Eiffel Tower

רובע 4 בפריז – הרובע הרביעי בפריז

הרובע הרביעי בפריז, המכונה רובע המארה, הוא אזור היסטורי, מגוון והומה עם שילוב של ארכיטקטורה מימי הביניים, חנויות מודרניות ותרבות תוססת. מאמר זה לוקח צלילה עמוקה אל ההיבטים הייחודיים של הרובע הרביעי והאטרקציות שהופכות אותו ליעד חובה לבקר בפריז.

הקדמה: הצצה ללב פריז

כאחת הערים המתויירות ביותר בעולם, לפריז יש מוניטין של היעד האולטימטיבי לרומנטיקה, אופנה ותרבות. בלב העיר שוכן הרובע ה-4, רובע היסטורי המתהדר במגוון מגוון של אטרקציות וחוויות. בין אם אתם מעוניינים לחקור ציוני דרך מימי הביניים, להתמכר למטבח הצרפתי או לטייל בגנים ציוריים, לרובע הרביעי יש מה להציע לכולם. ממוקם על הגדה הימנית של נהר הסיין, רובע זה מקפל את תמצית הקסם והתחכום הפריזאי. מרחובות המרוצפים המפותלים שלו ועד חיי הלילה התוססים שלו, הרובע הרביעי הוא מיקרוקוסמוס של כל מה שעושה את פריז למיוחדת כל כך. עם ההיסטוריה העשירה שלו, המשמעות התרבותית והשירותים המודרניים שלו, הרובע הרביעי הוא אתר חובה לכל מי שמבקר בפריז. לכן, בין אם אתם מתכננים חופשה רומנטית או חופשה משפחתית, הקפידו להוסיף את הרובע הדינמי הזה למסלול הטיול שלכם.

נוף פנורמי של הרובע הרביעי, המציג את הארכיטקטורה מימי הביניים ואת המבנים המודרניים שלו.
נוף פנורמי של הרובע הרביעי, המציג את הארכיטקטורה מימי הביניים ואת המבנים המודרניים שלו.

עבר מימי הביניים: מה נשאר מההיסטוריה המוקדמת של הרובע הרביעי?

לרובע ה-4 יש היסטוריה ארוכה ומרתקת שראשיתה מימי הביניים. על אף שעברו שינויים משמעותיים לאורך מאות השנים, ישנם עדיין שרידים רבים מעברו של המחוז שניתן לראות כיום.

  • רחובות צרים ואדריכלות גותית:

    אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הרובע הרביעי הוא רחובותיו הצרים והמפותלים שנותרו ברובם ללא שינוי במשך מאות שנים. רחובות אלו תוכננו להכיל כרכרות והולכי רגל רתומות לסוסים ולא לכלי רכב מודרניים, תוך יצירת תחושה של נצחיות הייחודית לרובע זה. הארכיטקטורה הגותית של רבים מהמבנים ברובע הרביעי היא עדות נוספת לעברה מימי הביניים. הדוגמה המפורסמת ביותר לסגנון זה היא קתדרלת נוטרדאם, שעמדה ברובע למעלה מ-800 שנה.

  • כיכרות היסטוריות ומרחבים ציבוריים:

    הרובע הרביעי הוא גם ביתם של כמה כיכרות היסטוריות ומרחבים ציבוריים שמילאו תפקידים חשובים בעבר של הרובע. דוגמה אחת היא Place des Vosges, כיכר יפהפייה שנבנתה בתחילת המאה ה-17. זה היה ידוע במקור כ-Place Royale והיה האתר של אירועים חשובים רבים, כולל חתונות מלכותיות והוצאות להורג פומביות.

  • נהר הסיין:

    נהר הסיין תמיד היה חלק חשוב מההיסטוריה של הרובע הרביעי, שימש נתיב סחר מרכזי ומספק מים לתושבי הרובע. הגשרים הרבים שחוצים את הנהר, כולל Pont Neuf המפורסם, נבנו במאות ה-16 וה-17 ונשארו סמלים איקוניים של העבר של ימי הביניים של הרובע.

המארה: איך זה הפך למרכז תרבותי?

המארה היא שכונה ברובע הרביעי שהפכה למרכז תרבות בפריז. הוא ידוע בחיי הלילה התוססים שלו, הבוטיקים האופנתיים והארכיטקטורה ההיסטורית שלו. אולם המארה לא תמיד הייתה שכונה אופנתית. זה היה פעם אזור ביצתי ששימש לחקלאות והיה ביתם של אומנים ואומנים רבים.

במאה ה-16, האצולה הצרפתית החלה לעבור אל המארה, ובנתה אחוזות וארמונות מפוארים. השכונה נודעה כאזור אופנתי ועשיר, וסופרים ואמנים מפורסמים רבים, כמו ויקטור הוגו ומרסל פרוסט, קראו לבית המארה.

למרות ההיסטוריה של העושר והמותרות שלו, המארה נקלעה לדעיכה במאה ה-20. רבים מהבניינים המפוארים נותרו להתפרק, והשכונה נודעה בברים המועדונים ומועדוני הלילה שלה. עם זאת, בשנות ה-80 החל המארה לחוות התעוררות. אמנים ומעצבים צעירים החלו לעבור לאזור, נמשכים על ידי דמי השכירות הנגישים והקסם ההיסטורי שלו.

כיום, המארה הוא ביתם של סצנת אמנות ותרבות משגשגת. הוא ידוע בגלריות, במוזיאונים ובתיאטראות שלו, כמו גם בבוטיקים המסוגננים והמסעדות האופנתיות הרבות שלו. השכונה היא גם ביתה של קהילת LGBTQ+ גדולה, והיא ידועה בחיי הלילה התוססים שלה והאווירה המכילה שלה.

אחת האטרקציות התרבותיות הפופולריות ביותר במארה היא מוזיאון קרנוואלה, המוקדש להיסטוריה של פריז. המוזיאון שוכן בשתי אחוזות היסטוריות ומציג תערוכות על האמנות, הארכיטקטורה והתרבות של העיר.

רחוב הומה במארה, מלא בגלריות אמנות, בתי קפה וחנויות.
רחוב הומה במארה, מלא בגלריות אמנות, בתי קפה וחנויות.

"כפר האופנה": מה הופך את הרובע הרביעי ליעד קניות?

הרובע הרביעי זכה לכינוי "כפר האופנה" הודות לבוטיקים המסוגננים הרבים שלו ולחנויות האופנתיות שלו. המארה, במיוחד, הפכה למרכז של מעצבים עצמאיים ומותגים אופנתיים. המבקרים בשכונה יכולים למצוא הכל, החל מבגדי וינטג' ועד לפריטי מעצבים יוקרתיים.

אחד מיעדי הקניות הפופולריים ביותר ברובע הרביעי הוא Rue des Francs-Bourgeois. הרחוב הזה הוא ביתם של שילוב של בוטיקי מעצבים יוקרתיים וחנויות עצמאיות. המבקרים יכולים למצוא הכל, החל ממותגי אופנה יוקרתיים כמו Maje ו-Sandro ועד לחנויות תכשיטים ואביזרים ייחודיים.

יעד קניות פופולרי נוסף ברובע הרביעי הוא חנות הכלבו BHV Marais. חנות פריזאית איקונית זו הייתה יעד חובה לקונים מאז שנפתחה בשנת 1856. כיום, החנות מציעה מגוון רחב של מוצרי אופנה, מוצרי בית ומוצרי יופי, מה שהופך אותה לחנות אחת למבקרים בשכונה .

למי שמחפש חוויות קניות ייחודיות יותר, לרובע הרביעי יש המון מה להציע. השכונה היא ביתם של מספר חנויות וינטג', בהן המבקרים יכולים למצוא פריטים מיוחדים במינם מתקופות שונות. המארה ידוע גם במעצבים העצמאיים שלו, שלרבים מהם יש בוטיקים משלהם בשכונה.

טעימה מהרובע הרביעי: לאיזה מאכלים אפשר לצפות?

הרובע הרביעי הוא גן עדן לאוהבי אוכל, המציע מגוון מגוון של מאכלים שיתאימו לכל הטעמים וההעדפות. ממטבח צרפתי מסורתי ועד לטעמים בינלאומיים, בשכונה יש משהו לכל אחד.

אחת המנות האייקוניות ביותר לנסות ברובע הרביעי היא הפלאפל. המארה הוא ביתם של מספר חנויות פלאפל, כאשר L'As du Fallafel היא אחת הפופולריות ביותר. דוכן פלאפל אגדי זה מגיש כריכים טעימים למקומיים ולמבקרים כבר למעלה מ-40 שנה.

למי שמחפש מטבח צרפתי מסורתי, לרובע הרביעי יש המון מה להציע. השכונה היא ביתם של מספר ביסטרו ובראסרי קלאסיים, שבהם המבקרים יכולים להתפנק עם מנות כמו סטייק פריט וקוק או וין. Chez L'Ami Jean הוא ביסטרו פופולרי בשכונה, הידוע במנות הדשנות והאווירה התוססת שלו.

בנוסף למטבח הצרפתי, ברובע הרביעי נמצאות מספר מסעדות בינלאומיות. בשכונה יש קהילה יהודית משגשגת, מה שהוביל למספר מסעדות כשרות מצוינות באזור. המבקרים יכולים למצוא גם מגוון של טעמים בינלאומיים אחרים, מאיטלקית ועד יפנית.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את המטבח המגוון של הרובע הרביעי היא ביקור בשווקי האוכל המקומיים. Marche des Enfants Rouges הוא השוק המקורה העתיק ביותר בפריז והוא יעד חובה לאוכלי אוכל. כאן, המבקרים יכולים למצוא הכל, החל מתוצרת טרייה ועד למאכלים מוכנים מרחבי העולם.

שוק חיצוני ברובע ה-4, המציג מגוון של מוכרי מזון ותוצרת טרייה.
שוק חיצוני ברובע ה-4, המציג מגוון של מוכרי מזון ותוצרת טרייה.

אמנות הרובע הרביעי: מה מוצג?

הרובע הרביעי הוא ביתם של מספר מוזיאונים, גלריות ומוסדות אמנות ברמה עולמית, מה שהופך אותו ליעד חובה עבור חובבי אמנות. אחד המוזיאונים האייקוניים ביותר בשכונה הוא מרכז פומפידו, המאכלס את אחד האוספים הגדולים ביותר של אמנות מודרנית ועכשווית בעולם. המבקרים יכולים לחקור יצירות של אמנים כמו פיקאסו, מאטיס וורהול, כמו גם להשתתף בתערוכות ובאירועים לאורך כל השנה.

יעד נוסף שחובה לבקר בו לחובבי אמנות ברובע הרביעי הוא מוזיאון פיקאסו. מוזיאון זה מוקדש כולו ליצירותיו של פבלו פיקאסו, ומציג למעלה מ-5,000 מציוריו, הפסלים והרישומים שלו. המבקרים יכולים לחקור את חייו ומורשתו של האמן, כמו גם לקבל תובנה לגבי תהליך היצירה וההשראה שלו.

בנוסף למוסדות המפורסמים הללו, ברובע הרביעי נמצאות גם מספר גלריות קטנות יותר וחללי אמנות. המארה ידוע במיוחד בסצנת האמנות העכשווית המשגשגת שלו, עם מספר גלריות המציגות יצירות של אמנים צומחים מרחבי העולם.

אחד ההיבטים הייחודיים של סצנת האמנות ברובע הרביעי הוא הנוכחות של אמנות רחוב וגרפיטי. בשכונה חיים מספר אמני רחוב, שאת יצירותיהם ניתן לראות על קירות ומבנים ברחבי האזור. המבקרים יכולים לערוך סיור רגלי בשכונה כדי לחקור את היצירות הללו ולקבל תובנה על סצנת אמנות הרחוב בפריז.

הרובע היהודי: היסטוריה עשירה ותרבות מתמשכת

הרובע הרביעי הוא גם ביתו של הרובע היהודי ההיסטורי, המכונה הפלצל. לאזור זה היסטוריה עשירה ותרבות מתמשכת, עם מספר בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוסדות תרבות יהודיים.

  • בתי כנסת:
    אחד מבתי הכנסת הבולטים באזור הוא בית הכנסת דה לה ויקטואר. בניין מרשים זה נבנה באמצע המאה ה-19 וכולל פנים מעוטר עם חלונות ויטראז' ופרטים מורכבים. המבקרים יכולים להשתתף בשירותים בבית הכנסת או לערוך סיור מודרך כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והמשמעות שלו.

  • מסעדות כשרות:
    הרובע היהודי הוא גם ביתם של מספר מסעדות כשרות, המגישות מאכלים יהודיים מסורתיים מרחבי העולם. נקודה פופולרית אחת היא L'As du Fallafel, המגישה כריכי פלאפל טעימים ושאר התמחויות מזרח תיכוניות. מקום פופולרי נוסף הוא Chez Marianne, המציעה שילוב של מטבח יהודי וצרפתי באווירה נעימה ואינטימית.

  • מוסדות תרבות יהודית:
    בנוסף לבתי כנסת ומסעדות, נמצאים ברובע היהודי מספר מוסדות תרבות המוקדשים לשימור וקידום המורשת והתרבות היהודית. אחד הבולטים שבהם הוא אנדרטת השואה, המשמשת כמוזיאון ואנדרטה לזכר קורבנות השואה. המבקרים יכולים לחקור תערוכות על ההיסטוריה היהודית, כמו גם להשתתף בהרצאות ואירועים במהלך השנה.

הרובע היהודי ההיסטורי, עם נוף של Rue des Rosiers והמאפיות והמעדניות הכשרות שבו.
הרובע היהודי ההיסטורי, עם נוף של Rue des Rosiers והמאפיות והמעדניות הכשרות שבו.

פארקים וגנים: היכן ניתן למצוא שטחים ירוקים ברובע הרביעי?

בעוד שהרובע הרביעי ידוע בארכיטקטורה ההיסטורית ובנקודות הציון התרבותיות שלו, הוא מציע גם מספר מרחבים ירוקים להנאת המבקרים והמקומיים. אחד הפארקים הפופולריים באזור הוא Place des Vosges, כיכר ציורית המוקפת בבניינים מהמאה ה-17 ומרופדת בעצים וספסלים. הפארק הוא מקום פופולרי לפיקניקים, שיזוף וצפייה באנשים, והוא גם ביתם של מספר גלריות אומנות ובתי קפה.

שטח ירוק פופולרי נוסף ברובע ה-4 הוא כיכר לואי ה-13, פארק קטן הממוקם רק כמה רחובות מהכיכר דה ווז'. פנינה נסתרת זו כוללת מזרקה מרכזית, מדשאות מטופחות וערוגות פרחים, ומגרש משחקים לילדים. האווירה השלווה שלו הופכת אותו למקום מצוין עבור פיקניק שקט אחר הצהריים או סשן קריאה.

למי שמעוניין בפארקים גדולים יותר, ברובע ה-4 נמצא גם ה-Jardin des Rosiers-Joseph-Migneret, גן שליו הממוקם ליד נהר הסיין. נווה מדבר נסתר זה כולל שבילים מפותלים, צמחייה עבותה ומגוון ורדים, מה שהופך אותו למקום פופולרי עבור חובבי טבע וצלמים כאחד.

לבסוף, ה-Promenade Plantée הוא פארק ייחודי המציע חווית שטח ירוק מסוג אחר. ממוקם על מסילת רכבת מוגבהת לשעבר, הפארק כולל רצועה ארוכה וצרה של צמחייה המתפתלת דרך הרובעים ה-12, ה-11 וה-4. המבקרים יכולים ללכת או לרכב על אופניים לאורך השביל, שמציע נופים מדהימים של העיר ונקודת מבט ייחודית על האדריכלות הפריזאית.

נוטרדאם דה פריז: איזה תפקיד ממלאת הקתדרלה האיקונית?

נוטרדאם דה פריז הוא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בפריז, והוא ממוקם בלב הרובע הרביעי. הקתדרלה מתוארכת למאה ה-12, ומאז היא ממלאת תפקיד חשוב בהיסטוריה ובתרבותה של העיר.

אחד האירועים המשמעותיים ביותר בתולדות הקתדרלה היה הכתרתו של נפוליאון בונפרטה בשנת 1804. הטקס התקיים בתוך הקתדרלה, ועזר לבסס את מעמדו של נפוליאון כמנהיג צרפת.

בנוסף למשמעותה ההיסטורית, נוטרדאם דה פריז היא גם נקודת ציון תרבותית חשובה. הקתדרלה העניקה השראה לאינספור אמנים, סופרים ומוזיקאים במהלך השנים, והייתה נושא ליצירות אמנות וספרות מפורסמות רבות.

אולי התיאור המפורסם ביותר של נוטרדאם דה פריז הוא הרומן של ויקטור הוגו "הגיבן מנוטרדאם", המספר את סיפורו של קוואזימודו, צלצל פעמונים מעוות שחי בקתדרלה. הרומן עובד למספר רב של סרטים, מחזות ומחזות זמר, ועזר לבסס את מקומה של נוטרדאם דה פריז בתרבות הפופולרית.

לרוע המזל, הקתדרלה סבלה משריפה הרסנית בשנת 2019, שגרמה נזק משמעותי לגג ולפנים שלה. עם זאת, נערכים כיום מאמצים לשחזר ולבנות מחדש את הקתדרלה, והיא נותרה סמל חשוב של התרבות וההיסטוריה הפריזאית.

המבקרים ברובע הרביעי עדיין יכולים לבקר בקתדרלה ולהתפעל מהארכיטקטורה הגותית המדהימה שלה, כמו גם מיצירות האמנות והשרידים הדתיים הרבים שלה. הקתדרלה היא גם ביתם של מספר קונצרטים ואירועי תרבות במהלך השנה, כולל מיסת חצות המפורסמת בערב חג המולד.

נוף מדהים של נוטרדאם דה פריז, המשקף את חשיבות הקתדרלה ברובע הרביעי.
נוף מדהים של נוטרדאם דה פריז, המשקף את חשיבות הקתדרלה ברובע הרביעי.

סצנת ה-LGBTQ+: איך הרובע הרביעי מחבק את המגוון?

הרובע הרביעי ידוע מזה זמן רב בסצנת ה-LGBTQ+ התוססת שלו, והוא ביתם של מספר ברים, מועדונים וארגונים הנותנים מענה לקהילה. אחד ממוקדי ה- LGBTQ+ המפורסמים ביותר באזור הוא לה מארה, שכונה שידועה בחיי הלילה התוססים והאווירה מסבירת הפנים שלה.

לה מארה הוא ביתם של ברים ומועדוני LGBTQ+ רבים, כולל רוזה בונהור, מקום פופולרי שידוע במרפסת החיצונית ובאווירה הנינוחה שלו. השכונה היא גם ביתם של מספר מרכזי תרבות וארגונים LGBTQ+, כמו מרכז LGBT Paris-Île-de-France, המספק משאבים ותמיכה לקהילה.

בנוסף ללה מארה, הרובע הרביעי הוא גם ביתם של מספר ציוני דרך ואטרקציות LGBTQ+. אחד המפורסמים שבהם הוא פלאס דה ווז', כיכר ציבורית יפהפיה הידועה בארכיטקטורה המדהימה ובמשמעותה ההיסטורית. הכיכר היא גם ביתם של כמה ציוני דרך של LGBTQ+, כולל הבית שבו התגוררה הסופרת קולט עם בן זוגה בתחילת המאה ה-20.

הרובע הרביעי מארח גם מספר אירועים ופסטיבלים להט"ביים לאורך השנה, כולל משחקי ההומואים בפריז, שהתקיימו בעיר בשנת 2018. האירוע ריכז אלפי ספורטאים ותומכים להט"ב מרחבי העולם, ועזר להציג לראווה המחויבות של פריז לגיוון ולהכלה.

ניווט ברובע הרביעי: מהן הדרכים הטובות ביותר לחקור?

הרובע הרביעי הוא שכונה קומפקטית וניתנת להליכה שקל לנווט בה ברגל. עם זאת, ישנן גם מספר דרכים אחרות לחקור את האזור, מטיולי אופניים ועד שייט בסירה.

  • 1. טיולי הליכה:
    אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את הרובע הרביעי היא ברגל. סיורי הליכה הם דרך מצוינת לחקור את הארכיטקטורה ההיסטורית של האזור, את הסמטאות הנסתרות ואת הסצנה התרבותית התוססת. כמה טיולי הליכה פופולריים באזור כוללים את הסיור "סודות פריז", שמוציא את המבקרים מהשביל המפורש כדי לגלות כמה מהאתרים הפחות מוכרים של העיר, ואת סיור "פריז מימי הביניים", החוקר את ההיסטוריה העשירה של השכונה.

  • 2. טיולי אופניים:
    אם אתם מחפשים דרך בקצב מהיר יותר לחקור את הרובע הרביעי, טיולי אופניים הם אפשרות מצוינת. ישנן מספר חנויות להשכרת אופניים באזור, ורבות מהן מציעות סיורים מודרכים שלוקחים את המבקרים ברחובות המפותלים והפארקים הציוריים של השכונה. כמה טיולי אופניים פופולריים באזור כוללים את סיור "פריז ההיילייטס", המכסה את ציוני הדרך המפורסמים ביותר של העיר, ואת סיור "פריז בלילה", המציע נקודת מבט ייחודית על העיר לאחר רדת החשיכה.

  • 3. שייט בסירה:
    לדרך ייחודית באמת לראות את הרובע הרביעי, הפלגות בסירה מציעות דרך נופית ומרגיעה לחקור את נתיבי המים של האזור. ישנן מספר חברות טיולי סירות באזור, ורבות מהן מציעות הפלגות שלוקחות את המבקרים על פני כמה מנקודות הציון המפורסמות ביותר של העיר, כולל קתדרלת נוטרדאם ומוזיאון הלובר. כמה סיורי סירה פופולריים באזור כוללים את "שייט נהר פריז הסיין", שמציע נופים מדהימים של הגשרים והארכיטקטורה ההיסטוריים של העיר, ו"שייט בתעלת פריז", אשר חוקר את נתיבי המים הפחות מוכרים של העיר.

סמטה צרה מרוצפת ברובע הרביעי, מושלמת לטיולים ברגל או באופניים.
סמטה צרה מרוצפת ברובע הרביעי, מושלמת לטיולים ברגל או באופניים.

מסקנה: הרובע הרביעי, מיקרוקוסמוס של פריז

לסיכום, הרובע הרביעי הוא מיקרוקוסמוס של פריז, המציע למבקרים הצצה ללב העיר. מעברה של ימי הביניים ועד לסצנת התרבות התוססת שלה, השכונה מלאה בהיסטוריה, אמנות ותענוגות קולינריים. עם בתי הקפה המקסימים שלו, המוזיאונים ברמה עולמית והארכיטקטורה המדהימה שלו, הרובע הרביעי הוא יעד חובה לכל מי שנוסע לפריז. בין אם אתם חוקרים את הרחובות המתפתלים ברגל, צופים במראות משייט בסירה או פשוט נהנים מקפה בבית קפה על המדרכה, לא חסר מה לראות ולעשות בשכונה התוססת וההיסטורית הזו.

הרובע הרביעי הוא גם עדות לגיוון ולהכלה של פריז. מקהילת LGBTQ+ ועד הרובע היהודי, השכונה היא בית למגוון רחב של תרבויות ומסורות, מה שהופך אותה למקום ייחודי ומסביר פנים באמת. בין אם אתם מחפשים לחקור את ההיסטוריה של העיר, לטעום את המטבח שלה, או פשוט לספוג את האווירה המקומית, הרובע הרביעי הוא היעד המושלם לכל מי שמחפש לחוות את המיטב של פריז.

פריז מחכה: מתי תבקרו ברובע הרביעי?

הרובע הרביעי הוא יעד חובה לכל מי שמבקר בפריז, ואין זמן טוב יותר לחוות אותו מאשר עכשיו. בין אם אתם מתכננים חופשה רומנטית, חופשה משפחתית או הרפתקה סולו, ברובע הרביעי יש משהו לכולם. מהארכיטקטורה המדהימה שלה ועד למוזיאונים ברמה עולמית שלה, השכונה מלאה בהיסטוריה, אמנות ותרבות שרק מחכה להתגלות.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את הרובע הרביעי היא ברגל, תוך התבוננות מהמראות והקולות של העיר כשאתם משוטטים ברחובותיה המפותלים. עצרו במאפייה מקומית עבור קרואסון וקפה, או עיינו בבוטיקים ובגלריות השוכנים ברובע המארה. וכמובן, אל תשכחו לבקר בקתדרלת נוטרדאם האייקונית, שנמצאת כעת בשיפוצים אך עדיין ניתן להתפעל ממנה מבחוץ.

אם אתם מעוניינים לחקור את ההיסטוריה העשירה של השכונה, יש שפע של מוזיאונים ונקודות ציון שכדאי לגלות, כמו המוזיאון לאמנות והיסטוריה יהודית או כיכר דה ווז', הכיכר המתוכננת העתיקה ביותר בפריז. ועם סצנת ה-LGBTQ+ התוססת שלו, הרובע הרביעי הוא גם יעד נהדר לכל מי שמחפש לחקור את התרבות המגוונת והמכילה של העיר.

זוג מתכנן את הטיול שלו לרובע הרביעי, מסתכל על מפת פריז.
זוג מתכנן את הטיול שלו לרובע הרביעי, מסתכל על מפת פריז.

הרובע הרביעי בפריז:

משיכהמקוםסוגמחיר
פלאס דה ווז'Rue Saint-Antoineכיכר היסטוריתחינם
מוזיאון פיקאסו5 Rue de Thorignyמוזיאון אומנות€ 11.00 (ILS 44.78)
פוינט אפמר200 Quai de Valmyמרכז תרבות€ 7.00 (ILS 29.13)
קפה שארבון109 Rue Oberkampfבר ומסעדה€ 25.00 (ILS 105.48)

הרובע הרביעי בפריז מציע שילוב מושלם של היסטוריה, תרבות ומודרניות. מנקודות הציון ההיסטוריות שלה ועד לסצנת האמנות העכשווית שלה, יש משהו לכולם ברובע התוסס הזה. ביקור ברובע הרביעי הוא מסע בזמן, מה שהופך אותו לתחנה חיונית בכל טיול בעיר האורות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן