Eiffel Tower

רובע 18 בפריז – הרובע השמונה עשרה בפריז

גלו את ההיסטוריה העשירה, התרבות התוססת והפנינים הנסתרות של הרובע ה-18 בפריז, רובע מלא בקסם אמנותי ובקהילות מגוונות.

הקדמה: כור היתוך של תרבויות

הרובע ה-18 בפריז הוא שכונה תוססת ומגוונת המגלמת את הרב-תרבותיות של העיר. ממוקם בחלק הצפוני של העיר, היא מהווה בית לאוכלוסיית מהגרים גדולה מצפון אפריקה, אפריקה שמדרום לסהרה ומהמזרח התיכון. כור ההיתוך הזה של תרבויות יצר אווירה ייחודית שהיא גם תוססת ומסבירת פנים. האזור ידוע ברחובותיו הצבעוניים, השווקים השוקקים וסצנת המוזיקה התוססת, המציגים את המורשת התרבותית העשירה של תושביו.

כשתחקור את הרובע ה-18, תחווה שילוב תוסס של שפות, מאכלים ומנהגים. האזור מהווה מרכז לקהילות אפריקאיות, מזרח תיכוניות ואסייתיות, והשפעתן ניכרת באוכל, באופנה ובמוזיקה המקומיים. המגוון של השכונה היוו השראה גם לסצנת אמנויות משגשגת, עם מופעי אמנות רחוב, תיאטרון ומחול המתקיימים לאורך כל השנה.

מעבר להיצע התרבותי שלו, הרובע ה-18 הוא גם ביתם של כמה מנקודות הציון האייקוניות ביותר של פריז. בזיליקת Sacré-Cœur המלכותית הממוקמת בראש גבעת מונמארטר מציעה נופים מדהימים של העיר, בעוד שקברט מולן רוז' הוא ביקור חובה לחובבי הקאן-קאן והבורלסק הצרפתי. המרחבים הירוקים של האזור, כמו פארק דה בוט-שאומון המקסים, מספקים מפלט שליו מהמולת העיר.

למרות האטרקציות הרבות שבו, הרובע ה-18 מתעלם לרוב על ידי תיירים שבוחרים באזורים ידועים יותר כמו השאנז אליזה או הרובע הלטיני. עם זאת, מי שיעזוב את השביל יתוגמל בחוויה פריזאית ייחודית ואותנטית. האווירה מסבירת הפנים והקהילה המגוונת של האזור הופכים אותו ליעד אידיאלי עבור מטיילים המעוניינים לטבול את עצמם במורשת התרבותית העשירה של העיר.

מבט אווירי של הרובע ה-18 המציג את הארכיטקטורה המגוונת שלו
מבט אווירי של הרובע ה-18 המציג את הארכיטקטורה המגוונת שלו

היסטוריה: כיצד התפתח הרובע ה-18?

לרובע ה-18 היסטוריה עשירה ומורכבת שעיצבה את זהותו ואופיו. האזור היה במקור כפר כפרי בפאתי פריז, הידוע בכרמים ובטחנות הרוח שלו. עם זאת, במאה ה-19, העיור והתיעוש המהירים הפכו את השכונה לרובע פועלים, עם מפעלים, בתי מגורים ושכונות עוני שגדשו את הרחובות.

למרות תנאי החיים הקשים, הרובע ה-18 הפך למוקד לאמנים, סופרים ואנשי רוח שנמשכו לאווירה הבוהמיינית של האזור ולשכר הדירה הזול. מונמארטר, במיוחד, הפכה למרכז לתנועות אוונגרד כמו אימפרסיוניזם, קוביזם וסוריאליזם, כאשר אמנים כמו פבלו פיקאסו, וינסנט ואן גוך והנרי מאטיס בנו שם את בתיהם.

המורשת התרבותית של האזור הועשרת עוד יותר על ידי הגעת המהגרים מצפון אפריקה, אפריקה שמדרום לסהרה והמזרח התיכון במאה ה-20. קהילות אלו הביאו איתן מנהגים, שפות ומטבח משלהן, אשר תרמו לאופיו התוסס והמגוון של האזור.

בשנים האחרונות, הרובע ה-18 עבר שינויים משמעותיים כאשר העיר ביקשה לחדש ולהחיות את האזור. רבים מהמפעלים והשכירות הישנים הוחלפו בבנייני דירות מודרניים, והשכונה הפכה יותר ויותר ג'נטרית. זה הוביל למתחים בין תושבים ותיקים לעולים חדשים, כמו גם לחששות לגבי האותנטיות התרבותית של האזור ולמחיר הסביר.

"La Butte Montmartre": גן עדן של אמן

לה בוטה מונמארטר, גבעה ברובע ה-18, היא כבר מזמן גן עדן לאמנים ובוהמיינים. הרחובות המרוצפים התלולים והסמטאות המפותלות שלו זרועים בתים צבעוניים, בתי קפה וגלריות, היוצרים אווירה של יצירתיות והשראה.

המורשת האמנותית של הגבעה מתחילה בסוף המאה ה-19, אז היא הפכה למרכז לתנועות אוונגרד כמו אימפרסיוניזם, קוביזם וסוריאליזם. אמנים כמו פבלו פיקאסו, וינסנט ואן גוך והנרי מאטיס נהרו למונמארטר, נמשך לדמי השכירות הזולים, חיי הלילה התוססים והרוח הבוהמיינית.

כיום, הגבעה נותרה קהילה אמנותית תוססת ואקלקטית, עם מגוון מגוון של כישרונות וסגנונות יצירתיים. המבקרים יכולים לחקור עשרות גלריות ואולפנים המציגים כל דבר, מאמנות רחוב וגרפיטי ועד לציור ופיסול עכשוויים.

אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר על הגבעה הוא בזיליקת Sacré-Cœur, כנסייה לבנה מדהימה שחולשת על קו הרקיע. הבזיליקה, שנבנתה בסוף המאה ה-19 כסמל לפיוס לאומי לאחר מלחמת צרפת-פרוסיה, היא יצירת מופת של אדריכלות ניאו-ביזנטית, עם פסיפסים מורכבים, חלונות ויטראז' וכיפה מסיבית.

אטרקציית חובה נוספת על הגבעה היא כיכר טרטר, כיכר ציורית שבה מתגוררים עשרות אמני רחוב, ציירים וקריקטוריסטים. המבקרים יכולים לצפות באמנים המוכשרים האלה בעבודה, ואפילו להזמין דיוקן או ציור משלהם.

ציירים וכני ציור שלהם בפלאס דו טרטר ההומה
ציירים וכני ציור שלהם בפלאס דו טרטר ההומה

גסטרונומיה: אילו תענוגות קולינריים מחכים לכם?

הרובע ה-18 הוא גן עדן לאוהבי אוכל, עם מגוון רחב של אפשרויות קולינריות שיתאימו לכל טעם ותקציב. בין אם אתה במצב רוח למטבח צרפתי קלאסי, מנות בינלאומיות אקזוטיות או מאכלים צמחוניים אופנתיים, תמצא הכל בשכונה התוססת הזו.

אחת המנות האייקוניות ביותר באזור היא "בוף בורגיניון", תבשיל בקר דשן שמתבשל לאט עם יין אדום, בייקון וירקות. המנה הצרפתית הקלאסית הזו היא מרכיב עיקרי ברבים מהביסטרו והבראסרי המקומיים, והיא המזון המנחם המושלם בערב קריר.

לחוויה של טעם אקזוטי יותר, לכו לרחובות ההומים של שכונת ברבס, שם תמצאו שוק אפריקאי תוסס ושלל מסעדות המגישות מנות צפון אפריקאיות ומזרח תיכוניות חריפות. מפלאפל ושווארמה ועד טאג'ינים וקוסקוס, הטעמים והניחוחות של האזור הזה יובילו אתכם לארצות רחוקות.

גם צמחונים וטבעונים ימצאו שפע של אפשרויות ברובע ה-18. השכונה היא ביתם של כמה מסעדות צמחוניות וטבעוניות אופנתיות, כמו Le Potager du Marais ו-Sol Semilla, המגישות מנות צמחיות טעימות העשויות עם מרכיבים טריים ואורגניים.

כמובן, שום סיור קולינרי ברובע ה-18 לא יהיה שלם בלי לטעום כמה מהמאפים והממתקים המקומיים. מקרואסונים מתקלפים ו-pain au chocolat עם חמאה ועד מקרונים עדינים וטראפלס שוקולד עשירים, הפטיסרי והשוקולטיירים של השכונה הזו הם מהטובים בעיר.

Sacré-Cœur: ציון דרך רוחני

אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר ברובע ה-18 הוא בזיליקת הסאקרה-קור, הממוקמת בראש הנקודה הגבוהה ביותר בעיר על בוטה מונמארטר. הכנסייה הלבנה והמדהימה הזו, עם כיפותיה הייחודיות בצורת בצל, היא סמל אהוב של פריז ומקום חובה למבקרים בעיר.

ה-Sacré-Cœur נבנה בסוף המאה ה-19 כסמל לפיוס לאומי בעקבות המהומה של מלחמת צרפת-פרוסיה והקומונה של פריז. היא נועדה גם כאנדרטה רוחנית, שהוקדשה ללב הקדוש של ישו ונועד לשמש מקום תפילה ועלייה לרגל.

פנים ה-Sacré-Cœur מרשים בדיוק כמו החיצוני שלו, עם ספינה דואה ופסיפס יפהפה של ישו בהוד מעל המזבח הראשי. המבקרים יכולים גם לחקור את הקריפטה, המכילה מספר קפלות ומוזיאון המוקדש להיסטוריה של הבזיליקה והבוט מונמארטר.

בנוסף למשמעות הדתית שלו, Sacré-Cœur מציע גם נופים פנורמיים מדהימים של העיר מהמרפסת שלו. המבקרים יכולים לטפס ב-300 המדרגות לראש הכיפה לנוף עוצר נשימה אפילו יותר של פריז וציוני הדרך שלה, כולל מגדל אייפל, קתדרלת נוטרדאם ושער הניצחון.

בעוד שה-Sacré-Cœur הוא יעד תיירותי פופולרי, הוא נותר מקום פולחן פעיל, עם מיסות יומיות ושירותי דת אחרים. המבקרים מתבקשים לכבד את קדושת הבזיליקה ולהתלבש כראוי בעת הביקור.

החזית הלבנה המדהימה של בזיליקת Sacré-Cœur
החזית הלבנה המדהימה של בזיליקת Sacré-Cœur

מולן רוז': מקום הולדתו של הקברט המודרני

המולן רוז' הוא אחד הקברטים המפורסמים בעולם, והוא ממוקם בלב הרובע ה-18. למקום האייקוני הזה יש היסטוריה עשירה והוא ממשיך למשוך מבקרים מרחבי העולם עם המופעים המרהיבים והאווירה התוססת שלו.

  • השנים המוקדמות:
    מטחנת רוח לקברט
    המולן רוז' נפתח במקור בשנת 1889 על ידי ג'וזף אולר וצ'רלס זידלר כמקום לבילוי וריקודים. פירוש השם "מולן רוז'" הוא "טחנת רוח אדומה", והבניין תוכנן כדי להידמות לטחנת רוח ענקית. הקברט הפך מהר מאוד לפופולרי בקרב פריזאים ומבקרים כאחד, והוא כלל מגוון הופעות, כולל רקדנים, זמרים וקומיקאים.

  • הבל אפוק:
    תור הזהב של המולן רוז'
    בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, המולן רוז' נהנה מימי הזוהר שלו כמוקד חיי הלילה הפריזאיים. הקברט משך כמה מהכוכבים הגדולים של התקופה, כולל אדית פיאף, ג'וזפין בייקר ומוריס שבלייה. ה-can-can הפך לריקוד המובהק של המולן רוז', והוא בוצע על ידי נערות שואו רגליים בתלבושות משוכללות שהשאירו מעט לדמיון.

  • העידן המודרני:
    החייאת המולן רוז'
    באמצע המאה ה-20 נקלע המולן רוז' לתקופות קשות, והוא נסגר לתקופה של מספר שנים. עם זאת, בשנות החמישים, הוא קם לתחייה על ידי קבוצת משקיעים שראו את הפוטנציאל במקום האייקוני. המולן רוז' החדש כלל טכנולוגיה מודרנית ומגוון רחב יותר של מבצעים, כולל אקרובטים, קוסמים וזמרים.

פארקים ושטחים ירוקים: איפה אפשר לברוח מהמולת העיר?

בעיר עמוסה ושוקקת כמו פריז, חשוב שיהיו כמה מרחבים ירוקים שבהם תוכלו לברוח מההמונים ולהירגע בטבע. למרבה המזל, הרובע ה-18 הוא ביתם של מספר פארקים וגנים מקסימים המציעים טעימה מהאזור הכפרי בלב העיר.

אחד המרחבים הירוקים הפופולריים ביותר ברובע ה-18 הוא פארק דה בוטה-שאומון. ממוקם על גבעה המשקיפה על העיר, פארק זה מציע נופים מדהימים של פריז ואווירה שלווה המושלמת לפיקניק או לטיול נינוח. הפארק כולל אגם, מספר מפלים, ומגוון של חי וצומח, כולל ציפורים ודגים אקזוטיים.

פארק מקסים נוסף ברובע ה-18 הוא כיכר לואיז מישל. הפארק הזה נקרא על שם האנרכיסט והפמיניסט הצרפתי המפורסם, וזה מקום פופולרי עבור המקומיים להירגע וליהנות מהשמש. הפארק כולל מגרש משחקים לילדים, מזרקה ומספר ספסלים שבהם תוכלו לשבת ולראות את העולם עובר.

למי שרוצה לברוח לחלוטין מהעיר, בית הקברות של מונמארטר הוא נווה מדבר שליו ושליו בלב הרובע ה-18. בית הקברות ההיסטורי הזה הוא מקום המנוחה האחרון של כמה פריזאים מפורסמים, כולל אדגר דגה ופרנסואה טריפו. בית הקברות כולל שבילים מפותלים, עצים בוגרים ופסלים ומונומנטים יפים.

רגע שליו ב-Jardin de la Turlure
רגע שליו ב-Jardin de la Turlure

Les Puces de Saint-Ouen: אילו אוצרות תמצא?

אם אתם חובבי עתיקות, בגדי וינטג' וממצאים ייחודיים, אז ביקור ב-Les Puces de Saint-Ouen הוא חובה לעשות כאשר אתם נמצאים ברובע ה-18. השוק רחב הידיים הזה הוא אחד משווקי הפשפשים הגדולים בעולם, עם למעלה מ-2,500 ספקים שמוכרים הכל, מרהיטים עתיקים ובגדי וינטג' ועד ספרים ויצירות אמנות נדירות.

בהליכה בשוק, תרגישו כאילו חזרתם אחורה בזמן לעידן שחלפה. השוק הוא מבוך של סמטאות צרות ורחובות מפותלים, כל אחד מרופד בדוכנים המוכרים מגוון מסחרר של סחורות. תמצאו הכל, מתיקים וינטג' של שאנל ועד נברשות עתיקות, כמו גם פריטים יוצאי דופן יותר כמו חיות פחלוץ ונגני גרמופון ישנים.

אחד מגולות הכותרת של Les Puces de Saint-Ouen הוא Marché Dauphine, שוק מקורה המשמש ביתם של למעלה מ-100 ספקים המוכרים עתיקות וכלי וינטג'. כאן, אתה יכול לדפדף בין רהיטי ארט דקו יפהפיים, תכשיטי וינטג' ופריטי אספנות נדירים, והכל תוך כדי ספיגת האווירה התוססת של השוק.

אזור פופולרי נוסף בשוק הוא Marché Vernaison, הידוע בבגדי הוינטג' והאביזרים שלו. כאן תמצאי הכל, החל משמלות דש משנות ה-20 ועד חולצות דיסקו משנות ה-70, כמו גם מבחר רחב של כובעי וינטג', נעליים ואביזרים.

אמנות רחוב: כיצד מתבטאת היצירתיות ברחובות?

אחד המאפיינים הבולטים של הרובע ה-18 הוא סצנת אמנות הרחוב התוססת שלו. מציורי קיר נישאים ועד תגיות צבעוניות וגרפיטי, רחובות השכונה הזו הם בד לביטוי אמנותי.

ניתן לאתר את מקורותיה של אמנות הרחוב בשנות ה-60 וה-70, כאשר אמנים בניו יורק החלו להשתמש בחומות ובבניינים של העיר כפלטפורמה לעבודותיהם. כיום, אמנות הרחוב הפכה לתופעה עולמית, כאשר אמנים מכל העולם משתמשים ברחובות כקנבס שלהם.

אחד מאמני הרחוב המפורסמים ביותר שצמחו מהרובע ה-18 הוא Blek le Rat. בלק לה ראט, שנודע כ"אבי הגרפיטי של השבלונות", החל ליצור את התמונות האייקוניות שלו של חולדות ברחובות פריז בתחילת שנות ה-80. כיום ניתן לראות את עבודתו בערים בכל רחבי העולם, והוא נחשב כאחד מאמני הרחוב המשפיעים ביותר בכל הזמנים.

בנוסף ל-Blek le Rat, ישנם עוד אינספור אמנים שהטביעו את חותמם ברחובות הרובע ה-18. בהליכה בשכונה, תראה הכל, החל מציורי קיר מורכבים ומתקנים בקנה מידה גדול ועד לתגים ומדבקות קטנות יותר.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את אמנות הרחוב של הרובע ה-18 היא בסיור רגלי. ישנן מספר חברות המציעות סיורים מודרכים באמנות הרחוב האיקונית ביותר בשכונה, המספקות תובנה לגבי ההיסטוריה והמשמעות של כל יצירה.

ציור קיר צבעוני המעטר בניין ברובע ה-18
ציור קיר צבעוני המעטר בניין ברובע ה-18

גוט ד'אור: מה הופך את האזור הזה למיוחד כל כך?

שכונת גוט ד'אור, הממוקמת בחלקו הצפוני של הרובע ה-18, היא אחד האזורים המגוונים והתוססים ביותר של פריז. אומרים ששם השכונה, שמתורגם ל"טיפת זהב", מתייחס ליין שפעם הופק באזור. כיום, בגוטה ד'אור מתגוררת קהילה משגשגת של מהגרים מכל העולם, המעניקה לשכונה אווירה ייחודית ורב-תרבותית.

אחד המאפיינים הבולטים של ה-Goutte d'Or הוא שוק הרחוב הססגוני שלו, שמתקיים מדי רביעי ושבת. כאן, תמצאו מוכרים המוכרים הכל, החל מתוצרת טרייה ותבלינים ועד ביגוד וכלי בית. השוק הוא מוקד פעילות, כאשר מקומיים ותיירים כאחד מתערבבים בין הדוכנים ומשרים את האווירה התוססת.

בנוסף לשוק, ה-Goutte d'Or הוא גם ביתם של מספר מוסדות תרבות, ביניהם מוזיאון מונמארטר ו-Église Saint-Bernard de la Chapelle. האחרון ראוי לציון במיוחד בהיסטוריה שלו כאתר של אקטיביזם וצדק חברתי, לאחר ששימש מקלט למהגרים חסרי תיעוד בתחילת שנות ה-90.

היבט ייחודי נוסף של Goutte d'Or הוא הארכיטקטורה שלו. השכונה היא ביתם של שילוב של מבנים האוסמניים ומבנים מודרניים יותר, המעניקים לה תחושה מגוונת ואקלקטית. רבים מהמבנים מעוטרים באמנות רחוב צבעונית, מה שמוסיף לאווירה התוססת והיצירתית של השכונה.

רב תרבותיות: אימוץ גיוון

הרובע ה-18 ידוע ברב-תרבותיות שלו, ובשום מקום זה לא ניכר יותר מאשר בשכונותיו המגוונות. מה-Goutte d'Or ל-La Chapelle ומעבר לו, הרובע הוא ביתם של שטיח עשיר של תרבויות וקהילות. המגוון הזה נחגג ומאומץ על ידי תושבים ומבקרים כאחד, מה שהופך את הרובע ה-18 למקום ייחודי ומסביר פנים באמת.

אחד ההיבטים הבולטים ביותר של הרב-תרבותיות של הרובע ה-18 הוא האוכל. ממטבח צרפתי מסורתי ועד למעדנים אפריקאים, מזרח תיכוניים ואסייתים, הרובע מציע מגוון רחב של תענוגות קולינריים. בין אם אתה במצב רוח לפלאפל, קוסקוס או פו, בטוח תמצא משהו שישביע את בלוטות הטעם שלך.

אבל לא רק האוכל הופך את הרובע ה-18 למיוחד כל כך – זה האנשים. הרובע הוא ביתם של שילוב מגוון של קהילות, ממשפחות צרפתיות ותיקות ועד למהגרים חדשים יותר. השילוב הזה של תרבויות ומסורות יוצר אווירה תוססת ודינמית, שבה כולם מוזמנים וחוגגים.

בשנים האחרונות נודע הרובע ה-18 בפעילות ובתנועות הצדק החברתי שלו. מלחימה למען זכויותיהם של מהגרים חסרי תיעוד ועד לקידום שוויון מגדרי וגזעי, תושבי הרובע עומדים בחזית גורמים חשובים רבים. מחויבות זו לצדק חברתי משקפת את ערכי ההכללה והגיוון של הרובע.

קבוצת חברים מרקעים מגוונים נהנים מארוחה משותפת
קבוצת חברים מרקעים מגוונים נהנים מארוחה משותפת

בטיחות: האם הרובע ה-18 בטוח לתיירים?

בטיחות היא תמיד דאגה למטיילים, והרובע ה-18 אינו יוצא מן הכלל. למרות שלרובע יש מוניטין שהוא קצת מחוספס בקצוות, חשוב לזכור שזה עדיין מקום בטוח לבקר בו עבור תיירים. כמו כל עיר גדולה, ישנם אזורים מסוימים המועדים יותר לפשע מאחרים, אבל כל עוד אתה נוקט באמצעי בטיחות בסיסיים, אתה צריך ביקור ללא בעיות.

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את שלומך ברובע ה-18 היא להישאר מודעים לסביבתך. שימו לב לחפצים שלכם, במיוחד באזורים צפופים, ושמרו על כל התנהגות חשודה. כמו כן, מומלץ להימנע מהליכה לבד בשעת לילה מאוחרת, במיוחד באזורים מוארים פחות.

בעוד שפשע יכול להתרחש בכל מקום, הרובע ה-18 נקט בצעדים לשיפור הבטיחות בשנים האחרונות. המשטרה המקומית הגבירה את נוכחותה באזור, והרובע יישם מספר יוזמות שמטרתן להפחית את הפשיעה ולשפר את בטיחות התושבים והמבקרים כאחד.

אם אתה עדיין מודאג לגבי הבטיחות ברובע ה-18, ישנן מספר דרכים להפחית את הסיכון שלך. שקול ללון במלון או בית הארחה שנבדק היטב, והקפד להשתמש רק במוניות מורשות או בשירותי שיתוף נסיעות. זה גם רעיון טוב לעשות קצת מחקר על האזורים שבהם אתה מתכנן לבקר לפני שאתה הולך, כדי שתוכל להיות מודע לכל סיכונים בטיחותיים אפשריים.

מסקנה: הלב והנשמה של פריז

לסיכום, הרובע ה-18 הוא באמת הלב והנשמה של פריז. מהמקלט האמנותי של מונמארטר ועד לקהילה הרב-תרבותית התוססת של גוט ד'אור, הרובע הוא כור היתוך של תרבויות המייצג באמת את הגיוון והרוח של העיר.

למרות המוניטין שלו כשכונה מחוספסת, לרובע ה-18 יש כל כך הרבה מה להציע למבקרים, מהנופים המדהימים של Sacré-Cœur ועד לאווירה התוססת של המולן רוז'. בין אם אתם חובבי אוכל שמחפשים לטעום מהמאכלים הטובים ביותר של העיר או חובבי אמנות שמחפשים את הדבר הגדול הבא, ברובע יש משהו לכולם.

אמנם יש בהחלט כמה דאגות בטיחות שצריך לזכור, אבל עם קצת שכל ישר והכנה, המבקרים יכולים לקבל ביקור בטוח ומהנה באזור. ועם ההיסטוריה העשירה, התרבות התוססת והאטרקציות הייחודיות שלו, זה בהחלט שווה לחקור.

נוף פנורמי של פריז ממדרגות ה-Sacré-Cœur
נוף פנורמי של פריז ממדרגות ה-Sacré-Cœur

הרובע ה-18 בפריז:

שכונהנקודות ציוןדגשים תרבותייםמחיר דירה ממוצע (ILS)
מונמארטרבזיליקת Sacré-Cœurמולן רוז2,500,000
קליגנקורטMarché aux Pucesסינמה דה סינאסטה1,200,000
לה שאפלBasilique du Sacré-CœurLe Cabaret Sauvage2,100,000
ברבסשדרת דה לה שאפלתיאטרון הרנסנס1,800,000

הרובע השמונה עשר מציע חוויה פריזאית אותנטית ובלתי נשכחת, החושפת את המהות האמיתית של עיר האורות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן