הצרפתי הקלאסי, יש משהו שישביע את רצונו של כל חך ברובע הזה.

קולאז' של רגעים בלתי נשכחים שנלכדו ברובע ה-14, מפתה מטיילים לבקר
קולאז' של רגעים בלתי נשכחים שנלכדו ברובע ה-14, מפתה מטיילים לבקר

רובע 14 בפריז:

משיכהמקוםמחירתיאור
מגדל מונפרנאס33 avenue du Maine8 ₪מגדל מונפרנאס הוא מרפסת תצפית וגורד שחקים בפריז.
Cité Universitaireשדרות יורדן 17חינםCité Universitaire הוא קמפוס אוניברסיטאי בינלאומי בפריז.
Rue DaguerreRue DaguerreחינםRue Daguerre הוא שוק רחוב תוסס מלא בחנויות ייחודיות, בתי קפה ומסעדות.
פארק מונטסוריס2 Rue GazanחינםParc Montsouris הוא הפארק הגדול ביותר ברובע ה-14 ומציע שפע של פעילויות, שבילים וגנים לחקור.

הרובע ה-14 בפריז מציע חוויה מגוונת ומרגשת למבקרים ולמקומיים כאחד, עם ההיסטוריה העשירה שלו, האווירה התוססת והאוצרות החבויים שמחכים להתגלות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן